sladdlös klippmaskin, hööks - börjes

Seabaz

Trådstartare
Har bestämt mig för att köpa en sladdlös klippmaskin och då blir det den för femhunkan på hööks eller den för tusenlappen på börjes...

Vilken tror ni är bäst?
Hööksklippet ser mer regäl ut på bild, men det är dock bara en bild just.

Någon som har erfarenhet av någon/båda?


Jag VET att en dyrare är bättre men det är inget alternativ.
Kommer klippa hästen 1-2 ggr per år och då blir det någon slags delklippning...

mvh
 
Inte det svar du vill ha kanske, MEN...

Jag har fått lära mig av flera mycket kompetenta personer att klippmaskin med sladd är att föredra!!! Det kan tyckas smidigare att ha en sladdlös, men en maskin MED sladd har OFTAST mycket längre livslängd!
 
hmm okej.. jag tänkte ha en sladdlös för att min häst kan nog vara knepig att klippa och för att vänja honom blir det enklast med en sladdlös... men den från börjes går att köra både med och utan sladd, det kanske är en bra idé?
 
Vet inte om du blir så glad nu, men avråder från att köpa sladdlöst. Den funkar max ett år, sen är det bara tt köpa nytt.
 
ett år var vell ändå att ta i? Eller är det så dålig kvalite på batteridrivna nu? Den senaste med batteri vi hade höll i af 3 år, sen var det till att köpa nytt batteri.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 116
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
38
· Visningar
1 560
Senast: Dentaku
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 103
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp