Bukefalos 28 år!

Slutmäta ponny innan import t Sverige?

mortill3

Trådstartare
Ska importera en ponny fr England. Ska man slutmäta den där el göra det hemma? Verkar som att man mäter i två omgångar med olika veterinärer där enl säljaren. Hur hade ni gjort?
 
Ska importera en ponny fr England. Ska man slutmäta den där el göra det hemma? Verkar som att man mäter i två omgångar med olika veterinärer där enl säljaren. Hur hade ni gjort?

För att få tävla i Sverige måste den ha ett svenskt mätintyg. Jag hade först mätt den i England för att se till att den inte är för stor INNAN jag importerar den.
 
Säger som fio, gör en mätning innan import även du måste mäta om den sen när du kommer hem
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 343
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 851
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp