Bukefalos 28 år!

snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

angelofthedevil

Trådstartare
Jag har en sån här sele, och nu så har jag köpt till såna här för att göra det hela lite enklare.
Men hur fäster man dem på selen? Ser ju ut som det är en extra rem som går ner vid magen...
Kanske förstår jag lite mer när jag har dem i handen, men skulle vara glad om någon kunde förklara. :laugh:
 
Sv: snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

Du ersätter den rem som du sticker skaklarna i med den nya sen använder du den remmen som kommer uppifrån och låser kopplingen . det är lätt att se när du sätter på seelen.
 
Sv: snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

Jag kom på varför jag inte fick det att gå ihop. Måste köpa en kortare rem som man fäster skakelremmen/snabbkopplingen i.
 
Sv: snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

Eller klippa av den befintliga rem som redan sitter där?
Men det brukar gå att skruva bort tömringar och däckelståndare så kan man sätta dit en rem:)
Men har du inget stigläder eller annan liknande rem till hands då?:angel:
 
Sv: snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

Vill inte förstöra den befintliga remmen ifall att jag skulle behöva använda dem vanliga skakelremmarna.
Kan man ta ett stigläder??? De e inte för klent?
 
Sv: snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

Ja kanske?:angel:
Vet inte hur kraftig remmen som sitter där är?
Men nylonband med hög brottstyrka måste fungera:idea:
Kan du inte visa lite foton på just din sele, närbilder?:bump:
 
Sv: snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

Vi har gjort precis som dig och bytt ut skakelfästen till vanliga snabbfästen. Vi körde med de långa remmarna ett tag tills vi insåg att de nya skakelfästena var suveräna och att vi kommer inte att byta tillbaka till de gamla:D Sen skar vi av dem och det har vi aldrig ångrat. :d
 
Sv: snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

Jag tror inte heller att jag kommer byta tillbaka utan jag tänker mer på om dem går sönder. :crazy:
 
Sv: snabbkopplingar, hur fäster jag dem?

Finns en länk i ts. Har inga egna bilder på selen.

Remmen som sitter där nu är tjockare än ett stigläder.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
690
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
873
Senast: Linda_A
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
397
Senast: Pilot
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 252
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp