Bukefalos 28 år!

"Skämtsam" skylt på jobbet

Varför skyddar inte dina kollegor dig när han sätter igång och du blir ledsen? Jag hade definitivt tagit en kollega i försvar om jag ansåg att denne blev utsatt och hade tagit en diskussion med förövaren. Är facket informerat?
Jag tas i försvar men inte så högljutt. Och ja, cheferna tar diskussionen. Just detta med att reta upp mig resulterade i enskilt samtal. Och han blev arg. På mig.
Inte läge än att ta in facket. Och fortsätter det har jag fullt förtroende för att ledningen håller honom i korta tyglar. Han gör inte uppenbara övertramp mer än nån gång ibland.

I det här skedet är det största problemet att han stör dynamiken kollegor emellan och att mycket energi går åt för att hålla irritationen i schack.
Det är stor skillnad mellan att möta initiativ med "va kul!" jämfört med "varför" och "det fungerar inte".

Slut OT.
/Less tant
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Men vem f-n anställde honom? :confused:
Märker man inte sånt under rekryteringsprocessen eller när man tar referenser?
Obegripligt! :confused:
Han är hitflyttad från en annan ort och där var det majoriteten utlandsfödda medarbetare och inte så många kvinnor. Kulturkrock ledde till förändring. Ingen av hans tidigare kollegor känner igen det som han gör här.
 
Jo tack :meh: Sedan ska man ju inte få för sig att ge instruktioner till en man, som kvinna vet man givetvis inte vad man gör :wtf:
mansplaining_asshole.jpg


Min inställning är att en rövhatt är en rövhatt. Oavsett kön, etnicitet, hårfärg, klädsel och skor. Jag diskriminerar ingen i den kategoriseringen.
 
På toaletten på mitt jobb finns en utskriven lapp från "arjalappen.se" vilket jag gissar är en sida där en samlar "roliga" lappar. Denna föreställer en fult ritad naken gubbe som skrubbar sig i rumpan med toaborsten, där det står "fel" över, och en lika ful gubbe som skrubbar toaletten med "rätt" över. Den är visserligen helt harmlös, men jag avskyr den :yuck: Och inte verkar folk skrubba toaletten mer för det..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 258
Senast: Cilva
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hur får jag loss den??
  • SD:s trollfabrik
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter med olika foderbehov
  • Avliva aggressiv hund
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp