Skaras ridlärarutbildning

BengtssonEmelie

Trådstartare
Vad vet ni om Skaras ridlärarutbildning, dvs förutom det som står på hemsidan?!

För er som inte alls vet vilken jag menar nu, så syftar jag på denna utbildningen: http://www.bys.nu/utbildningar/ridinstruktor :)

Är otroligt sugen på att söka in nu till hösten, men hästskötardiplomeringen måste fixas först och så måste jag ju såklart bli antagen också. :laugh:

Vill veta allt! :D

Vilka kurser läser man?
(kurserna står ju redan på hemsidan, men lite mera innehållet i kurserna är det jag tänkte på)
Hur är lärarna?
Hur ofta är man på skolan?
Hur går lektionerna till?
Ridlektioner?
Instruktörslektioner?

Jag vill som sagt veta ALLT! :laugh::D:rofl:

Någon av er som gått denna utbildningen, alt. planerar/vill gå den här utbildningen?
 
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Om man jobbar som ridlärare redan men vill förbereda sig för yrkesprov så kan det vara en bra utbildning.
Jobbar Du inte som ridlärare innan så är den väldigt tunn.
Jättebra föreläsningar dock men ingen ridning, (om Du inte tar med Dig egen häst, då har man 4 hopp och 4 dress. träningar betalda) och i princip ingen instruktörskunskap el. lektionsplanering.
Man är i Skara ungefär 2 dagar varannan vecka.

Ett gott råd är att om Du har möjlighet att vara hemifrån så sök till Strömsholm i stället!

Lycka till :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Eftersom du svarade på mitt inlägg antar jag att du ställde frågan till mig? Vet inte vad medelåldern på Vreta ligger på, i vår klass har vi allt från de som började direkt efter gymnasiet till de som är lite mer än 30. Tror att medelåldern är lite lägre i min klass än vad de varit tidigare år. Gissar på att de flesta är mellan 20-25 som går utbildningen...
 
Sv: Skaras ridlärarutbildning

Jo de var korrekt :D Som du vet hade jag ju tänkt söka redan förra året, men det blev inget pga att man skulle ha häst som klarade 110 hoppning och minst LA, men kommer kanske söka den nu istället.