Bukefalos 28 år!

Snackis och uppdateringstråd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Du lär ju inte få några problem med sadlar som glider fram på den där manken ;)
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Haha, nej dom kommer ligga på plats!
DÄREMOT så är ryggen EXTREMT kort! Mätte det ultimata sadelläget; 40cm!!! :eek:
43-45 kan gå i NÖDFALL.. Amerigon är för lång :(

Sen tror han att det är vår..
Drog av massor med päls idag. Tänkte på en sak redan förra året, ni som har erfarenhet av hingstar!: Har ni märkt av att dom fäller tidigare än övriga hästar? Snarpur började ju redan idag, förra året var också hingstarna mycket tidigare än de andra hästarna... Är det bara hos oss?!
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Då har jag inte helt fel i min tankegång.
Hoppas han fäller fort bara, det kliar i näsan när man borstar! Haha
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

kl

Odinn är så förbaskat söt som klippt


Å fin i nya täcket som sitter sjukt bra. :)
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Visst är det kul med korta ryggar. Godi hade ju 36 cm, och Sol är inte heller så lång. Strax över 40 har jag för mig. Men på henne ligger än så länge Equipen bra, och jag är glad för varje dag den fortfarande passar för jag vill INTE ge mig in i sadeldjungeln igen på länge.
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

*kl* Igår hade visst Tyra glömt bort hur man gör när man stannar. :p Så idag började vi passet med att träna start, stopp och sväng från marken. Funkar bra - Från ryggen blev det inte lika bra, men hon kommer väl snart på att hon faktiskt vet hur man gör egentligen. ;) Är noga med att vara konsekvent i hjälpgivningen och ge tydlig eftergift när förhållningar går igenom.

Överlag är hon en häst med mycket framåtvilja och inte riktigt lika stor lust att ta förhållningar alla gånger. Hur brukar ni tänka när ni tränar sådana hästar? Jag vill ju verkligen verkligen inte minska på hennes vilja, för jag gillar henne sådan. Men öka lydigheten en del. ;)
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Kära. Nån. Vilken FIN kille! :love:Jag är för oerfaren för att uttala mig om ifall han är korrekt byggd men SÅDÄR vill JAG ha dem!! :p
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Jag tycker också att han är snygg!
Han är faktiskt rätt grov (på tal om tråden om grova hingstar) men inte direkt någon urhäst..
Lite mer muskler bara så tror jag han blir riktigt läcker!!!
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Nu är ju bilden från sidan men jag tycker han verkar bred över bringan? Bara en sån sak :d Älskar breda bringor!
Sen rejäla ben, mums!!! :)
Hur gammal är han? (kanske står någonstans i gammal tråd, sorry, orkar inte leta)
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Jag tycker också att han är snygg!
Han är faktiskt rätt grov (på tal om tråden om grova hingstar) men inte direkt någon urhäst..
Lite mer muskler bara så tror jag han blir riktigt läcker!!!

Men undra om han inte kan bli rätt rejäl? Han är ju inte så gammal, menar jag :) Min sexåring breddadde ut rejält förra året som femåring, fast det varierar ju såklart, men på henne har det blivit enorm skillnad.

Han är hur som helst skitfin och blir säkert bara ännu läckrare!
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Han har väldigt bred bringa, stor och kraftig framdel :love:
Rest och otroligt härligt utseende. Sen att lynnet än så länge är toppen är en bra bonus ;)
Tack för alla fina kommentarer om honom!

Gimlan: han kommer absolut bredda sig mer, han har starka rejäla ben och som sagt en rejäl framdel redan nu :)
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Idag har bebisen fått jobba i lina i ridhuset, samtidigt som två kompisar red runt på två andra hästar. Vill börja träna redan nu på att han ska ha fokus på mig även om det finns andra hästar runt omkring. I början var han JÄTTEPIGG och busig, studsade, hoppade och pratade en del. Efter att han sprungit av sig överskottsenergin blev han fantastisk! Full fokus och han rör sig som en dröm!
Sen blev han snabbt trött så då promenerade vi runt, vilket han gjorde utan problem trots dom andra hästarna som var omkring honom.
Han avslutade kvällen med en mysig rullning i ridhussanden ;)

Jag tror mer på honom för var dag som går och han är verkligen en okomplicerad kille!
Ska bli roligt att se hur han utvecklas, både exteriört och gångartsmässigt!
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Han är riktigt snygg i kroppen, härlig resning :)
Skönt att Tinas röntgen inte visade några fynd.
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

kl

igår körde jag ut för första gången helt solo ingen häst som sällskap eller människa som går bredvid.

Jorunn knatade på rätt bra och när vi kom ut på ängen så travade vi och vid slutet vände jag i trav och sen när hon kom p att SHIIIT vi är påväg hem drog hon av en liten halvbock och travade på lite.
Lydig som hon är räckte det med att säga fy och ta en förhållning så gick hon ner i skritt och jag tog en ny trav och den var lugn och så kunde vi trava tillbaks utan problem.
Känns skönt att hon lyssnar så bra även om hon blir rädd eller lite energisk.

Sydde lite nya selskydd så man slipper göra rent selen varje gång och slipper att den färgar av sig på Jorunn.. så här fin vart hon:D



1533951_10152491730098998_265280534_n_zpsc572dfba.jpg


Nya körtäcket som jag också sydde åt henne.

1526545_10152491729168998_273191810_n_zps35aab806.jpg




Idag får jag sällskap i vagnen av en i stallet så då ska vi passa på att köra en liten längre tur på i alla fall 1 timme på nya ställen.
 
Sv: Snackis och uppdateringstråd.

Jag blir så avis, vill också! Hon passade i Orange :)


Ja det är nog det bästa jag gjort i hästväg, att köra in Jorunn.
Hon har fått sånna fina rump och ryggmuskler efter att jag har börjat köra henne så i ridningen märker jag skillnaden av att hon orkar faktiskt bära sig mer.

Superkul att kunna variera sig lite i vardagen och inte alltid rida:) och just nu när jag inte har en helt okej sadel så blir det mer körning.

Sadeln funkar för Jorunn med den är bomlös och glider i sidled så jag blir vansinnig på den:yuck:

Så jag är i sadelletandet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
144
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 131
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
589
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp