Bukefalos 28 år!

Skotråd tog bort

eyz

Trådstartare
Skrev tidigare idag en skotråd på ÄU där jag helt oskyldigt frågade efter lite länkar till skoaffärer, hann få ett svar innan tråden plockades bort.
Nu undrar jag varför man tog bort den...? :confused:
Jag hade inte på något sätt sagt VAR eller VILKEN butik jag var ute efter, det var inte frågan om någon smutskastning eller reklam, bara länkjakt som sagt!

Tycker det är lite märkligt när det i samma forum får ligga kvar en tråd där man går igenom en specifik klädeskatalog från sida till sida och där trådar med ren smutskastning av märken/företag inte tycks störa. :smirk:
 
Sv: Skotråd tog bort

Nu är ju inte jag moderator på ÄU men jag plockar genast bort trådar som frågar efter länkar i de forum jag har hand om.

Så här står det i forumreglerna:
För att förenkla för de som söker svar på frågor skall frågan besvaras direkt i tråden, inte genom en länk till en annan plats. Länkar är dock tillåtna som en fördjupning efter ett uttömmande svar.

Och det tolkar jag som att förfrågningar om länkar till olika företag/sidor etc är otillåtna.
 
Sv: Skotråd tog bort

Är inte heller moderator på ÄU men svarar eftersom jag plockar bort liknande trådar från Senior.

Det du kallar länkjakt är inte tillåtet. Här är ett par citat ur svar som Gunnar gett vid olika tillfällen härinne:

Att tipsa om produkter och liknande är helt ok om man inte lägger in länkar eller uppmanar någon att gå till en specifik affär.

Att länka till hemsidor innebär reklam för hemsidan. Länkar skall bara användas i undantagsfall, kanske för fördjupning efter ett utförligt svar här på forumet.


Du kan alltså prata om skor men inte om butiker som säljer skor, oavsett om butikerna finns på riktigt eller på nätet.

mandalaki/moderator
 
Sv: Skotråd tog bort

:o
Ok tack båda. :bow:


(tycker dock fortfarande att det är konstigt att man får snacka skit hur som helst om produkter)
 
Sv: Skotråd tog bort

Det får du inte, men vi moderatorer är ju inte mer än människor ;)

Skulle vi sitta o lusläsa alla trådar skulle vi inte ha tid att gå till våra jobb ens en gång :eek:

Det är därför den lilla varningstriangeln finns nere till vänster i varje inlägg. Det är meningen att ni användare ska tipsa oss moderatorer om trådar som ni anser vara olämpliga, gärna med en liten motivering varför, men det är inte nödvändigt.
 
Sv: Skotråd tog bort

A_K_N skrev:
Det får du inte, men vi moderatorer är ju inte mer än människor ;)

Skulle vi sitta o lusläsa alla trådar skulle vi inte ha tid att gå till våra jobb ens en gång :eek:

Det är därför den lilla varningstriangeln finns nere till vänster i varje inlägg. Det är meningen att ni användare ska tipsa oss moderatorer om trådar som ni anser vara olämpliga, gärna med en liten motivering varför, men det är inte nödvändigt.

Jasså, men om det inte funkar då? Det händer ju ändå inget när man använder den.
 
Sv: Skotråd tog bort

När du använder "varningstriangeln" så går det ett mail till ansvarig moderator och ett till Gunnar.

Anses det då att tråden strider mot Bukefalos regler så tas den bort.

Jag får ca 4-6 påpekande om trådar varje månad (lite konstigt att det inte är fler då jag flyttar/tar bort minst lika många vaje dag:crazy:), i alla fall utom ETT har tråden tagits bort eller flyttats.
 
Sv: Skotråd tog bort

..............................
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skotråd tog bort

ok,som de verkar nu så är det alltså fritt fram o tipsa om vilka som har saluhästar.Då vet jag.
 
Sv: Skotråd tog bort

Kanske moderatorn för det forum det handlar om är ledig eller har missat mailet. Jag hinner tyvärr inte gå igenom samtliga synpunkter som kommer utan hoppas att moderatorerna skall hinna med detta.

Om det är viktigt och inte kan vänta så är bästa sättet att skicka ett PM till mig. Ge gärna en länk och anledning till att jag skall titta närmare på det i PM:et.
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: nickan1
·
Relationer Jag har tänkt göra den här tråden ett tag men inte kommit till skott. Jag har skämts, känt mig dum och fånig, medverkande, "jag får...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
9 360
Senast: Petruska
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 508
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp