Släktträd för barn - pysselidéer sökes

majola

Trådstartare
Jag vill göra ett släktträd med foton at barnen. Stora sonen fragar om hur gammelmormor osv sag ut, sa det verkar vara ett bra sätt dels att visa människorna och dels visa hur släktbanden hänger ihop.

Tyvärr har jag inga superidéer när det gäller gestaltningen. Det blir ju rätt stort (vill hänga upp det pa väggen pa ngt sätt). Tänkte mig barnen som start och sedan ytterligare 3-4 generationer (har inte foton pa alla i 5:e generationen tror jag, men en del i alla fall. I femte generationen är det ju i alla fall 16 bilder...

Nagon kreativ själ med toppenidéer? Har googlat och pinterestat utan att hitta rätt hittills.
 
Har inte gjort något sådant alls, men välj teknik utifrån vad du är bra på? Är du snickare så såga, syr du så brodera, gör applikationer eller sy ett träd, målar du så måla med textilfärg på ett lakan. Fäst gärna bilderna i plastfickor så att barnet kan ta ner dem och titta närmare på dem och kanske byta ut efterhand som de åldras.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 423
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Med tanke på kommentarer i mina trådar om filmvisning för högstadiebarn...
2
Svar
39
· Visningar
4 451
Senast: Badger
·
Övr. Barn Snart är det dags för en ny fas i föräldralivet igen. Äldsta barnet börjar skolan i höst! Vi har bestämt oss för en friskola med...
Svar
14
· Visningar
1 609
Senast: zesel
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 653
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp