Bukefalos 28 år!

Ska hyran sänkas?

Sv: Ska hyran sänkas?

Jag hade inte krävt sänkning av hyran. såvida inte min häst absolut behövde den tredje kraftfodergivan. Har de stora hagar så anser jag att hästarna klarar sig ute de extra timmarna, och är man orolig kan man lägga ut extra hö till lunchen. i alla stall där jag har stått så har man automatiskt haft hästarna ute längre på kvällarna på våren. Men oftast har man gjort så man skjutit på fodringarna, hästarna i mitt stall kommer in vid sju nu får em maten och nattmaten vid 22.
 
Sv: Ska hyran sänkas?

SmizzSpeedy skrev:
Är det ändring i schemat inför sommaren eller ska det alltid vara så, även vintertid??

Min häst får hö+kraftfoder morgon och kväll nu när det finns gräs i hagen.
Vinterhalvåret får han (kl 7-9)frukosthö 5 kg,(kl 15-17) intaghö 3 kg, (kl 20-22)kvällshö 4 kg och kraftfoder morgon o kväll.

Stallägaren kunde ju sänka hyran med någon hundring iaf om servicen blir mindre.

vad jag fattade det som så ska det vara så här from nu för att vissa i stallet vill det. Men nu har jag fixat så i den hage där min häst går så får vi annvända fodergrinden så då får dom hö vid 06:30-07:30 sen vid 11-13 sen vid 16 o sista givan vid 20.

Så nu blev jag nöjd. Jag vill ju att hästen ska få vara ute så länge som möjligt då jag inte är där på em, utan rider o fixar på mornarna.
 
Sv: Ska hyran sänkas?

Nikki o Fabian skrev:
vad jag fattade det som så ska det vara så här from nu för att vissa i stallet vill det. Men nu har jag fixat så i den hage där min häst går så får vi annvända fodergrinden så då får dom hö vid 06:30-07:30 sen vid 11-13 sen vid 16 o sista givan vid 20.

Så nu blev jag nöjd. Jag vill ju att hästen ska få vara ute så länge som möjligt då jag inte är där på em, utan rider o fixar på mornarna.

Bra lösning tycker jag! :idea: Och om du/ni inte senare kan/får använda just den fodringsgrinden så är det inte hela världen att köpa in en egen och använda den.
 
Sv: Ska hyran sänkas?

tgd skrev:
Bra lösning tycker jag! :idea: Och om du/ni inte senare kan/får använda just den fodringsgrinden så är det inte hela världen att köpa in en egen och använda den.

Håller med!! Det låter som en toppengrej! Det ultimata är ju 4 ggr /dag men de klarar sig på 3 om man ger lite extra varje mål. Hur ser en sån fodergrind ut??
Hur bygger man en själv/var finns det att köpa? Just på vintern är en sån bra om man jobbar hela dan och inte kan ge lunch.
 
Sv: Ska hyran sänkas?

SmizzSpeedy skrev:
Håller med!! Det låter som en toppengrej! Det ultimata är ju 4 ggr /dag men de klarar sig på 3 om man ger lite extra varje mål. Hur ser en sån fodergrind ut??
Hur bygger man en själv/var finns det att köpa? Just på vintern är en sån bra om man jobbar hela dan och inte kan ge lunch.


Dom e helt suveräna, kraftfoder automaterna oxå. Om jag hade eget stall skulle jag ha sånnt. Helt perfekt ju.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag undrar vad som är rimligt att få betalt (eller inte få betalt?) per dag för att sköta någon annans hästar? Detta är vad som ingår: -...
2
Svar
34
· Visningar
4 004
Senast: Vitsippan
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 333
Senast: Sel
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
993
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp