Bukefalos 28 år!

Snabb sadelfråga

linnlarssonn

Trådstartare
Fick hjälp av en sadelutprovare som provade ut en Crown Monarch till min häst för ett tag sen. Jag trivs verkligen inte i denna sadeln och vill ha en dressyrsadel så den ska säljas vilket som. :meh: Men tycker ni bukeexperter att den ligger bra i balans? Och ser det bra ut för övrigt? Jag tycker att den ser lite rak ut irl men utprovaren försökte försäkra mig om att det inte är så då hästen är ganska rak men är överbyggd vilket leder till att hon vid en första anblick ser mer svängd ut än vad hon egentligen är... Men jag är kluven och borde egentligen lita på de som sägs ska kunna detta mer än mig men jag blir skeptisk :cautious:
20140122_165608_zps13318a60.jpg
 
ser inte katastrofalt fel ut i alla fall, men sadelutprovaren borde väl kunna hitta en dressyrsadel till dig om h*n redan vet hur hästens rygg ser ut.
 
Kan du precisera lite närmare vad du inte trivs med sadeln?

Ser inte ut att ligga tokigt på bilden iallafall.

Crown har en hel uppsjö modeller uppbyggda på många olika bommar. Vet inte vilka modeller som motsvarar Monarch.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 844
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Jag har ganska tunt hår. Framförallt framtill och mitt på huvudet. Benan blir ganska bred och håller jag upp håret syns skalpen. Har...
Svar
12
· Visningar
1 536
Senast: Pilot
·
Hästvård Jag ska så klart diskutera detta med veterinären när vi ska dit på onsdag, men ville också se om någon här har något gott råd att ge...
2
Svar
39
· Visningar
3 090
Senast: Linda_A
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 631

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Sommartoffel
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp