Skaras ridlärarutbildning

BengtssonEmelie

Trådstartare
Vad vet ni om Skaras ridlärarutbildning, dvs förutom det som står på hemsidan?!

För er som inte alls vet vilken jag menar nu, så syftar jag på denna utbildningen: http://www.bys.nu/utbildningar/ridinstruktor :)

Är otroligt sugen på att söka in nu till hösten, men hästskötardiplomeringen måste fixas först och så måste jag ju såklart bli antagen också. :laugh:

Vill veta allt! :D

Vilka kurser läser man?
(kurserna står ju redan på hemsidan, men lite mera innehållet i kurserna är det jag tänkte på)
Hur är lärarna?
Hur ofta är man på skolan?
Hur går lektionerna till?
Ridlektioner?
Instruktörslektioner?

Jag vill som sagt veta ALLT! :laugh::D:rofl:

Någon av er som gått denna utbildningen, alt. planerar/vill gå den här utbildningen?
 
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Om man jobbar som ridlärare redan men vill förbereda sig för yrkesprov så kan det vara en bra utbildning.
Jobbar Du inte som ridlärare innan så är den väldigt tunn.
Jättebra föreläsningar dock men ingen ridning, (om Du inte tar med Dig egen häst, då har man 4 hopp och 4 dress. träningar betalda) och i princip ingen instruktörskunskap el. lektionsplanering.
Man är i Skara ungefär 2 dagar varannan vecka.

Ett gott råd är att om Du har möjlighet att vara hemifrån så sök till Strömsholm i stället!

Lycka till :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Eftersom du svarade på mitt inlägg antar jag att du ställde frågan till mig? Vet inte vad medelåldern på Vreta ligger på, i vår klass har vi allt från de som började direkt efter gymnasiet till de som är lite mer än 30. Tror att medelåldern är lite lägre i min klass än vad de varit tidigare år. Gissar på att de flesta är mellan 20-25 som går utbildningen...
 
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Jo de var korrekt :D Som du vet hade jag ju tänkt söka redan förra året, men det blev inget pga att man skulle ha häst som klarade 110 hoppning och minst LA, men kommer kanske söka den nu istället.
 
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Ja antingen nu lr nästa. Ska plugga lite företagskurser och matte oxå innan tänkte jag :). Hur trivs du annars på skolan?
 
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Jag vill också gå en ridlärarutbildning (jobbar som ridlärare men har ingen utbildning.) Det vore så himla kul och lärorikt! Är det någon som vet nån ganska basic utbildning där man inte behöver ha med värsta fina hästen (vi har bara ponnyer här, kul att komma med ett russ när resten kommer med GP-hästar lix...) eller där man inte behöver någon utbildning innan? :)
 
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Jag trivs bra, de flesta lärare är duktiga och uplägget är bra. Men just nu vill jag bara bli klar och börja jobba :)
 
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Kraven för att bli ridlärare Level 1, sm är dem lägsta utbildningen är ju att man ska avlägga ridprov på LA:1 nivå i dressyr och 1 m hoppning, på ridhäst (inte ponny)så ännu mer basic går det nog inte att få det om det fortfarande ska vara en ridärarutbildning. ALltså inte GP- nivå ;). Kolla in Strömsholms hemsida, de tillhandahåller skolhästar till studenterna. Det är nog det bästa alternativet om man inte har en egen häst att ta med.

Om du vill börja från början, och inte har någon utb alls än, så kan du börja med att gå ULK- kurserna och sedan Ridledarkursen som ordnas på distriktsnivå.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 919
Senast: shia
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 205
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Hej! (Nu blev det här jättelångt.. Men om ni inte orkar läsa allt hoppa till där det står Alternativ 1) Till sommaren tar jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 152
Senast: Supersalt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp