Bukefalos 28 år!

Smittspridning och stanna hemma från jobbet

Min sambo har ibs och bett vårdcentralsläkaren skriva ett sådant intyg, men då säger läkaren att det bara är för folk som har typ cancer och sånt. Men det kan väl knappast stämma?

Nu har det aldrig varit aktuellt för mig men de med Crohns ska kunna få ett sådant intyg (iaf när jag kollade förut).
 
Under den här perioden blir du nog tvungen. Jag är själv hemma med lätt förkylning, det är helt enkelt lite annan ordning än vanligt i samhället just nu.

Jo men, efter att alla andra förkylningssymptom är borta med god marginal så hostar hon för att luftrören är irriterade. Inte för att hon fortfarande är snuvig.

Jag har inga problem att hålla henne hemma. Mitt jobb vill att jag jobbar hemma så mycket som möjligt. Kan behöva åka in lite kort ibland men inte många timmar per vecka om jag ska vara helt ärlig. Den tiden klarar hon sig själv hemma. Men hon missar ju mycket i skolan!
 
Tycker hela den här situationen är jättesvår, när ska man egentligen vara hemma? Sambon har rethosta men mår bra för övrigt, måste jag vara hemma från jobbet då (jobbar i hemtjänsten)? 🤔 Bara utifall att han har corona? Vilket han troligtvis inte har
 
Jo men, efter att alla andra förkylningssymptom är borta med god marginal så hostar hon för att luftrören är irriterade. Inte för att hon fortfarande är snuvig.

Jag har inga problem att hålla henne hemma. Mitt jobb vill att jag jobbar hemma så mycket som möjligt. Kan behöva åka in lite kort ibland men inte många timmar per vecka om jag ska vara helt ärlig. Den tiden klarar hon sig själv hemma. Men hon missar ju mycket i skolan!
Du får väll prata med skolan, de lär ju ha en policy.
 
Tycker hela den här situationen är jättesvår, när ska man egentligen vara hemma? Sambon har rethosta men mår bra för övrigt, måste jag vara hemma från jobbet då (jobbar i hemtjänsten)? 🤔 Bara utifall att han har corona? Vilket han troligtvis inte har
Jag tycker inte du behöver vara hemma så länge din sambo inte ligger däckad, eller att du själv har symptom. Om jag har förstått rätt så är det vad som gäller på mitt jobb också.
 
Min sambo har ibs och bett vårdcentralsläkaren skriva ett sådant intyg, men då säger läkaren att det bara är för folk som har typ cancer och sånt. Men det kan väl knappast stämma?
Jag har migrän och epilepsi och fick intyg som jag skickade till FK, var inte lika snabb med ansökan eftersom den fastnade hos förra chefen som skulle fylla i min frånvaro, och då fick jag hem ett brev från FK där de skrev att eftersom det såg ut som om jag kan ha rätt till ersättning så skulle de vilja ha en ansökan också. De fick de också sedan. Skickade in vad jag varit frånvarande från min 6 månader långa anställning=9 perioder, och fick det beviljat utan problem. Av de 9 gångerna handlade det ju dels om migrän, dels om epilepsianfall men också om en period av magsjuka och en veckas utmattning som jag stannade hemma för att kunna återhämta mig så jag inte skulle gå in i väggen helt och hållet innan jag slutade där.
 
Tycker hela den här situationen är jättesvår, när ska man egentligen vara hemma? Sambon har rethosta men mår bra för övrigt, måste jag vara hemma från jobbet då (jobbar i hemtjänsten)? 🤔 Bara utifall att han har corona? Vilket han troligtvis inte har
Hör med din chef.
 
Vi är ombedda att jobba hemifrån men jag har svårt att utföra mitt arbete känner jag...
Vi jobbar främst vid datorn men har då tre skärmar. Hemma har jag ingen, endast TVn.
Inte heller har jag skrivbord eller bord att sitta vettigt vid så sitter i soffan vilket inte alls är optimalt men ändå ett I-landsproblem.
Sen har vi nästan inget att göra heller så vet inte hur dåligt samvete jag ska ha? Köpa saker hem är nått som absolut jag aldrig kommer använda mer än nu. Jag sitter aldrig vid datorn hemma.

Men å andra sidan, åka till jobbet och gå emot rekommendationerna?

Har inga symptom alls.

Ska såklart prata med min chef! Känner mig bara så kluven vad som är rätt :crazy:
 
Vi är ombedda att jobba hemifrån men jag har svårt att utföra mitt arbete känner jag...
Vi jobbar främst vid datorn men har då tre skärmar. Hemma har jag ingen, endast TVn.
Inte heller har jag skrivbord eller bord att sitta vettigt vid så sitter i soffan vilket inte alls är optimalt men ändå ett I-landsproblem.
Sen har vi nästan inget att göra heller så vet inte hur dåligt samvete jag ska ha? Köpa saker hem är nått som absolut jag aldrig kommer använda mer än nu. Jag sitter aldrig vid datorn hemma.

Men å andra sidan, åka till jobbet och gå emot rekommendationerna?

Har inga symptom alls.

Ska såklart prata med min chef! Känner mig bara så kluven vad som är rätt :crazy:
Låna hem skärm från jobb? Det får vi om vi behöver.
 
Vi är ombedda att jobba hemifrån men jag har svårt att utföra mitt arbete känner jag...
Vi jobbar främst vid datorn men har då tre skärmar. Hemma har jag ingen, endast TVn.
Inte heller har jag skrivbord eller bord att sitta vettigt vid så sitter i soffan vilket inte alls är optimalt men ändå ett I-landsproblem.
Sen har vi nästan inget att göra heller så vet inte hur dåligt samvete jag ska ha? Köpa saker hem är nått som absolut jag aldrig kommer använda mer än nu. Jag sitter aldrig vid datorn hemma.

Men å andra sidan, åka till jobbet och gå emot rekommendationerna?

Har inga symptom alls.

Ska såklart prata med min chef! Känner mig bara så kluven vad som är rätt :crazy:
Det är ju rätt stor skillnad på externa skärmar, och bara bärbar dator. Själv har jag en bra skärm hemma och ett skrivbord, då jag spelar mycket datorspel. Men jag saknar ju ändå att ha två externa skärmar, som jag har på jobbet.
 
Vi är ombedda att jobba hemifrån men jag har svårt att utföra mitt arbete känner jag...
Vi jobbar främst vid datorn men har då tre skärmar. Hemma har jag ingen, endast TVn.
Inte heller har jag skrivbord eller bord att sitta vettigt vid så sitter i soffan vilket inte alls är optimalt men ändå ett I-landsproblem.
Sen har vi nästan inget att göra heller så vet inte hur dåligt samvete jag ska ha? Köpa saker hem är nått som absolut jag aldrig kommer använda mer än nu. Jag sitter aldrig vid datorn hemma.

Men å andra sidan, åka till jobbet och gå emot rekommendationerna?

Har inga symptom alls.

Ska såklart prata med min chef! Känner mig bara så kluven vad som är rätt :crazy:

Kan du inte ta med en eller flera skärmar från jobb hem?

Vi har också blivit uppmanade att jobba hemifrån i den utsträckning arbetet tillåter. Vilket i mitt fall är rätt mycket. Behöver skrivare i vissa lägen men jag tänker att jag kanske kan spara de arbetsuppgifterna till en halvdag/några timmar en dag i veckan eller nåt... får se hur det blir.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 990
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 097
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 944
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är förkyld men har successivt blivit bättre. Igår kände jag mig i princip symptomfri och var tvärsäker på att jag kunde jobba på...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 847
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp