Bukefalos 28 år!

Jag hade en kompis som sedermera blev alkis och söp ihjäl sig, han blev precis lika tjatig och obstinat som Gammeln när han blev på fyllan så han gick under "smeknamnet" grammofonen, han hakade upp sig som en skiva med hack i,,,,,,,
Men det måste väl ha varit på stenkakans tid. Numera är det ju usb och ljudfiler som gäller...
 
Precis diesel är VÄRRE än kontrastmedel där av tar det 6 sek från finger till hjärna när man väl doppar ner fingret i diesel. Det är vetenskapligt undersökt

Men ser du inte vad jag skriver. Jag pratar om kroppens fantastiska förmåga att ta upp ämnen.

Men du drar på dig dom cancerogena ämnen som dieseln innehåller

Nej, du pratade om vilket av ämnena som var värre. Tro mig, jag är läskunnig och har utmärkt läsförståelse.
 
Med limmet är det väl mest att inte andas in koncentrerade gaser som man kan tänka på. Det vi i vanliga fall limma år ändå ganska små saker vid hyggligt enstaka tillfällen. Även om om nu skulle limma sår är det inga volymer. Men det var en del skriverier i tidningen "modellflygnytt" om en och annan som slarvat och suttit med näsan över sitt flygplan under längre tid som råkat lite illa ut och de konstaterade att det var snabblimmet som var en trolig orsak. Ska man hantera det i jobbet i större omfattning så är det regler om det - skulle tro på förekommen anledning.

Hursomhälst - på rätt ställe och till rätt saker är det ett jäkla bra limm, även om det blir fånigt när man råkar limma fast korken mellan tänderna.
Cyanoacrylatlim är harmlöst och gasar inte nämvärt men vill man hantera det som är farligt på riktigt så tar man 2-komponentlim innehållande isocyanater, ett ämne som dessutom finns i viss färg och fogskum-byggskum. Isocyanaten är en avfallsprodukt från början som kom som biprodukt vid raffinaderierna men fick ett användningsområde pga. att det lätt startar och bildar starka tvärbindningar i vissa enklare molekylstrukturer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag försöker hitta en bra epilator eller rakmaskin att få bort kropps hår. Kan inte använda hyveln då min hud är så tunn på vissa...
Svar
10
· Visningar
357
Senast: Bon
·
APT
Skola & Jobb APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags? Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet...
2
Svar
22
· Visningar
967
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
423
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag letar efter en färg som är så vit som möjligt i dagsljus, fäster på syntetmaterial som fejkskinn och tål väta. Det finns mängder med...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp