Bukefalos 28 år!

slaktartankar

sarapara

Trådstartare
Går lite smått i slaktartankar till å från så nu undrar jag, har en Ardennervalack som väger ca 800 kg, hur mycket skulle jag få om jag slaktade honom? Någon som vet?:)
 
Sv: slaktartankar

Du lär inte få betalt för 800 kg, slaktvikten är mindre än så.

jo alltså jag vet väl att man bara får betalt för slaktvikten. Jag bara undrade om någon visste på ett ungefär, vad man får ut av 800kg levande vikt å vad slaktpriset ligger på nu?
 
Sv: slaktartankar

Som sagt, ring till slakteriet och fråga.
Är det samma häst du köpte från Polisen för några månader sedan ?
Jag är nyfiken ! Varför ska du slakta honom ?

Hej från Hambo
 
Sv: slaktartankar

Som sagt, ring till slakteriet och fråga.
Är det samma häst du köpte från Polisen för några månader sedan ?
Jag är nyfiken ! Varför ska du slakta honom ?

Hej från Hambo

Yes! jag har inte sagt att jag ska slakta honom, bara funderar lite :)
 
Sv: slaktartankar

Tyvärr är det allt för många som köper ardenner riktigt billigt för att slakta.. :mad:
 
Sv: slaktartankar

Yes! jag har inte sagt att jag ska slakta honom, bara funderar lite :)

VARFÖR köpa en häst från polisen för att några veckor senare prata om att slakta honom?? Ärligt talat så gör det mig riktigt J-LA förbannad.. Då hade ju en seriös vettig människa kunnat köpa hästkraken så den fått ett bra liv.

mul/ har ardenner och haft några som skulle gått till slakt, men som fått bra hem..
 
Sv: slaktartankar

Konstigt att skriva glada smilysar efter en sån fråga :crazy:

Är du totalt hjärtlös? :confused:

Varför köpa en häst om du bara tänkt slakta den?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 425
Senast: Sel
·
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
407
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
598
Senast: gullviva
·
Fritid Nu när våren är på väg kan vi väl dela med oss om vi haft någon trevlig naturupplevelse. Stort som smått. I fredags såg jag fyra rådjur...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
4 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp