Skor på vid avlivning?

Lona

Trådstartare
Vi har fått en häst utdömd idag, L**brukstjänst kommer på måndag förmiddag.
De sade inte något om skorna, kan de sitta kvar eller skall de alltid väck innan?
Vi missade telefontiden och kan inte få tag på dem och fråga direkt.
Moderator; Om inlägget inte är ok eftersom jag nämner företaget så snälla, redigera bara och låt inlägget ligga kvar.
 
Vi har tagit bort våra med skor på. Inga konstigheter.
De har bultats på hemmaplan och sedan transporterats bort av företaget.
 
Vi har fått en häst utdömd idag, L**brukstjänst kommer på måndag förmiddag.
De sade inte något om skorna, kan de sitta kvar eller skall de alltid väck innan?
Vi missade telefontiden och kan inte få tag på dem och fråga direkt.
Moderator; Om inlägget inte är ok eftersom jag nämner företaget så snälla, redigera bara och låt inlägget ligga kvar.


När det gäller det företaget så rekommenderar jag att hästen vid tillfället redan är barfota.
 
De tog själva av skorna, enbart fram, på min häst vid avlivningen. Vi frågade och det var okej enligt den vi pratade med (hösten -13).
 
Moderator; Om inlägget inte är ok eftersom jag nämner företaget så snälla, redigera bara och låt inlägget ligga kvar.
Man FÅR skriva Lantbrukstjänst, likaväl som det är okej att skriva Stübben, Ica eller Volvo.
Det är först när du börjar marknadsföra företaget, för att locka nya kunder, som det blir förbjudet.
//också moderator, om än inte under den här rubriken
 
Min häst tog vi av skorna på när de kom från Lantbrukstjänst och skulle avliva. Det var "smidigast medan de stod upp" så vid nästa tillfälle kommer jag se till att de är av innan det är dags. Det blev ett onödigt stressmoment i en redan obekväm situation (för mig).
 
Har du möjlighet så ta av dem innan. Min häst hade bandage på benet och han frågade specifikt om det fanns nått av metall i bandaget, det fick inte följa med. Min veterinär som avlivade var snäll och drog av skorna efter att hon var avlivad, medans jag satt och tog farväl. Vi hann inte få av dem innan då de blev bestämt samma dag och hon krånglade med skoning så därför tog vi när hon var avlivad.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 328
  • Låst
Tjatter Deltagarlista cirkus Gabby_Ossi hemlig quarter4ever Ileo Mirtai LenaH Snurrfian bollen__ Artline Paddington Lobelia Hedinn Goda Ängel -...
38 39 40
Svar
796
· Visningar
19 003
Senast: Snurrfian
·
Relationer Ok, virrigt inlägg och jag vet inte om det platsar under relationer men... Jag har lite svårt att tolka folk (ADD och Asperger) och att...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: Red_Chili
·
Ekonomi & Juridik Hej, liten fråga. Jag har hyrt ett stall där jag haft 2 månaders uppsägningstid med inackorderade, men sedan blivit uppsagd med...
2
Svar
33
· Visningar
5 172
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp