Sjuk eller är det "bara" ångest?

Pratade med VC idag men det viftades som vanligt bort. Dom tyckte att min diagnos är ju fortfarande spänningshuvudvärk. Börjar kännas så jäkla hopplöst. Att det kommer andra symptom som konstant ont i magen, illamående osv verkar inte vara så noga att kolla upp. :down: Huvudvärken går upp och ner, flyttar runt och ömsom trycker ömsom typ bränner. Det hettar i ansiktet och öronen.
Självklart kan det vara stressrelaterat men va fan. Jag måste ju få hjälp att hantera det här isåfall innan jag blir galen. Nästa möte med KBT är inte förrän 2 december då hon hade tvärfullt. Jag får ju bara träffa henne 3 gånger med och jag tror inte det kommer räcka..
Mannen åkte iväg på jobb imorse och kommer va borta i 2 veckor. Jag sitter här i soffan och är livrädd. Ångest?
Känns tufft att vara själv med dottern i 2 veckor. Ändå är hon ju mitt allt! Det absolut finaste och bästa jag har!
Är rädd att gå och sova. Rädd att inte vakna imorrn bitti. Känns så jäkla sjukt..
Känner knappt igen mig själv. Har aldrig varit speciellt orolig för min egen hälsa tidigare..
 
Sjukgymnaster brukar vara bra på spänningshuvudvärk så sök upp en sådan. Dit kan du komma utan remiss. Att du har ont i magen och mår illa kan bero på spänningarna du har i kroppen. Jag säger inte att det är så men det kan vara så. När man är stressad så påverkas hela kroppen.
 
Sjukgymnaster brukar vara bra på spänningshuvudvärk så sök upp en sådan. Dit kan du komma utan remiss. Att du har ont i magen och mår illa kan bero på spänningarna du har i kroppen. Jag säger inte att det är så men det kan vara så. När man är stressad så påverkas hela kroppen.

Sjukgymnast går jag hos redan. Har fått loss massa spänningar i nacken men tycker inte huvudvärken är speciellt mkt bättre.
Svårt att förklara magontet men det känns som det sitter nere vid blåsan typ. Var hos gunnar (ja jag följer vi som vill ha barn tråden slaviskt :o:p) för en gynkoll då jag trodde värken kom därifrån men de såg inget avvikande på VUL. Hade minimalt med blod i urinen tydligen men det är inget jag kan se med blotta ögat.
Det strålar även bak i ryggen och ut i höfterna.
Hade njurbäckeninflammation i september. Det slipper jag gärna att få igen. :wtf:
 
Sjukgymnast går jag hos redan. Har fått loss massa spänningar i nacken men tycker inte huvudvärken är speciellt mkt bättre.
Svårt att förklara magontet men det känns som det sitter nere vid blåsan typ. Var hos gunnar (ja jag följer vi som vill ha barn tråden slaviskt :o:p) för en gynkoll då jag trodde värken kom därifrån men de såg inget avvikande på VUL. Hade minimalt med blod i urinen tydligen men det är inget jag kan se med blotta ögat.
Det strålar även bak i ryggen och ut i höfterna.
Hade njurbäckeninflammation i september. Det slipper jag gärna att få igen. :wtf:

Olika sjukgymnaster har olika sätt att behandla spänningshuvudvärk på. Övningar tar tid att få resultat av men det hjälper på sikt. På -90 talet hade jag sådan spänningshuvudvärk att hela ryggen och nacken blev inflammerad och det enda som verkligen hjälpte var massage varje vecka men jag vet inte om sjukgymnaster utför det längre? Annars kanske vanlig massage kan hjälpa? Har du provat spikmatta? Det kan också hjälpa.

Om du har blod i urinen så måste du få behandling för det! Det är inte alls bra. Ring vc igen och säg att du har symptom på urinvägsinfektion så att du får komma och lämna urinprov iallafall.
 
Olika sjukgymnaster har olika sätt att behandla spänningshuvudvärk på. Övningar tar tid att få resultat av men det hjälper på sikt. På -90 talet hade jag sådan spänningshuvudvärk att hela ryggen och nacken blev inflammerad och det enda som verkligen hjälpte var massage varje vecka men jag vet inte om sjukgymnaster utför det längre? Annars kanske vanlig massage kan hjälpa? Har du provat spikmatta? Det kan också hjälpa.

Om du har blod i urinen så måste du få behandling för det! Det är inte alls bra. Ring vc igen och säg att du har symptom på urinvägsinfektion så att du får komma och lämna urinprov iallafall.

Massage tror jag inte hon gör men hon har knäckt och klämt litegrann. Igår var jag där och då föreslog hon att jag skulle prova mindfullness övningar så ska ge det ett försök.

Får väl ringa dem igen. Igår verkade det mest som att de tyckte jag överdrev och var jobbig.
 
Vilket tråkigt bemötande du får! Jag har väldigt svårt att förstå varför du inte skulle få en läkartid pronto. Det är tufft att orka med vardagen när man inte mår bra och ännu jobbigare om man har en liten också. Har du varit tydlig med att du har en liten hemma? Det har jag varit väldigt tydlig med när jag mått dåligt att jag har barn hemma som jag har svårt att orka med och att jag behöver hjälp snabbt.

Annars tänker jag att gå till en massör eller kiropraktor, spikmatta som någon skrev kan också var "skönt" att prova och se om det släpper något.

Våga vara "jobbig"! Jag är jobbig ofta och det står jag för. Man måste vara stark och helst frisk för att vara sjuk. Stå på dig! Du måste få hjälp!
 
Vilket tråkigt bemötande du får! Jag har väldigt svårt att förstå varför du inte skulle få en läkartid pronto. Det är tufft att orka med vardagen när man inte mår bra och ännu jobbigare om man har en liten också. Har du varit tydlig med att du har en liten hemma? Det har jag varit väldigt tydlig med när jag mått dåligt att jag har barn hemma som jag har svårt att orka med och att jag behöver hjälp snabbt.

Annars tänker jag att gå till en massör eller kiropraktor, spikmatta som någon skrev kan också var "skönt" att prova och se om det släpper något.

Våga vara "jobbig"! Jag är jobbig ofta och det står jag för. Man måste vara stark och helst frisk för att vara sjuk. Stå på dig! Du måste få hjälp!

Pratade nyss med vc igen. Ska dit och lämna prov igen för uvi. Tror dock inte att att jag har det men jag vet inte.
Frågade då igen om vad jag ska göra med allt det andra. Blev återigen hänvisad till kuratorn och jag känner bara hopplöshet. Alltså va fan. Ja har väntat i över 2 månader på att få komma dit.
Hoppas innerligt att kbt terapeuten ringer idag. Hon skulle försöka prata med deras läkare som var på plats idag.
Tänkte jag ska försöka ta upp frågan sen för jag antar att jag får träffa en läkare om provet idag iaf.
 
Pratade nyss med vc igen. Ska dit och lämna prov igen för uvi. Tror dock inte att att jag har det men jag vet inte.
Frågade då igen om vad jag ska göra med allt det andra. Blev återigen hänvisad till kuratorn och jag känner bara hopplöshet. Alltså va fan. Ja har väntat i över 2 månader på att få komma dit.
Hoppas innerligt att kbt terapeuten ringer idag. Hon skulle försöka prata med deras läkare som var på plats idag.
Tänkte jag ska försöka ta upp frågan sen för jag antar att jag får träffa en läkare om provet idag iaf.

En tanke slog mig när du nämner att de hänvisar dig till kuratorn. För mig var det så, att jag var tvungen att gå via kuratorn o det arbete som hon utförde för att komma vidare i hierarkin. En form av för-utredning för vidare utredning till vad man egentligen behöver ha (från insjuknande till rätt form av terapi tog 4 år). .

Jag säger som Coop, var jobbig. O våga var det. Du har all rätt i din känsla o vet innerst inne vad du behöver ha.
 
En tanke slog mig när du nämner att de hänvisar dig till kuratorn. För mig var det så, att jag var tvungen att gå via kuratorn o det arbete som hon utförde för att komma vidare i hierarkin. En form av för-utredning för vidare utredning till vad man egentligen behöver ha (från insjuknande till rätt form av terapi tog 4 år). .

Jag säger som Coop, var jobbig. O våga var det. Du har all rätt i din känsla o vet innerst inne vad du behöver ha.

Jag vet inte riktigt hur det är tänkt. Men jag har ju fått mer och mer fysiska symptom nu med. Vill ju bara få må bra igen. Just nu känns precis allt tungt. Har svårt att se nån glädje alls i något annat än dottern. Vågar inte planera för framtiden för den känns obefintlig som det är just nu. Inte för att jag har självmordstankar eller något sånt nu alltså utan det är ju snarare tvärtom. Jag är ju ologiskt rädd att inte få se henne växa upp.

Läkaren skulle i vart fall trycka på hos kuratorn om att jag skulle behöva en tid nu. Eller helst igår typ. Sa som det var till henne att jag kraschar snart på riktigt och behöver hjälp. Får hoppas det hjälper..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
583
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 116
Senast: Bulldoozer
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 930
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp