Skydd/lindor bak kasar vid hoppning, hur lösa?

När jag har kännt på dom har jag inte tyckt att dom är bulkiga. Men visst iom att det är två fästen över kotan blir det ju mer material än på PC som bara har ett. Men å andra sidan ska dom ju sitta mer stabilt
Har dock haft PC i runt 15 år, i olika modeller, och har aldrig upplevt att dom glider eller snurrar. Varken vid hoppning, reining eller någon annan form av ridning. Men då stryker sig inte någon av mina hästar heller...
 
När jag har kännt på dom har jag inte tyckt att dom är bulkiga. Men visst iom att det är två fästen över kotan blir det ju mer material än på PC som bara har ett. Men å andra sidan ska dom ju sitta mer stabilt
Har dock haft PC i runt 15 år, i olika modeller, och har aldrig upplevt att dom glider eller snurrar. Varken vid hoppning, reining eller någon annan form av ridning. Men då stryker sig inte någon av mina hästar heller...

Har inte provat PC på den här damen. Men heller aldrig varit mer om att de glidit ens under FT så länge de varit rätt storlek. Jag tror dock den här damen hamnar mellan storlekarna på PC :/
 
Har inte provat PC på den här damen. Men heller aldrig varit mer om att de glidit ens under FT så länge de varit rätt storlek. Jag tror dock den här damen hamnar mellan storlekarna på PC :/

Du har ingen du kan prova av i närheten? Dom tänjer ju sig och blir lite större när man använder dom också
 
Du har ingen du kan prova av i närheten? Dom tänjer ju sig och blir lite större när man använder dom också

Nej men jag är rätt säker. M blir för litet. Men tror med ledning i erfarenheter sen förr och de hästar jag då haft PC till att L med största sannolikhet blir för stort. Tyvärr.
 

Liknande trådar

Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 192
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 267
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 841
Senast: skuggi
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 146
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp