Skillnaden mellan Globus: clic, the turner och crincle

Nea_

Trådstartare
Hej på er!

Vilken är skillnaden mellan globus sadlar clic, the turner och crincle?

Kan lägga in bilder på min häst ifall någon vill ge tips på vilken som passar honom bäst för jag tror att globus kan bli bra på honom men jag är lite osäker på vilken av dessa jag i första hand ska beställa och prova på honom.

Hur är de i sitsen? Är en 17" möjlig för en tjej med 38/40 på baken?
Brukar kunna rida i 17 men har hört att globus är små i storleken. Hoppas det finns några globuskunniga där ute :D
 
Sv: Skillnaden mellan Globus: clic, the turner och crincle

Jag tycker de är normala i sitsen, dock är hoppmodellerna med flat säte lite små. Så stl 17" på dressyrmodellerna borde säkerligen funka för dig.
Mellan Clic och Turner skiljer det inte mycket i passform, men Clic har stoppade lillkåpor, andra knästöd och kan fås med olika kåplängder. Crincle har ett annat säte, är lite mer böjd och passar lite nättare hästar. Turner och Clic passar bra på runda/platta hästar.
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 580
Senast: LaMagia
·
Utrustning Halojj allihop ! Har två brukshästar . En på 6år som nu vuxit klart o Globus crincle sitter som en smäck på honom 17.5". 38. Sen har...
Svar
4
· Visningar
3 452
Senast: Martina_m
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 386
Senast: Milosari
·
Utrustning Hej! Nu är det så att jag letar sadel åt min pålle, då den han har nu sitter helt vansinnigt fel. Jag har haft ut en sadelutprovare och...
Svar
0
· Visningar
980
Senast: Prickeponny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp