Bukefalos 28 år!

Smeknamn på Galoppisar!?

S

Steepler

Fick idén från travpunkten.

Tänkte det kunde vara kul att dela med sig om sina smeknamn på kusarna.

Jag börjar!

Idag har vi: Örnen, Fritte, Gösta, Fille, Ammis, Klas, Lina, Fjanton, och Baggy + nåra som inte hittats några passande smaknamn till än. :angel:

Vi har bl.a. haft: Karl, Torsten, Doris, Pinten, Myran, Kickan, Tummen, Becca, Ronny, Hilda, Lilleman och Halvan :angel:

/Steepler/
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Får väl utgå att det bara finns en med det namnet - och ett halvt öra. Jo, det är originalet.

Chicken Pizza, som tonårsdotterns kompis trodde han hette:o

Känner du honom?
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Visst! Jag pratade men hans uppfödarinna i morse och funderade lite vart han tog vägen. Trivs ni med honom?

Fröken Skuttelin är också efter Sharp Matt och ett sto som Mischa hade i träning och dom var i stallet samtidigt. Jag har för mig att Stömmingen var med i bussen när Skutt åkte till Skåne.
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Han är en sötnos:love:

Tyvärr stod han skadad hela förra våren. Boxvila januari till april med en ligamentskada (bus i hagen..). Vi lät honom gå i hagen och bara vara fram till augusti, så han var lite rund om magen när vi satte igång honom.

Han har fått följa med på dotterns hoppträning en del sen i vintras. Han tycker det är jättekul men testar ungen emellanåt och ställer sig och tjurar. Ska försöka komma ut på någon liten lokal inom kort. Hoppas han sköter sig.
Dotterns hopptränare tycker ungen ska ha en häst som går Msv men frågan är om han kravlar sig över det med lite träning? Hennes egen gör det inte.

Har haft lite kontakt med Lotta av och till, men nu är det ett tag sedan.
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Ojojoj. Det är nästan svårare att komma på hästar, som inte har ett smeknamn i stallet.

"Har du sett XX ska starta ?"
"Näh."
"Har du inte sett starlistan ? Lopp fem."
"Ääh ?"
"Där."
"Jasså. Hetar han så ?"
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Ojojoj. Det är nästan svårare att komma på hästar, som inte har ett smeknamn i stallet.

"Har du sett XX ska starta ?"
"Näh."
"Har du inte sett starlistan ? Lopp fem."
"Ääh ?"
"Där."
"Jasså. Hetar han så ?"

Hihi! Gissa vad dom kommer att bli förvånade när Donna startar!:angel:
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Vi har Blomman, Totte, Jussi, Girl och Dansken. Vi har också haft en Kickan (samma häst?)
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Sanovagan kallas aldrig ngt annat än "Viggo"
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Jag ska vara snäll och låta bli nämna vem, som kallar sin häst Snuttelimpan.
 
Sv: Smeknamn på Galoppisar!?

Jag har Monster-Märta (oftast bara Märta) och Lilla pip (alt Lilla p eller pipen) hemma i stallet :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp