Bukefalos 28 år!

"Skulle du låta din partner vara med någon annan för 1 miljon kronor?"

Ja men precis! Hela det här med att tillåta samt blanda in pengar gör att jag reagerar - det känns kanske rimligare att diskutera utifrån vad partnern vill.

Alternativt hur en förhåller sig till ett sådant erbjudande?

Skulle någon erbjuda mig en mille för att min sambo skulle ligga med någon, så skulle jag dels bli rätt fundersam kring den personens motiv. Och skulle min sambo gå med på ett sådant deal så skulle jag bli allvarligt bekymrad över min sambos inställning till att sälja sig själv.
Jag skulle göra det för en miljon :D efter att min sambo skulle godkänna det såklart. Det är ju bara sex. :rofl:
 
Men vafan, får man inte ens knulla för pengar längre utan att behöva äta kaffebröd!!!!

Ursprungsfrågan; Jepp, om mina barn svalt o frös så skulle jag kunna tänka mig prostutition. Maken vete sjutton. Jag tror det skulle förstöra vårt förhållande.
 
Men varför ska din sambo godkänna det? Alltså om du vill göra en sådan grej, hur kommer det sig att din sambo ska godkänna det?
För mig är det faktiskt inte märkligt alls? Vi lever i en monogam relation så vill jag ändra på det, pengar eller ej inblandat, så talar jag med min man.

Visst kan jag köra på och vara otrogen men det skulle jag inte ha nån lust med. Jag skulle absolut vilja okeja det med min partner.
 
Grejen är att jag har svårt för vad som kommer efter. Visst jag kanske skulle vara okej nu med set, men sen då? Jag vet att han låg med någon annan under vårt förhållande pga pengar, hur vet jag att han inte får samma erbjudande igen för en annan summa? Var drar man gränsen licksom.

Sen hade jag nog haft lite svårt för närhet sen, man vet ju inte var den personen har varit innan och som nu har kladdat på min sambo. :wtf:
Efter tre miljoner är man kanske nöjd? Tre gånger sex.
 
Att blanda in pengar, det är klart det är konstigt. Men jag hör ibland den typen av frågeställningar, eller typ "skulle du hugga av din arm för 10 miljoner", "skulle du kunna döda någon om du fick 50 miljoner" "Skulle du ta på dig ett brott för 1 miljon". Folk verkar gilla att veta vad andra skulle göra för pengar, hur mycket man är villig att offra och vad som väger tyngst.

Fast då är ju sex ganska oskyldigt, trots allt. Att vara kriminell, våldsbenägen eller till och med mördare, det känns väl drastiskt.

Vad gäller sex så kan man ju, om man tycker det känns jobbigt, bara supa sig redlös först, så kommer man knappt ihåg något sedan.
 
Fast då är ju sex ganska oskyldigt, trots allt. Att vara kriminell, våldsbenägen eller till och med mördare, det känns väl drastiskt.

Vad gäller sex så kan man ju, om man tycker det känns jobbigt, bara supa sig redlös först, så kommer man knappt ihåg något sedan.

Sex kan väl vara väldigt problematiskt. Att känna sig sexuellt utnyttjad eller förnedra genom att sälja sin kropp kan sätta stora spår i en människa... Inte så oskyldigt alls alla gånger.
 
Jag tycker som flera andra att det är så himla märkligt. Om han vill ligga med någon annan för en miljon så visst, kör hårt. Vill han ligga med någon annan utan pengar så är det samma svar där. Kör hårt. Jag kan inte bestämma vilka hål han ska doppa sin dase i. Däremot är jag tveksam till om jag skulle gilla det.

Skulle han komma till mig och säga att han funderar på att ligga för en miljon under förutsättning att jag inte blir ledsen skulle vi nog föra en dialog om det. Millen hade ju varit trevligt att ha på fickan och för ett samlag skulle det nog kunna vara värt att "dela med sig" (i brist på bättre ordval).
 
Men varför ska din sambo godkänna det? Alltså om du vill göra en sådan grej, hur kommer det sig att din sambo ska godkänna det?
Jag anser att man bara ska ha sex med sin partner, men dyker ett sånt erbjudande upp skulle jag diskutera frågan med min partner, och sen använda pengarna tillsammans. Jag skulle nog låta honom göra det också. Men det är ju lätt att säga när sannolikheten är lika med noll att det skulle ske :rofl:
 
Ogillar sådana här frågeställningar av flera skäl, bl a för att det ofta urartar i ett glättigt tjoho vilka lätta pengar, självklart skulle jag bli en hallick för de summorna, jag skulle utan problem sälja sex för 1 miljon osv, ofta är det de som i praktiken aldrig sålt sex som genast ser enbart fördelar.

För att svara på frågan, jag skulle absolut inte ta emot pengar för en partners jobb, de pengarna hade ju isf varit hens egna precis som beslutet att sälja sex hade varit hens eget.
Det är potentiellt rätt så skadligt att ha sex med någon man egentligen inte vill ha sex med, och det är moraliskt tvivelaktigt att stödja sexköp i en position som privilegierad, men det är förstås samtidigt för många en ganska stor summa pengar och jag skulle inte nödvändigtvis dumpa om hen valde att göra det. Jag vet inte. Hade hen skrockat om lättförtjänta pengar hade jag kanske dumpat dock, så endimensionellt och ytligt vill jag inte att en partner ser på det hela.

Sedan skulle jag vara nyfiken på vilken sorts sex samt vilken typ av sexköpare det handlade om.

Troligtvis hade det varit någon variant av de som går igång på att se hur törstig någon är efter pengar och hur långt hen är villig att gå, många av dem söker bland just människor som inte vanligtvis säljer sex men som kan tänkas vara desperata/penga-hungriga nog att göra det under vissa omständigheter, detta eftersom de gillar förnedringen i att den som säljer går över en gräns hen inte vanligtvis hade passerat (de har en fetisch där de gärna ser ett visst mått av ovilja, av inre dilemma osv).
Jag ogillar alla sexköpare men kanske särskilt denna typ, t o m bland de som generellt är för sexköp är de kontroversiella eftersom de är ute efter att pressa människor. När man problematiserar deras agerande slingrar de sig med att ingen har sex med köpare för skojs skull och det stämmer visserligen, men köpare som specifikt jagar efter ett visst mått av ovilja, att påverka andra att ta klivet och göra sådant de helst inte hade gjort osv är nog ändå i en särskild kategori.

Alternativt kanske det kunde handla om någon som till varje pris vill ha sex med just min partner, en sådan människa hade nog kunnat vara svår att bli av med sedan.

Oavsett scenario skulle jag vara orolig för min partners välbefinnande.
 
Ja förfan :D
Alltså jag behöver ju inte godkänna vad min partner gör! Jag är ju inte hans morsa liksom.
 
Ni som svarat ja....

Nu kommer partnern hem med miljonen i en väska. Partnern har haft sex med Donald Trump (eller Anders Breivik, välj själv). Ångrar sig, mår dåligt och säger "Hur kunde du gå med på det här?"

Hur svarar ni då?
 
Är det meningen att jag får del av miljonen eller är det bara min partner som får den?

Egentligen spelar det ingen roll. Vill någon betala en miljon för att ha sex med min partner så ska det givetvis knullas. ;) Den timpengen får man ju aldrig någon annanstans och gissa hur lätt det är att spara ihop till en miljon. Pengar har man alltid nytta av.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp