Skälig ersättning efter skada

Var noga med att kolla upp alla föreningar och klubbar med hästanknytning som du är medlem i, då det finns möjlighet att få ut "ersättning för bestående men" från flera bolag. Hade hästen försäkring som även täcker ryttat/skötarolyckor?
Jag vet att Agria iallafall har haft det.
Och hör vad advokaten säjer, att inte kunna jobba är inte lätt i dagens läge då Försäkringskassans rutiner är urkassa!!
 
Ska ta reda på vad dom tar innan jag anlitar någon självklart. Likaså med hemförsäkringen om dom täcker advokatkostnader.

Dom där 3000 kronorna gick enbart till sjukhuskostnader och dom kommande 3 återbesöket för att ta bort stygn och lägga om såret osv ingenting för kläder eller liknande.


Har inte skickat in några bilder på ärret men det kanske är dags att göra det nu :p


Vad för kvitton ska ja ha för skadade kläder? Har ju inte några kvitton kvar av utrustningen och kläderna som förstördes. Eller menade du för den utrustning och de kläderna som jag fick köpa efteråt? :)

Hur ska de kunna ersätta ett ärr som de inte vet att du har?
Ja, ibland vill de ha kvitton, du måste kunna styrka vad det är du förlorat. Ibland räcker det att du uppger vad det var och hur gammalt så kollar de upp aktuella priser och drar av för åldern.

Ring deras kundtjänst, de har alltid varit fantastiska mot mig och jag har haft mycket kontakt med dem.
Tänk på att bemöta dem som du själv vill bli bemött.
 
Var noga med att kolla upp alla föreningar och klubbar med hästanknytning som du är medlem i, då det finns möjlighet att få ut "ersättning för bestående men" från flera bolag. Hade hästen försäkring som även täcker ryttat/skötarolyckor?
Jag vet att Agria iallafall har haft det.
Och hör vad advokaten säjer, att inte kunna jobba är inte lätt i dagens läge då Försäkringskassans rutiner är urkassa!!
Jag var tyvärr inte medlem i någon klubb eller förening just då så det enda jag kan få ut något av är min gamla försäkring på Folksam.

Hästen hade ingen försäkring som täcker personskador eller liknande. Enbart veterinärvård och livvärde.

Har mejlat advokaten för prisuppgift men inte fått något svar än.

Ja det med jobb är enormt svårt för en arbetslös handikappad person med enbart hästskötarutbildning som inte kan jobba heltid och som varje dag är olika med smärtans grad. Speciellt inte när man är så ung utan meriter mer än praktikplatser :(

Hur ska de kunna ersätta ett ärr som de inte vet att du har?
Ja, ibland vill de ha kvitton, du måste kunna styrka vad det är du förlorat. Ibland räcker det att du uppger vad det var och hur gammalt så kollar de upp aktuella priser och drar av för åldern.

Ring deras kundtjänst, de har alltid varit fantastiska mot mig och jag har haft mycket kontakt med dem.
Tänk på att bemöta dem som du själv vill bli bemött.
Jag har pratat med dom i telefon och berättat om det. Jag har även tagit upp det i anmälningsblanketten dom skickar hem och där har jag skrivit exakt storlek och utseende, men inte skickat med någon bild.

Angående kläderna så tror jag det står i journalen att de var tvungna att klippa sönder vid ankomst. Ska kolla upp det :). Men kvitton på de kläderna finns inte. Man brukar ju inte spara sådant när garantierna gått ut.
 
Jag var tyvärr inte medlem i någon klubb eller förening just då så det enda jag kan få ut något av är min gamla försäkring på Folksam.

Hästen hade ingen försäkring som täcker personskador eller liknande. Enbart veterinärvård och livvärde.

Har mejlat advokaten för prisuppgift men inte fått något svar än.

Ja det med jobb är enormt svårt för en arbetslös handikappad person med enbart hästskötarutbildning som inte kan jobba heltid och som varje dag är olika med smärtans grad. Speciellt inte när man är så ung utan meriter mer än praktikplatser :(


Jag har pratat med dom i telefon och berättat om det. Jag har även tagit upp det i anmälningsblanketten dom skickar hem och där har jag skrivit exakt storlek och utseende, men inte skickat med någon bild.

Angående kläderna så tror jag det står i journalen att de var tvungna att klippa sönder vid ankomst. Ska kolla upp det :). Men kvitton på de kläderna finns inte. Man brukar ju inte spara sådant när garantierna gått ut.

De behöver en bild, annars kan man ju hitta på vad som helst.
Jag mailade in bilderna till mitt lokala kontor och angav ärendenummer.
 
De behöver en bild, annars kan man ju hitta på vad som helst.
Jag mailade in bilderna till mitt lokala kontor och angav ärendenummer.
Förr i tiden innan mailen och digitalkameror hade uppfunnits fick man göra kort hos en fotograf
Hans kommentar var angående mina ärrbilder var "Det är inte ofta jag försöker få något att se så fult ut som möjligt" :D

@LuckyMe bilder på sina ärr skall man alltid skicka med.
 
Då får jag nog ta och göra det :). Handläggarens mejl finns med i brevet jag fick så ja kan skicka det direkt till denne.

Tack alla för råden :)
 

Liknande trådar

Äldre Är det någon här inne som haft problem med försäkringsbolag när ni fått en bestående skada som ni får leva med resten av livet? En skada...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag är nu mitt uppe i en diskussion med försäkringsbolaget och det har kommit fram att veterinären har sagt en sak till mig som...
2
Svar
24
· Visningar
3 636
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
37 539
Hästmänniskan Vart sparkad för ca 4-5 månader sen,fick en rejäl lårkaka samt skitont i knät då jag på nått sett vred till det och hoppade på kryckor i...
Svar
3
· Visningar
2 743
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp