Bukefalos 28 år!

Släktforskning via DNA

Då mitt DNAtest gav mig massor av amerikanska släktingar så ger mig mitt nästan 100% skandinaviska resultat mig också en hjälp när jag försöker hitta våra gemensamma släktingar. För emigranterna gifte sig ju med andra emigranter.
Det handlar väldigt mycket om att utesluta grenar.
Jag kan se att ingen av mina anfäder kommit från Danmark och då blir det lätt att se att jag inte behöver kolla på den amerikanska släktingens danska gren längre bak än till 1700 som exempel. Jag kan ju inte helt ignorera danska namn dock för en o annan svensk flyttade ju till Danmark så klart men då finns ju inte det danska ursprunget.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska börja med att nämna att detta är under utredning via läkare, så facit lär komma framöver. Men innan det är klart vill jag ändå...
2
Svar
26
· Visningar
1 900
Senast: Scata
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 853
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 247
Senast: __sofia__
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 755
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp