Skulle du kunna vara längre/kortare än din partner? *Spin-off på partner-tråden*

La märke till att många i den där "utseende på din partner"-tråden föredrog långa män, gärna 185-190 cm eller så. Blev då lite nyfiken: Skulle du som kvinna kunna tänka dig att dejta en kortare man, och du som man tänka dig en längre kvinna? Varför eller varför inte?

Jag har inga problem med att killen är kortare än mig, faktiskt. Vilket verkar vara en rätt ovanlig åsikt hon tjejer i allmänhet och tjejer i typ min längd i synnerhet. Jag är 162 cm. Nu går jag allra mest på insidan och det står över utsidan alla gånger, men om jag måste säga någonting om längden på partner så föredrar jag snarare folk som är rätt jämnlånga med mig - det känns mer "ergonomiskt" då. Så om jag måste välja partner med längden som måttstock, väljer jag en helst en som är 150-175 cm - dvs. max dryga decimetern kortare/längre. För egen del tycker jag att en kille på typ 185-190 cm skulle vara betydligt jobbigare ur den aspekten, jag skulle ju ha kronisk nackspärr...

Jag är 184 cm, är inte jättelätt att hitta någon som är längre, eller så tänder jag på kortare killar :p har i alla fall aldrig varit ihop med någon som är längre än mig, nuvarande är 5 cm kortare!
 
Filosoferar vidare.

150 cm är kort. Också för att vara kvinna. Jag har haft några elever som varit 148-150. De var verkligen jättesmå. De var kvinnor. En man i den längden skulle vara verkligt kort. Skulle få mina 168 cm att kännas som gigantiska.

Så det handlar inte om mannen (eftersom jag är hetero) men om mig och min självkänsla
 
Lite OT men varför utgår du bara från heteronormen? :) Finns säkert många som vill ha en partner av samma kön som de själva, som har önskemål om partnerns längd.

On topic: Jag vill helst ha en partner som är ca 1 dm längre än mig, det känns lagom. Längre än så tycker jag inte är så attraktivt, och är han mer än någon cm kortare än mig känner jag mig stor och klumpig.

Men det är bara ytan, skulle jag träffa en fantastisk kille skulle jag väl skita i om han var 170 eller 190 också :)
 
För mig är längden viktig, jag är ganska kräsen vad gäller både in och utsida. Vill ha en maskulin man som är längre än mig. Sen behöver han inte vara ett huvud längre, men jag vill inte vara den som är längst.
 
Jag vill absolut att min partner är längre än mig!

Vet väl egentligen inte varför, men hittills har jag inte attraherats av nån som är kortare :)
 
Längden spelar ingen större roll för mig, men jag dejtade en väldigt kort kille och det kändes märkligt att behöva böja sig ner för att kyssas, även om det väl egentligen bara är en vanesak. Jag är 178 lång och maken är 10 cm längre, känns rätt lagom. De flesta killar jag har dejtat har varit ungefär lika långa som jag eller något längre.
 
Jag är rätt obrydd kring längd, är själv (kvinna) 178-179 cm och har haft partners som varit både kortare och längre. Har attraherats av män runt 160 cm och kvinnor runt 190, och tvärtom. Men typ jämnhöjd är mest praktiskt.

Sambon är någon cm längre men jag upplevs helt klart som längre än när vi är ute tillsammans pga klackar på 5-15 cm.
 
Jag gillar långa karlar. Dom får inte vara kortare än mej (170cm) men längden uppåt här inga direkta gränser. Men dom får inte vara alltför klena om dom är långa. Gärna lite musklade utan att vara gymfantaster
 
Jag är 157 cm så de flesta killarna är längre än mig. Har varit tillsammans med allt från samma längd som mig till upp mot 190. Med andra ord bryr jag mig inte alls. Min nuvarande är 170 och det känns ganska lagom.
 
De flesta män jag kommer i kontakt med är längre än mig, men rent teoretiskt struntar jag i hur lång den andra är.. Det är också lite lustigt, för den man jag träffat en hel del senaste tiden är lika lång som han jag fick kontakt med på Tinder. Den sistnämnda upplevde jag dock som mycket(!) kortare...

De män jag träffat som faktiskt varit ungefär lika långa som mig eller kortare, de har haft komplex pga det eller annat som gjort dem oattraktiva.
 
Lite OT men varför utgår du bara från heteronormen? :) Finns säkert många som vill ha en partner av samma kön som de själva, som har önskemål om partnerns längd.

On topic: Jag vill helst ha en partner som är ca 1 dm längre än mig, det känns lagom. Längre än så tycker jag inte är så attraktivt, och är han mer än någon cm kortare än mig känner jag mig stor och klumpig.

Men det är bara ytan, skulle jag träffa en fantastisk kille skulle jag väl skita i om han var 170 eller 190 också :)

Tänkte inte ens i de banorna, satt och skrev tråden bara sådär i farten. *skäms* :o :(
 
La märke till att många i den där "utseende på din partner"-tråden föredrog långa män, gärna 185-190 cm eller så. Blev då lite nyfiken: Skulle du som kvinna kunna tänka dig att dejta en kortare man, och du som man tänka dig en längre kvinna? Varför eller varför inte?

Jag har inga problem med att killen är kortare än mig, faktiskt. Vilket verkar vara en rätt ovanlig åsikt hon tjejer i allmänhet och tjejer i typ min längd i synnerhet. Jag är 162 cm. Nu går jag allra mest på insidan och det står över utsidan alla gånger, men om jag måste säga någonting om längden på partner så föredrar jag snarare folk som är rätt jämnlånga med mig - det känns mer "ergonomiskt" då. Så om jag måste välja partner med längden som måttstock, väljer jag en helst en som är 150-175 cm - dvs. max dryga decimetern kortare/längre. För egen del tycker jag att en kille på typ 185-190 cm skulle vara betydligt jobbigare ur den aspekten, jag skulle ju ha kronisk nackspärr...

Jag är 175cm och ganska lång för att vara kvinna. Skulle aldrig dejta en kortare man och min sambo är 184-185cm, helt perfekt! :)
 
Jag dras till längre män.
Sambon ligger kring 1,85 och jag är 1,65
Han är sådär härligt bredaxlad och stark i grunden, min älskade traktor :laugh: :love:
 
De flesta män jag kommer i kontakt med är längre än mig, men rent teoretiskt struntar jag i hur lång den andra är.. Det är också lite lustigt, för den man jag träffat en hel del senaste tiden är lika lång som han jag fick kontakt med på Tinder. Den sistnämnda upplevde jag dock som mycket(!) kortare...

De män jag träffat som faktiskt varit ungefär lika långa som mig eller kortare, de har haft komplex pga det eller annat som gjort dem oattraktiva.
Enligt passet är min pojkvän 179 och jag tror nästan på allvar att polisen mätt fel för hans känns inte alls 15 cm längre än mig.

On-Topic är det inte så vanligt att män är kortare än mig heller men jag har attraherats av män som bara varit marginellt längre. När jag dejtade pratade jag med en man som var 158 cm och det var inte längden som gjorde att jag förlorade intresset.
 
Intressanta tankar!
Intressant också att många ändå verkar föredra relativt långa killar. Då verkade jag ändå inte vara helt åt pepparn fel med min tes ändå.
 
Tänkte inte ens i de banorna, satt och skrev tråden bara sådär i farten. *skäms* :o :(
Någon annan han före mig :angel:
Men hur som helst är det sällan jag över huvud taget träffar människor kortare än mig på 155 cm (förutom vissa barn :rofl:) men har faktiskt ”dejtat” (eller mer träffat) en tjej en gång som var kortare än mig - det var jättekonstigt O_o
Min tjej/sambo är cirka 10 cm längre än mig, känns lagom :heart

(Ja, alltså, jag är lesbisk om det inte framgick :D)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp