Bukefalos 28 år!

BuenoBull

Trådstartare
Hej! Hunden får liksom skavsår på armbågarna efter att hon ligger på dem. Kan man smörja in skavsåren med Helosansalva? SKavsåren är som torra partier med hud bara. Undrar om det är farligt att hunden får i sig salvan då hon brukar slicka på såret? Det kanske inte är någon mening att smörja in om hon ändå skulle slicka bort salvan...?
 
Sv: Skavsår

Helosan brukar fungera bra, men viktigt är att se till att hon ligger mjukt också.
Vakta nån minut efter insmörjning bara så det inte finns så mycket att slicka bort.
 
Sv: Skavsår

Helosan använder jag till allt :D Nästan iallafall.
 
Sv: Skavsår

En del skaver och en del inte. Min hund har inte fått bort det trots att hon alltid ligger mjukt eller på mattor. Jag tror att man får acceptera det :D
 
Sv: Skavsår

Min hund får också "liggsår" på armbågarna. Det har till och med blivit "förhårdnader" och ibland blir det en liten sårskorpa (stor som en tioöring ungefär).
Han är stor och tung, och fläker gärna ut sig på trägolvet oavsett hur många mjuka soffor/bäddar som finns.
 
Sv: Skavsår

Jo, det kanske stämmer....labben har fått det på hasorna (säger man så?) trots att hon sover på mjukt underlag.
 
Sv: Skavsår

JA! Det är så det heter, förhårdnader! Precis så fast stor som två tior bredvid varann! :o :D (konstig beskrivning...?)
 
Sv: Skavsår

Haha, jag fattar.
Förresten låter min jämförelse med tioöringar plötsligt uråldrig :o - tiokronorna är ju typ samma storlek. :D
 
Sv: Skavsår

NÄHÄ!! Som tidigt 70-talist så måste jag protestera! I så fall lite närmare en gammal 5-öring :p
 
Sv: Skavsår

Vanlig hederlig grönsåpa fungerar kanon på sådana förhårdnader...det både läker och mjukar upp...
 
Sv: Skavsår

Jag har ett ex av Hälsoråd för häst, som apoteket säljer. Där finns den "åkomman" med, även för hästar. Ett jättekonstigt namn, jag hade aldrig hört det innan och minns det inte nu heller! ;)
 
Sv: Skavsår

Okejj... :D ;) Det är inte så lätt att komma ihåg allt. Dessutom lider ju inte hunden av detta. Det är väl bara nåt man vill ha bort för att...
 
Sv: Skavsår

Skillingarydsalva. (Fyra ess-salva) undviker friktion. Suverän. Prova.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: ryujaneiro
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 776
Senast: Hellhound
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 343
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej, jag hoppas kunna få några åsikter om min hunds kliande. Han är nästan 8 år och har haft klåda under hela sitt liv, vissa säsonger...
Svar
9
· Visningar
1 332
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp