Bukefalos 28 år!

Snacksidan - bukechatten

Sv: Snacksidan - bukechatten

Passade på att kolla in hur det såg ut på chaten innan sängen hägrade.
Ingen upplyftande syn.
Inte hänt nått på hela kvällen.
TBM in o vände.
Ingela in och sa att hon varit på senior.
Sedan en ny, jesica som konstaterade att det fans en chat också.
Samt någon som frågat händer det nått här men inte fick nått svar.
Väldigt deprimerande och trist.
Har spenderat kvällen på en annan sajt istället.
Fortsätter det såhär kommer jag att helt sluta komma hit tror jag.
Bara forumet är ingenting för mig.
Även om jag kollar förbi där ibland.

Hare alla
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Jag måste tyvärr hålla med Brok, det är inte alls lika kul att sitta inne på chatten som det var förut. Dom gånger det överhuvetaget är någon som är inne på chatten samtidigt som en själv är allt för få och när det väl kommit igång en snacka så dör den pga att de är svårt att hänga med eftersom det inte hörs när nån skrivit(tycker ialf jag som kan glömma bort att jag t.o.m. sitter på chatten)..och man måste väl ha en bukeanvändare för att få komma in på chatten? varför kan man då inte en lista på vilka som är inne på chatten som förr. för oftast springer man tyvärr bara omvarandra...
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Hej alla,
Jag håller med ygg och alla som tycker att chatten var bättre förr.
Men kanske Gunnar har ett syfte. Men den nya typen gör att jag inte är där mera, eller väldigt lite. Tittar ibland och vet inte om det finns någon där som man kan eller vill chatta med. Man har ju inte lärt känna alla än.
Så ja man känner sig lite utlämnad. Men det kanske är lite av meningen. Att man skall synas.
Jag hoppas att den ändras, om ej som på den gamla chatten, men i alla fall något liknande.
Jag saknar att inte kunna se vem som är där. I alla fall jag som inte känner så många där inne. Men dom jag har haft kontakt med, dom saknar jag, och jag vet aldrig om dom är där eller ej.
Hmhm mycket chattande med mej själv,blev det. Tack för ordet
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Kan väl bara instämma i att det var mycket bättre förr!
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

KL

Efter att bara ha suttit vid den "nya" chatten och inte sett den gamla chatten så tycker jag att systemet fungerar bra, dock är det väldigt frustrerande att behöva vänta på att meddelandena skall ploppa fram efter man tryckt skicka, det händer dessutom ofta att den fastnar och bara tänker och tänker och inget händer. Realtidchat där meddelandena ploppar fram omedelbart vore bättre, typ irc, msn.

Sedan så vore det trevligt att kunna chatta privat med någon just för att slippa PM:a fram och tillbaka samt om man inte vill dela ut sin msn till alla.

Så det var mina åsikter.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

*Knapplån*

Gunnar, du får ta dig tid nån dag och spana lite efter buggar eller nåt på snacksidan. Kanske rent utav ta dig ett snack, med våran bukechattvakt...

sumo_ballerina.s.jpg


Denna vecka, har flera användare, inklusive jag fått uppdatera snacksidan flera gånger, per dag, timmar, chatsejour...

Så om du ligger i hårdträning, tillsammans med Sumo inför Lets Dance, så får ni ägna er åt något annat... :angel:

/IH
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

*kl*

Allmänna reflektioner:

Jag skiter i princip i om chatten är snygg, om den låter, om den har skojiga smilies osv, bara den fungerar. Och det gör den nuvarande Snacksidan definitivt inte för mig.

Jag får minst ett par syntax/runtime error i timmen och det är inte kul. I förrgår var det låsning på minst varannat inlägg jag gjorde i en timmes tid. Normalt hade jag sparkat chat-helvetet ner i Faluån, men nu kunde jag inte det eftersom jag hjälpte en tjej som mådde dåligt och kunde inte lämna. Jag höll på att bli gråhårig!

Funktioner jag gillar (förutom att chatten skall funka prickfritt förstås):

  • Time stamp
  • Möjlighet att välja färg på mina inlägg
  • Inloggningsljud (så jag kan göra annat medan jag väntar på att nån skall hitta in)
  • IRC-alternativ (dvs en javachat med möjlighet att ansluta via en IRC-klient)
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

*Knapplån*

Bra om ni chattare som har/har haft problem med chatten loggar in lite på chatten i kväll och babblar.

Gunnar ska försöka logga in och ta emot lite synpunkter och felrapporter direkt. Då det är lättare för honom att få lite mer koll direkt på vad exakt och hur exak chatten krånglar med...

Exempelvis:

  • Vilken webläsare ni använder
  • Klockslag
  • Om ni har flera fönster öppna

med mera...
 
Senast ändrad:
Sv: Snacksidan - bukechatten

Ang. disskusionen idag på förmiddagen när det kom upp ett alternativ om chatt trådar, så röstar jag nej till det förslaget, då har jag hellre kvar chatten som den är idag.

Och detta med olika webbläsare kan jag bara säga att jag är helt inkompetent, att lämna den infon hoppas jag att andra mer insatta fixar!
Tack för ordet! :bow:
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Jag använder Mozilla Firefox 2.0.0.11. Kl är 19:45 och jag har fyra fönster öppna med ett 50-tal flikar. Har inte märkt någon skillnad när jag bara haft ett fönster, dvs chatten, öppet eller om jag stänger av virusprogram, fildelningsprogram osv. Det fungerar inte heller i IE 7.0.5730.11 med bara ett fönster öppet.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

kl

Jag saknar den gamla chatten, den hade sina grejer för sig ibland men den är förlåten.
Ibland vill man ha andras syn på saker utan att hela buke skall se vad man skrivit.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Tänkte bara skriva lite i den här tråden för att hålla den vid liv.
Tänkte samtidigt passa på att berätta för Gunnar om han läser att problemen fortfarande består oberoende av webläsare och operativsystem.
Dock har jag lyckats hålla mig kvar längre utan att bli utkastad den sista tiden.
Detta kan i sin tur bero på lägre besöksfrkvens osv vad vet jag.
Hoppas i alla fall på en bättring.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Jag har gett upp chatten.. trivs inte där längre helt enkelt. sorgligt men sant :( saknar folket dock

Håller med Aldente här ovan.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Vad trist fin vi och jag saknar alla som varit på chaten och som slutat vara där.
Nej jag håller helt med själva iden med den har ju faktiskt försvunnit.
Men jag har envist klamrat mig kvar mest för att se vad som händer och har hänt sedan bytet.
Följden har väl blivit att fler och fler trotts allt försvunnit.
Detta gör kanske att gunnar trotts allt så småningom kanske lägger ner eller så hoppas förstås inte det.Men som han sagt är ju tydligen inte chaten någon prioritet och det är väldigt synd tycker jag.
Har fortfarande svårt att förstå att det skulle vara svårt att fixa en ny chat som är lika enkel som den här men som har privatfunktion.
Och i ärlighetens nu har ALLA problem tekniskt istället för en som kunde fixat nytt operativ system är inte det demokratiskt så säg.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Och jaa... jag har allt försökt att vara rädd om de vänner jag har fått

Jäpp det har du! :D Jag är väldigt sällan inne här numera efter alla uppdelningar av forumen, det passar inte mig. Men NÄR jag är in så smyger jag in i chatten... och har jag tur är du eller någon annan jag kommer ihåg där.

Nu var första gången igår som jag gick in på den nya, trodde den fungerade som den gamla och att ingen var där. Nu när jag läser den här tråden så är det tydligen inte så, man kan tydligen vara där men inte där... :confused:

De gångerna jag loggar in så kollar jag ju om det är ngn jag känner igen och ibland ligger kvar och väntar lite för att se vad som händer. Om jag inte vet vilka som är inloggade och att det är några inloggade alls så går jag direkt ju...

Dessutom är det ju så att även om en chat är öppen så vill man se vilka som är där. När jag var mer där så var det ju lättare att "dra in" någon i en diskussion, någon ny eller så när man såg att den personen fanns där! Så var det när jag började, vänliga själar såg att jag var där och började prata med mig. Har svårt att tro att jag som total nybörjare skulle ha slängt mig in i ngn diskussion själv.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

hallååååååååååååååååå

Vad händer denna tråd skapades för över 4 mån sedan och fortfarande har inget nytt hänt:confused:

Gunnaaaar. vad är på gång. jag vil ha min gamla chatt :love: tillbaka

funlight// som saknar gamla chatten med ljud o allt
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Japp Funlight.
Föresten har du haft det nicket hela tiden.
Kommer inte riktigt ihåg dig från gammla chaten.
Hursomhelst nej det har inte hänt något alls igentligen.
Sist Gunnar var in på chaten diskuterades det mest om problemen med att man åker ur efter ett tag.
Alltså att chaten hänger sig och spottar ut en.
Gunnar har sagt att han inte kommer att prioritera chaten och det är väldigt trist.
Hursomhelst.
Jag tycker vi försöker hålla liv i den här tråden.
Kan vara bra som en slags felraport till gunnar när och om han hinner läsa här.
Keep on chating;)
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

1. Flashchatten som användes innan kommer inte tillbaka, största anledningen till detta är att den redan vid tiotalet användare börjar påverka servern negativt.

2. Chatten används av väldigt få, alltså prioriteras den lägre än sådant som används av väldigt många. (Säg att ca 20 st är inne på chattsidan på en dag samtidigt är ca 20000 inne på övriga sidor)

3. Trots att den prioriteras lågt vill jag att den skall fungera så bra som det är möjligt. Jag har därför sedan några dagar återigen lagt ner en hel del tid på att titta på bättre lösningar av detta.

4. Det har funnits idikationer på att någon velat genomföra någon typ av aktion genemot annonsörer på sidan för att förmå mig att fixa till en bättre chatt??? Hur tänker man då, om man ens tänker. När jag såg detta tänkte jag faktiskt stänga ned chatten helt omgående.

5. Trots ovanstående testar jag just nu en helt ny chatt som löser en del av de problem vissa påpekat med den nuvarande Snacksidan. Den kommer dock kanske skapa ett och annat nytt problem.
Något som alla gillar till 100% eller som fungerar till 100% för alla finns inte.

6. Förhoppningsvis leder detta till ett positivare chattande. Jag vill gärna ha en chatt, eftersom det var med något liknande en chatt som det hela började här på sidan. Men om det alltid leder till negativ respons och tråkigheter är det betydligt enklare för mig att helt enkelt bara ta bort chatt-möjligheten.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Tack för att du kollar och jobbar på det Gunnar.
Ser med spänd förväntan fram emot den nya chaten.
Vilka som diskuterat kontakt med anonsörer har jag bara sett nämnas på chaten vid ett tillfälle.
Vilka det i så fall skulle vara vete sjutton.
Hursomhelst väntar med spänning på nya chaten.
Och ser fram emot att inte bråka med sumo helatiden :rofl:

Tack annu en gång Gunnar.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Ikväll var jag inne o kollade på nya chaten.
Tyvär funkar inte den nått vidare i min webläsare för jag får uppdatera för att dels se vad jag själv har skrivit och vad andra skriver.
Kan fatta att det inte går att få det att funka för alla men trist att den nya var sämre än den som låg innan.
Och vart tog privatfunktionen vägen????
Nu fins inte javan kavar heller vad jag förstår.
hursomhelst så tror jag att jag ger upp nu tyvär faktiskt.
Trött på allt strul och rigida synpunkter på saker o ting.
Inela medelade att gunnar medelat att om det blev mer gnäll på att det inte fins någon privatfunktion kunde han lika gärna tabort chaten helt.
Gör det gunnar om du läser det här för mig kvittar det det samma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp