skadad svans

L

Lindi

vår ena katt kom in i morse med svansen skadad, antagligen klämd. Jag har suttit och kännt och tittat lite på den, verkar inte så farligt. Hon höll den lite snett i morse, men nu är den rak och hon "viftar" med den som vanligt :p
Hon har känsel i den, men tycker att det gör väldigt ont när man rör precis vid det skadade stället (konstigt va? :crazy:). Frågan är hur länge man ska vänta med att åka till vet? Ska man åka imorrn om hon fortfarande har jätteont? Hon verkar inte särskilt störd av det annars, utan bara när jag pillar... :o Jag har ännu inte hittat nåt sår, men jag har ju inte fått titta så noga heller... känns som om där kan vara nån skorpa.
Hur skulle ni ha gjort?
 
Jag skulle nog ringa veterinären och rådfråga. Sedan åka in. Min katt är veterinärförsäkrad ( bondkatt) och det kostar 300 om året. Helt klart värt det, så här i efterhand efter två besök på Ultuna. ( Han har storhetsvansinne och slår gärna stora rovfåglar)

Katter har ju hög smärttröskel. Kolla om den har feber och kolla återfyllnaden på slemhinnorna i munnen så att den inte är uttorkad. Äter hon och dricker normalt? Kan ju göra ont om det är ett brott eller spricka och då inte vill göra sina behov? Håll henne inne för observation.

Hoppas missen blir bra i allafall!
 
hmm, hon beter sig helt normalt... Tigger mat som tidigare... :p
Har däremot inte kollat om hon gjort sina behov, smart!
Ska prata med resten av familjen igen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt låg på lur bakom gardinen vid balkongdörren när jag stängde den och klämde hennes svans.... Det verkar som att hon bara...
Svar
0
· Visningar
1 104
Senast: Crossline
·
Hundhälsa Känner mig som världens sämsta hundägare. Råkade klämma hundens svans i en dörr som stänger automatiskt. Vad ska man göra? Vad jag kan...
Svar
3
· Visningar
7 757
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 930
Senast: pews1972
·
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 476
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp