Slänga hösilagebollar?

fejko

Trådstartare
Vad gör man med gamla otjänliga hösilagebollar? Grannbonden trodde inte de gick att elda upp. Har egen mark.
 
Plöjer ner i marken om du har något som ska/kan plöjas och om du har många (eller hör med en grannbonde som ska plöja någonstans). Alternativt, om det är ett mindre antal, så testa att lägga ut i någon lokal grupp/odlingsgrupp på Facebook att det finns för avhämtning. Funkar bra för täckodling och för att göra nya odlingsbäddar med, jag förbrukar någon bal om året själv för det ändamålet (men har ett antal kvar att göra mig av med ändå).
 
Vi har några platser på gården vi rullat ut dåliga balar för att hålla undan sly. Funkar bra :D
Har också gett bort till folk som odlar.
 
Om du inte har någon möjlighet att ta hand om de själv, i form av kompostering, plöja ned etc, så kan man ganska lätt bli av med dem genom att annonsera i div facebookgrupper där täckodlingssubstrat efterfrågas. Kan vara värt att prova!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 233
Senast: Sel
·
IT & mobiler Går i tankar att skaffa mig en ny mobil. Så jag tänkte att min gamla slänger jag i elektronik på återvinningscentralen. Men sen kom min...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 485
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 017
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp