Sjukaste som hänt på tävling

"Back in the days" när hela gänget från stallet åkte på tävling.

Vi lastade in mitt engelska fullblod och kompusens arabiska fullblod i en liten mörk enaxlat värmlandsvagn.
In med westernsadlar och oss i hennes mammas lilla saab och off we go!

Vi tog oss knappt fram på grusvägen, ännu segare på motorvägen. Mamman hade aldrig kört släp innan och det var snäva kurvor och vi hörde hur det dunsade från släpet och hela bilen gungade varje gång.

Men fram kom vi, lastade ur, tävlade och så samma visa på väg hem sedan 🙈

Vi hade väldigt snälla hästar måste jag säga
 
En annan gång hade jag med mig min 2-åriga b-ponny till tävling (western, in-hand klass). (Nu med nytt, stort fint släp.)
Vi kom fram tidigt så lämnade ponnyn i släpet för att gå in och titta på någon klass. Det var en fin dag och jag hade 3 kompisar med mig. Inte för direkt hjälp men för att de hade väl inget bättre för sig och kul att titta på tävling...

Efter ett tag ropar speakern upp ett reg-nummer och att det är en galen häst som försöker bryta sig ur ett släp på parkeringen!
Så när vi 4 personer reser oss och börjar springa ut så tittar folk såklart.

Var en mindre folksamling på parkeringen men i släpet var det tyst.

Öppnade i fram och lillen hade hoppat över bommen så den lossnat. Bad en kompis öppna i bak så vi kunde ta ut ponnyn. Han backar lugnt ut på rampen. Stannar när huvudet är ute, tittar sig omkring och springer sedan in i transporten igen 😆

Vände på honom och gick ut igen.
Folksamlingen kunde nog inte tro det att den galna hästen var en 110cm liten tjock ponny!
 
Under min juniortid var det en som åkte runt med bil och släp helt täckt med stor text i versaler ungefär ”KÖP INTE BIL FRÅN XX BILFIRMA (namnet utskrivet) OM DU INTE VILL BLI LURAD, MIN BIL FUNKAR FORTFARANDE INTE TVÅ ÅR SENARE” osv, med lite citat från bilfirman också 😆
 
En annan gång hade jag med mig min 2-åriga b-ponny till tävling (western, in-hand klass). (Nu med nytt, stort fint släp.)
Vi kom fram tidigt så lämnade ponnyn i släpet för att gå in och titta på någon klass. Det var en fin dag och jag hade 3 kompisar med mig. Inte för direkt hjälp men för att de hade väl inget bättre för sig och kul att titta på tävling...

Efter ett tag ropar speakern upp ett reg-nummer och att det är en galen häst som försöker bryta sig ur ett släp på parkeringen!
Så när vi 4 personer reser oss och börjar springa ut så tittar folk såklart.

Var en mindre folksamling på parkeringen men i släpet var det tyst.

Öppnade i fram och lillen hade hoppat över bommen så den lossnat. Bad en kompis öppna i bak så vi kunde ta ut ponnyn. Han backar lugnt ut på rampen. Stannar när huvudet är ute, tittar sig omkring och springer sedan in i transporten igen 😆

Vände på honom och gick ut igen.
Folksamlingen kunde nog inte tro det att den galna hästen var en 110cm liten tjock ponny!
Din ponny va iaf kvar i transporten...
Vi skulle visa vår då 2-3 åriga hingst, åkte med en Bkorts lastbil som man ju öppnar framför hästen (dvs mitt på längst bak), går in i ridhuset har visat alla papper mm, kollar på nån häst som visas. När vi ser en häst springa förbi utanför, lös.
- Kolla den där hästen har samma utrustning som våran.....
kort betänketid...
Varvid vi snabbt inser att det är för att det ÄR vår häst som sprang förbi...
Trots hingst och bara hingstar på stället så gick det alldeles lysande. Snällare häst att hantera fick man leta efter...
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 934
Senast: Marita73
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
9 171
Senast: SiZo
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: zarmino
·
Tävling Angående fotografering på tävling. Hur fungerar det på de platser där ni har fotograf? Får alla skriva under någon form av samtycke...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 661
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp