Bukefalos 28 år!

Slutmäta ponny innan import t Sverige?

mortill3

Trådstartare
Ska importera en ponny fr England. Ska man slutmäta den där el göra det hemma? Verkar som att man mäter i två omgångar med olika veterinärer där enl säljaren. Hur hade ni gjort?
 
Ska importera en ponny fr England. Ska man slutmäta den där el göra det hemma? Verkar som att man mäter i två omgångar med olika veterinärer där enl säljaren. Hur hade ni gjort?

För att få tävla i Sverige måste den ha ett svenskt mätintyg. Jag hade först mätt den i England för att se till att den inte är för stor INNAN jag importerar den.
 
Säger som fio, gör en mätning innan import även du måste mäta om den sen när du kommer hem
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 003
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 373
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp