Bukefalos 28 år!

Det är väldigt lite gaser om du inte sitter i ett extremt litet rum och limmar, typ IKEA-garderob. Självkalrt ska man undvika limmet om man känner obehag, men om man inte har obehag av att limma lär ju inte gaserna från fingret (torkat lim) vara besvärande.

Jag hade en väldigt liten tub, varav hälften var slut! Tuben va max 1msk full så de få dropparna jag fick på fingrarna känns inte som att dom orsakar cancer i alla fall :p
 
Ja när huden har sugit upp alla gifter från limmet
Cyanoakrylat, det som benämns superlim innehåller absolut ingenting som kroppen kan suga upp. Det konstruerades från allra första början till att limma ihop stora sårskador med och det är en "krigsprodukt" från Vietnamkriget.

Kontaktlim innehåller inte heller något som är giftigt iom. att det bara innehåller gummi arabicum och lösningsmedel så när lösningsmedlet dunstat är det inert.

Jag tycker du Gammeln kan hålla dina ohållbara teorier för dig själv och ta reda på fakta innan du yttrar dig och vet du inte hur man tar reda på fakta kan jag tipsa om biblioteket och nåt som heter internet. ;)
 
Du kan vara fullständigt lugn. Jag har stått till anklarna i limlösning, utan att få andra men av det än vad som kan utläsas här :p
Lugn det var det sista fille ska vara :crazy:. När jag läste om farliga ämnen så varnade man för kroppens fantastiska förmåga att ta upp ämnen. Doppar man fingret i diesel tar det ca 6 sekunder för dieseln att nå hjärnan:angel:. Just den känslan av transport i kroppen fick jag uppleva på skiktröntgen när dom sprutade in kontrastmedel i blodet. Man kände direkt hur det transporterades från handen upp i hjärnan och sedan ner genom armar, midja o ner i benen. Det var över på 10sekunder och det man kände var värme. Superspooky var ordet :nailbiting:
 
Lugn det var det sista fille ska vara :crazy:. När jag läste om farliga ämnen så varnade man för kroppens fantastiska förmåga att ta upp ämnen. Doppar man fingret i diesel tar det ca 6 sekunder för dieseln att nå hjärnan:angel:. Just den känslan av transport i kroppen fick jag uppleva på skiktröntgen när dom sprutade in kontrastmedel i blodet. Man kände direkt hur det transporterades från handen upp i hjärnan och sedan ner genom armar, midja o ner i benen. Det var över på 10sekunder och det man kände var värme. Superspooky var ordet :nailbiting:

Hudkontakt är inte samma sak som intravenös injektion... Diesel är heller inte samma sak som kontrastmedel...
 
Precis diesel är VÄRRE än kontrastmedel där av tar det 6 sek från finger till hjärna när man väl doppar ner fingret i diesel. Det är vetenskapligt undersökt

Och det hade ju varit jätterelevant information. Om det var disel och inte lim TS haft på fingret. F ö slabbar jag en del med diesel också (byta bränslefilter är sällan helt torrlagd syssla) och jag har alltså inte dött ännu.
 
Precis diesel är VÄRRE än kontrastmedel där av tar det 6 sek från finger till hjärna när man väl doppar ner fingret i diesel. Det är vetenskapligt undersökt
Om diesel, bensin, lösningsmedel av alla möjliga och omöjliga konstellationer skulle vara så livsfarliga som påstås så skulle jag vara en vandrande kancersvulst med lösningsmedelsskvalp i hjärnan och blodet ersatt av diesel och hydraulolja mm.
 
Det går ju inte ens att jämföra dem! De är olika ämnen för olika syften.
Men ser du inte vad jag skriver. Jag pratar om kroppens fantastiska förmåga att ta upp ämnen.
Och det hade ju varit jätterelevant information. Om det var disel och inte lim TS haft på fingret. F ö slabbar jag en del med diesel också (byta bränslefilter är sällan helt torrlagd syssla) och jag har alltså inte dött ännu.
Men du drar på dig dom cancerogena ämnen som dieseln innehåller
 
Om diesel, bensin, lösningsmedel av alla möjliga och omöjliga konstellationer skulle vara så livsfarliga som påstås så skulle jag vara en vandrande kancersvulst med lösningsmedelsskvalp i hjärnan och blodet ersatt av diesel och hydraulolja mm.
Alla som var med om kärnkraftolyckor dog ju inte på en dag. Det finns ju dom som fortfarande lever med olika grad av symptom
 
Med limmet är det väl mest att inte andas in koncentrerade gaser som man kan tänka på. Det vi i vanliga fall limma år ändå ganska små saker vid hyggligt enstaka tillfällen. Även om om nu skulle limma sår är det inga volymer. Men det var en del skriverier i tidningen "modellflygnytt" om en och annan som slarvat och suttit med näsan över sitt flygplan under längre tid som råkat lite illa ut och de konstaterade att det var snabblimmet som var en trolig orsak. Ska man hantera det i jobbet i större omfattning så är det regler om det - skulle tro på förekommen anledning.

Hursomhälst - på rätt ställe och till rätt saker är det ett jäkla bra limm, även om det blir fånigt när man råkar limma fast korken mellan tänderna.
 
Varför håller du ö h t på att diskutera diesel i en tråd om lim?

Och jag kan inte se någonstans att du meddelat kroppens förmåga att absorbera torkat lim.
Jag hade en kompis som sedermera blev alkis och söp ihjäl sig, han blev precis lika tjatig och obstinat som Gammeln när han blev på fyllan så han gick under "smeknamnet" grammofonen, han hakade upp sig som en skiva med hack i,,,,,,,
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag försöker hitta en bra epilator eller rakmaskin att få bort kropps hår. Kan inte använda hyveln då min hud är så tunn på vissa...
Svar
10
· Visningar
364
Senast: Bon
·
APT
Skola & Jobb APT (Arbetsplatsträff) Hur många dagar innan ett APT bör man få veta att det är dags? Inga problem för dom som jobbar heltid, mötet...
2
Svar
22
· Visningar
974
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
448
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 684
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp