Bukefalos 28 år!

Snacksidan - bukechatten

Sv: Snacksidan - bukechatten

Men för oss som inte behöver privatfunktion, kvittar det inte lika. Vi vill fortfarande ha en chat.

Däremot, har jag blivit utkastad efter att fått en grå lapp "upptagen" ett antal gånger i kväll och DET bekymrar mig mer.

Jag är ändå villig att testa, ett tag till.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

*kl*

Jag är mycket positiv till chatten, Gunnar! Vi har skrivit i en hejdundrande fart ikväll och den grå rutan har bara dykt upp nån gång men försvinner rätt snabbt ohc man kan fortsätta skriva. :bow:
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Roligt med lite positivare omdömen också.
Jag har ökat storleken på texten en aning då flera tyckte den var aningen liten tidigare.

Jag tycker det verkar som om denna variant på chatt är ett steg i rätt riktning i alla fall.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Testade ikväll igen.
Fortfarande problem med att chaten inte uppdaterar.
Får göra det själv annars ser jag inte vad jag skrivit och ibland försvinner saker jag skrivit helt och hållet.
Jag får gå till arkivet och kolla för o se.
Nej nu är i alla fall jag väldigt trött på det här.
Kommer nog att titta in någon gång då och då men någon vidare fortsatt aktivitet vare sig på forumet eller framförallt på chaten blir det nog inte för min del mer.
Instämmer med fin coh mimus att trivseln helt har försvunnit tyvär.
Kan fortfarande inte få in i mitt huvud varför du bytte Gunnar.
Den gammla chaten funkade ju helt ok.
Du får fixa en bättre server :D.
mors mors
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Tyvärr kommer väl även detta inte gå in i ditt huvud, då det inte är första gången jag försöker förklara.
Den förra chatten du pratar om som du anser vara så bra hade en hel rad med problem. Även den fungerade inte perfekt för alla. Att det fungerade bra för dig var väl bra, men det är inte enbart dig jag tar hänsyn till när jag försöker förbättra chatten.

De största problemen med den gamla var att den med flera chattare inne i princip påverkade servern så att den segade. Ställer jag då bra fungerande chatt för tiotalet användare emot snabbt fungerande forum för tusentals användare, inser nog de flesta vilket som är det bättre valet. Jag har två rätt kraftfulla servrar (i princip det bästa som gick att hyra för ett år sedan) för att orka hantera allt som händer på Bukefalos.

Den gamla chatten hade tidigare ett säkerhetsproblem som ledde till att servern "hackades" och databasen försvann. Detta fick mig att vara en aning negativt inställd till den chatten då risken att programmerarens slarv kanske återfinns på fler platser i chat-scriptet.

Den gamla chatten krävde flash, de flesta har det säkert installerat, men det måste installeras innan man kunde börja använda chatten. Dessutom blockerar många flash helt av olika skäl.

De flesta verkar så här långt faktiskt vara nöjda med den nya chatten som jag installerade för mindre än en vecka sedan.
När jag kör en beta av firefox på under en linux-distribution får jag dock problem. Jag kan inte skriva då. Testar jag betan under windows fungerar det utmärkt. Firefox på mac fungerar utmärkt också, likaså om jag provar safari på mac, inga problem. IE7 under windows vista fungerar bra även det.

Jag hoppas du lyckas lösa dina problem med din dator och får det att fungera, med en positivare inställning går det säkert bättre.

Annars kanske du skall leta rätt på någon annan chat-sida någon annanstans, det finns säkert både en och flera som använder sig av flashchaten som jag använde tidigare.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Det är ju inte själva systemet jag inte gillar hur chaten tekniskt fungerar har jag inga synpunkter på bara att den här chaten också krånglar.
Trist är det och varför skulle jag söka mig vidare nej dom kompisar och vänner jag fått här håller jag mig till.
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen.
Dessutom är jag inte ensam om åsikter om den nya chaten anntar att du läst igenom nån gång för då väger det negativa över.
Det jag känner som det ristaste är att det som sagt inte käns nått kul o trevligt att logga in på buke längre.
Som sagt jag kollar i forumet någon gång men det är ändå chaten som är viktigast för mig.
Föresten vad hände som sagt med den halvt om halvt utlovade privat funktionen som tydligen ingela var med och testade?????
En sådan kan du väl läga till i alla fall.
Eller????
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Som enkel moderator, är jag INTE grundare till bukefalos forum kan jag inte varken helt eller halvt utlova privatfunktion.

Vi moderatorer fick testköra ett par olika varianter av snacksidor. En av varianterna hade privatfunktion, men det var en hel del annat som inte fungerade lika bra.

Därför valde Gunnar att använda sig av denna snacksida.

Om det då lät som att jag utlovat en privatfunktion, får jag be så hemskt mycket om ursäkt. Forumets PM-funktion är för övrigt en utmärkt privatfunktion.
 
Senast ändrad:
Sv: Snacksidan - bukechatten

Nej Ingela det är det inte, pm alltså det kan aldrig bli nån ersättning för privatfunktionen.
När jag vill chata så vill jag chata och då kanske man inte åter igen vill delge alla ALLT.
pm Blir mer som forumchat alltså inte en direkt komunikationsform.
Igentligen vet varför jag bryr mig om att sitta här o skriva svar.
Hursomhelst har skrivit det förut skriver det igen buke är inte vad det varit och kommer aldrig att bli lika trevligt igen tyvär.
Jag är dessutom inte ensam om det jag VET det med säkerhet kan jag säga.
Hursomhelst nu bryr jag mig inte längre skulle Gunnar bestämma sig för o lägga ner chaten kan han göra det varför använda nått man inte gillar längre så att säga.
DET blir fullständigt meningslöst.
Det fins bättre saker att ägna sig åt.
:bow:
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Roligt med lite positivare omdömen också.
Jag har ökat storleken på texten en aning då flera tyckte den var aningen liten tidigare.

Jag tycker det verkar som om denna variant på chatt är ett steg i rätt riktning i alla fall.

Problemet med antalet chattare syns uppkomma då bukechatten byts mot nyare variant. Vi får hoppas att många trevliga "hittar tillbaks" med tiden. Då behöver man icke klaga på att det är så fåtal stammis-chattare kvar. Så det här bytet till den variant vi nu ser skulle gjorts kring senaste nyåret, eller varför inte nyåret år 2000. :D
Positiva tongångar. Yep. OM nu denna chattvariant står sig, ett par år förstås.

:idea: Tips: Chattarkivets text kan gärna ökas i fontstorleken. Vill man se skillnad på snacksidan och arkivet bör det gå (för Gunnar) att välja annan bakgrundsfärg i arkivet. En info-rad i eller över, den anonyma tomma textrutan, "Skriv här:" borde räcka för att new-bee-chattaren testar att skriva något.

Hepp
// "Fnysen, Fnajs" alias Fnyz
---
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snacksidan - bukechatten

Problemet med antalet chattare...

*Problemet med minskat antal chattare... skulle det vara.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Jag har ständigt problem med att chatten hänger sig. Försöker jag då komma in på buke igen, så tar inte min webbläsare fram det. Det tar upp till 30-40min ibland innan jag kommer åt buke igen. Detta händer flera gånger varje dag, och jag blir snart tokig på det! Vet du vad som kan tänkas vara fel Gunnar?
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Så var målet med alla chatbyten och strul med dåligt fungerande chatar inte värda namnet tillslut uppnått.
INGA Chatare kvar.
Kollat lite förstött den sista tiden då o då och maken till dålig aktivitet har väl aldrig skådats.

Inte ens några stmmisar kvar verkar det som.
 
Sv: Snacksidan - bukechatten

Så fort Com Borts kundsupport, har lärt sig hur internetuppkoppling fungerar och kan förklara vad som är fel på min uppkoppling, så kommer jag vara på plats igen, tillsammans med oss andra nattsuddare. Men det tog för lång tid i telefonen idag, så min mobil hann svimma och sen skulle jag till jobbet och jag vågade inte ringa med hemtelefonen, eftersom jag även RINGER med Com Bort... Men inte så länge till om jag får regera... :devil:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp