Bukefalos 28 år!

"Skulle du låta din partner vara med någon annan för 1 miljon kronor?"

Ni som svarat ja....

Nu kommer partnern hem med miljonen i en väska. Partnern har haft sex med Donald Trump (eller Anders Breivik, välj själv). Ångrar sig, mår dåligt och säger "Hur kunde du gå med på det här?"

Hur svarar ni då?

Eftersom jag inte anser att jag kan ge tillåtelse (dvs jag bestämmer inte över min partner) så har jag svårt att se hur den frågan ens skulle ställas.

Frågan skulle snarast vara: "Hur kunde jag göra det här?".
 
Ni som svarat ja....

Nu kommer partnern hem med miljonen i en väska. Partnern har haft sex med Donald Trump (eller Anders Breivik, välj själv). Ångrar sig, mår dåligt och säger "Hur kunde du gå med på det här?"

Hur svarar ni då?
Det är fortfarande han som bestämmer om han ska ligga med dem. Jag känner inte riktigt att det är mitt jobb att förutse att han ska ångra sig faktiskt. Principen är väl densamma som när han skaffar en flirt på jobbet och de råkar hamna i säng på aw. Ska någon annan säga "nej ___, du kommer att ångra dig!"?
 
Man säljer inte människor. Sen tror jag att de flesta kanske skulle kunna sälja sig om man är tillräckligt desperat dvs man svälter eller annat.
 
Det enda jag "låter" min man är att vara ifred eftersom det kan kräva ngt av mig( att låta honom vara det). I övrigt är hans liv hans beslut. Om jag skulle stanna kvar om han legat m ngn för en miljon? Det kan jag inte svara på-lika lite som jag kan svara på om jag skulle stanna om han varit med ngn utan att få betalt. Jag tror dock att HAN skulle ha svårt att leva med tanken att han fått betalt för att ha sex med någon.
 
Tillägg: om han skulle låta mig vara med ngn för en miljon? Aldrig i livet. Att vara med ngn annan är fullständigt no-go för honom( jag skulle nog ha lättare att acceptera om han var med ngn annan. Han skulle aldrig stanna om jag varit med ngn annan). Pengaaspekten skulle göra det hela ännu värre eftersom vi inte behöver pengarna. Men jag tror att svaret skulle vara ett rungande NEJ från oss båda hursomhelst. Men det beror ju på hur ekonomiskt desperat man är. Om en miljon inte spelar ngn roll-då är det annorlunda.
Jag skulle ha lättare att acceptera att han hade sex m ngn annan utan att pengar var inblandade från ngt håll faktiskt. Sårad skulle jag bli men jag skulle kanske kunna acceptera det. Med pengar inblandade? Nej, det är lite lågt tycker jag.
 
Ni som svarat ja....

Nu kommer partnern hem med miljonen i en väska. Partnern har haft sex med Donald Trump (eller Anders Breivik, välj själv). Ångrar sig, mår dåligt och säger "Hur kunde du gå med på det här?"

Hur svarar ni då?
Det skulle, förutom att förstås vara en tråkig situation rent allmänt, kännas särskilt underligt och besvärande iom att det vore lätt att uppfatta som att partnern ville lägga ansvaret för sexet på mig.
Sen kan jag förstås förstå att sådan ångest kan kännas tyngre för somliga och lättare att skaka av sig för andra, men i praktiken har ju tusentals svenskar liknande känslor varje söndagförmiddag efter halvkassa ONS. Utan en miljon på kontot.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp