Bukefalos 28 år!

Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Tillägg: Anledningen till att så mycket humor åker till L&T är ju att det så ofta bara är länkar. Praktexemplet där är ett inlägg med en Youtube-länk och texten "Titta!" följt av tre styck inlägg med :rofl: -ar, följt av ytterligare ett inlägg med en Youtube-länk och texten "Kolla den här då?!!". Ingen diskussion.


Ja jag vet inte. Men nu ska jag iaf äta frukost.

Fast då är det egentligen bättre att du låser tråden och säger att den innehåller för många länkar. Annars blir det lite obegripligt :confused:

*menat som konstruktiv kritik*
 
Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Å andra sidan kanske man kan förvänta sig av dem som är stammisar här sedan många år, att de har läst forumreglerna... :idea:

Man kan liksom inte låsa alla trådar och tala om varför, för att utbilda. Det blir inte heller bra.
 
Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Jag tycker också det vore jättebra med en kort förklaring till varför tråden är låst.
Det behöver inte vara utförligt alls, utan kan vara en standardformulering: "Stängd på grund av tomgångskörning" eller "Tråden har urartat till personangrepp, så nu stänger jag den".

Sedan OM nu moderatorerna känner att det är för mycket jobb - kan man inte tillsätta en person till då?! Ju fler som delar på jobbet, desto mindre blir det ju för var och en! :)

Det är synd om det blir så jobbigt att vara moderator att någon känner att "nej, jag orkar inte mer". Att vara moderator ska vara ett kul jobb och vi vill definitivt vara rädda om er som orkar ta på er uppdraget!

Till Ullo: det var absolut ingen kritik emot att du inte låste just den råden just då. den pågick ju, TS var själv aktiv i den och en massa andra människor också.
Jag tog den mest som ett exempel, därför att det är en tråd som många känner till och skrivit i, och därför att TS också sedan upprepat samma frågeställning i X antal trådar till.

Sedan håller jag HELT med om att tex nunnesoffan är bra som den är - och den ska inte ha några spinoffs. Likaså tyckte jag det var bra att trådarna om kroppsdelars storlek låstes - det var ju uppenbart skrivet för att "ironisera" och det kan man göra på bättre sätt.

:)
 
Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Trådar som bryter mot reglerna kan möjligen låsas efter att de har rensats på regelbrott i annat fall skall de kastas.

Vad jag vet så sköter ullo och övriga moderatorer detta bra enligt de regler som finns/funnits. Kanske en liten ändring vad gäller flytt av vissa trådar behöver införas, men jag tror att det är väldigt få trådar som flyttats från senior som egentligen skulle varit kvar där.
En del av dem kanske borde låsts och en del kastats, men ullo har varit bussig och flyttat dem till tjatter i stället.
Att någon tråd som kanske inte skulle flyttats ändå har flyttats tycker jag inte är något att bli upprörd över, alla gör vi misstag ibland.

Om man upptäcker ett sådant "misstag" anser jag det vara betydligt bättre att skicka ett PM till berörd moderator än att medvetet kasta sand på moderatorn genom att återstarta tråden mer än en gång på den plats den flyttats från.
 
Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Så här i efterhand så vet jag då att det är bättre att kasta eller låsa istället för att vara snäll.

Jag säger "my bad" igen eftersom jag inte läst på reglerna om länkar ordentligt. Men det händer ju relativt ofta att dylika trådar leder till diskussion så skulle det vara tänkbart att ge länk-trådar en "grace period" på säg 24 timmar och om den vi det laget inte kommit någonvart kasta den? Oftast lägger vi ju ut trådarna på Senior eftersom det har den största publiken, vi vill ju nå så många som möjligt. Och att då låta användarna avgöra huruvida de finner tråden intressant eller diskussionsvärd, skulle inte det lätta lite på trycket på er moderatorer?
 
Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Starta tråden som en diskussion där själva länken egentligen inte är det viktigaste, utan en fördjupning eller så. Då tror jag risken är betydligt mindre att den tas bort. Sedan kan det självklart uppkomma andra skäl till borttagning allt enligt forum-reglerna.

Att göra tvärt om, kasta in en länk och hoppas att det utvecklar sig till en diskussion anser jag bör hamna i papperkorgen omgående. Så lat får man inte vara ;)
 
Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Äsch, menar du att vi måste jobba och tänka själva??!! :eek: :D
 
Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Å andra sidan kanske man kan förvänta sig av dem som är stammisar här sedan många år, att de har läst forumreglerna... :idea:

Fast en kort förklaring tycker jag kan vara bra, det är inte bra när en tråd bara försvinner.
 
Sv: Sluta flytta roliga seniortrådar till Lek & Tjatter!

Är det ok om jag fortsätter slumpa ut frikorten

För min del tycker jag det. Möjligen bör du ompröva ett frikort om tråden får många anmälningar som handlar om orättvisa.

Trådar som bryter mot reglerna kan möjligen låsas efter att de har rensats på regelbrott i annat fall skall de kastas.

Så tycker jag inte riktigt att det verkar funka. Snarare låses trådarna orensade med en förklaring på slutet, långa trådar som spårat ut i bråk låses betydligt oftare än det kastas. Och med tanke på hur många som efterlyser låsningsförklaringar så är det nog en vettig metod.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp