Bukefalos 28 år!

skadad häst. Vems ansvar?

Sv: skadad häst. Vems ansvar?

Nej det anser jag också. Hon köper ju av mig, och vartifrån jag köpt det har väl inte hon med att göra? Jag har dessutom "sålt" det billigare till henne än vad jag köpt det för, eftersom hon tyckte jag köpt det på ett för dyrt ställe (2,50kg för hö i hårdpressad småbal) Jag har ingen skyldighet till att visa upp kvitton för henne alltså?
 
Sv: skadad häst. Vems ansvar?

Jag utgår från att ni har en överenskommelse er emellan om priser på hö och halm? Det är vad som gäller. Vad du köpt in det för är helt irrelevant och självklart behöver du inte redovisa dina inköp för henne.
 
Sv: skadad häst. Vems ansvar?

Är hästen en welsh cob? Hon låter misstänkt lik den människa jag tampades med..

Tack så mycket!

Hon hade dragit tillbaka betalningen påstår hon, eftersom hon inte tycker jag förtjänar pengarna. Behöver jag säga att jag blev lite smått arg inombords? Efter allt vad jag har gjort för hennes häst, OCH henne! Inte tagit extra betalt för något, utan gjort allt för att vara snäll och hjälpsam så hon skulle trivas.
Har pratat med flera olika hästjurister nu, och de flesta säger att jag ska skicka en faktura kort och gott, och betalas den inte går den till kronofogden.
Mailade personen i fråga och berättade läget, och då verkade hon bli skraj. Hon sa att hon skulle betala hyran omgående, men maten ville hon ha kvitton på för det jag "påstår" ha köpt = enbart hö och halm. Tror hon hästen ätit luft och legat och sovit i snön/leran?

Hästen i fråga är en unghäst, därav används den inte till något ännu. Inget försvar tycker jag iofs. Har man häst ska man ta hand om den, oavsett ålder. Inte lämnar man den vind för våg hos en okänd människa, och sen till råga på det vågar vara otrevlig och otacksam för all den hjälp man fått. Jag förstår mig inte på vissa människor....
 
Sv: skadad häst. Vems ansvar?

Nej det var det inte. Det verkar finnas gott om sånt folk som bara skjutsar runt på sina hästar till nya platser, stannar så länge de får till stallägarna blir irriterande på uteblivna betalningar och ber dom flytta.
Vad jobbigt det måste vara att leva på detta sätt. Att ständigt vara på flykt, ljuga och utnyttja folk.:confused:
 
Sv: skadad häst. Vems ansvar?

Nej vi har ingen sådan överenskommelse. Dealen var att vi delar 50/50 på löpande kostnader såsom strö och grovfoder.
 
Sv: skadad häst. Vems ansvar?

Nej vi har ingen sådan överenskommelse. Dealen var att vi delar 50/50 på löpande kostnader såsom strö och grovfoder.


Fast har ni ett sådant avtal är det väl inte orimligt att hon vill se vad du betalt för fodret. Så då tycker jag att du ska visa kvittona. Ifall det saknas kvitton får du väl hänvisa henne till den som sålde fodret så hon kan kolla vad det var för pris.
 
Sv: skadad häst. Vems ansvar?

Då har hon självklart rätt att få se vad din debitering grundar sig på, alltså redovisar du dina inköp tillsammans med fakturan till henne.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 321
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 216
Senast: Mabuse
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 244
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp