Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har uppfödaren lagt upp ännu en bild på den unge jag är inne på att köpa, han är så söt så man smälter! Ska iväg och besöka dom igen om två veckor, måste komma ihåg att packa ner kameran då så ni får se. Vågar inte riktigt låna hennes bilder :p
 
5524081F-BA2B-4FBE-83B1-644654F27D3C_zpsv5i6dwi5.jpg


Bölden borta, såren fina och antibiotikakuren avslutad. I veckan kan jag nog börja släppa ut surkatten.
 
Kisse fick för sig att sluta äta på julaftonskvällen (trolig orsak: spytt upp ENORM hårboll som retat mage/strupe). Efter mina år med katthemskatter i riktigt dåligt skick greps jag av panik och grinade som en unge och agerade i panik. Jag trodde katten skulle dö :eek:

Tvångsmatade katten på juldagen och fick henne att börja äta så smått efter bara erbjudit henne gelén i blötmaten - men inte med glädje och inga mängder.

Till slut köpte vi hem mängder av olika blötfoder, kattgodis och torrfoder med spannmål. Det sistnämnda, som jag verkligen inte vill att hon ska ha eg, fick henne att börja äta ordentligt :grin:

Ska fasa över henne på sin vanliga mat så snart mitt blodtryck är normalt igen O_o
 
Kisse fick för sig att sluta äta på julaftonskvällen (trolig orsak: spytt upp ENORM hårboll som retat mage/strupe). Efter mina år med katthemskatter i riktigt dåligt skick greps jag av panik och grinade som en unge och agerade i panik. Jag trodde katten skulle dö :eek:

Tvångsmatade katten på juldagen och fick henne att börja äta så smått efter bara erbjudit henne gelén i blötmaten - men inte med glädje och inga mängder.

Till slut köpte vi hem mängder av olika blötfoder, kattgodis och torrfoder med spannmål. Det sistnämnda, som jag verkligen inte vill att hon ska ha eg, fick henne att börja äta ordentligt :grin:

Ska fasa över henne på sin vanliga mat så snart mitt blodtryck är normalt igen O_o
Skönt att hon började äta igen. Minns hur hemskt det var när jag fick tvångsmata min katt i nästan 2 veckor. Jag har nappat upp kattungar, men att tvångsmata sur kattmat nog ändå jobbigare. ;)
 
Skönt att hon började äta igen. Minns hur hemskt det var när jag fick tvångsmata min katt i nästan 2 veckor. Jag har nappat upp kattungar, men att tvångsmata sur kattmat nog ändå jobbigare. ;)
Hon är typ snällast i världen och ålar sig mest bara – men man känner sig ju hemsk :cry:
 
Väldigt skönt! Hon fick gå en liten sväng i koppel idag. Måste köpa en ny sele till henne, vuxit mycket sen i våras tydligen:eek:
 
Hon är typ snällast i världen och ålar sig mest bara – men man känner sig ju hemsk :cry:
Man känner sig jätteelak! Jag var nog inte poppis på någon månad efter att ha tvångsmatas katt typ 4-5 ggr dagligen så länge. Man ville bara förklara för henne att man gjorde det för hennes skull. Hade varit smidigt att kunna prata med de små katterna ibland.
 
Kisse fick för sig att sluta äta på julaftonskvällen (trolig orsak: spytt upp ENORM hårboll som retat mage/strupe). Efter mina år med katthemskatter i riktigt dåligt skick greps jag av panik och grinade som en unge och agerade i panik. Jag trodde katten skulle dö :eek:

Tvångsmatade katten på juldagen och fick henne att börja äta så smått efter bara erbjudit henne gelén i blötmaten - men inte med glädje och inga mängder.

Till slut köpte vi hem mängder av olika blötfoder, kattgodis och torrfoder med spannmål. Det sistnämnda, som jag verkligen inte vill att hon ska ha eg, fick henne att börja äta ordentligt :grin:

Ska fasa över henne på sin vanliga mat så snart mitt blodtryck är normalt igen O_o
Skönt att hon äter igen. Tvångsmata är ingen hit.
 
Man känner sig jätteelak! Jag var nog inte poppis på någon månad efter att ha tvångsmatas katt typ 4-5 ggr dagligen så länge. Man ville bara förklara för henne att man gjorde det för hennes skull. Hade varit smidigt att kunna prata med de små katterna ibland.
Det hade ju det!
 
God fortsättning på er och hoppas att alla har haft en fin jul!
Jag och sambon har bestämt oss för att gå skilda vägar. Eftersom att Sixten alltid har föredragit husse så sa jag att jag var villig att ge upp honom om sambon ville, men trots att han gärna hade gjort det så kände han att han inte skulle klara det själv, med klor och pälsvård och så. Så båda pojkarna flyttar med mig, det känns oerhört skönt i mattehjärtat kan jag lova. Det är inga hard feelings mellan oss människor heller, så dom kommer nog få träffa husse en del ändå, hoppas jag. :)
 
Häromdagen skrev jag följande:

"Jag och katterna flyttade nyligen och nu har den ena katten upptäckt att hon kan påverka den rörelsestyrda belysingen på ladugårdsväggen. Hon är så söt:

Så fort det är mörkt springer hon dit, tittar upp på lampan som tänds och kommer tillbaka med svansen i vädret. Det ser ut som om hon tänker:
-Sådärja! Nu har jag gjort det igen med min magiska blick!"

Nu har hon nog begripit att det inte handlar om hennes magiska blick, för tidigare ikväll rusade hon dit och förbi medan ljuset tändes. Sedan satte hon sig och väntade. När ljuset slocknat var det full fart förbi med ett litet glädjetjut. Väntade tills det slocknat och samma sak igen. Det skulle vara roligt att få veta vad som rör sig i hennes hjärna, men en sak är jag säker på: Hon tycker att rörelsebelysning är helkul!
 
Lite nyfiket frågat: hur ofta rensar ni kattlådan(orna), tömmer helt, skurar ur?

Jag har ju bara en katt och därmed också en kattlåda som är välfylld med sånt där träströ. Absorberar otroligt bra, både lukten och kiss/bajs.

Jag är ju sån där att jag vill inte under några som helst omständigheter känna ens en aning av lukten från kattkiss/kattbajs där jag bor, så jag rensar lådan en gång om dan, tömmer den helt på strö och skurar ur lådan varannan vecka och fyller den sen med nytt strö.
 
Har två katter, rensar morgon/kväll. Tömmer/skurar blir nog bara en gång i månaden, kanske borde göras mer ofta?
 
@Gnist
Vi har två katter och två lådor här hemma, rensar dom morgon och kväll samt tömmer, skurar och fyller på nytt en gång per månad. Fyller även på med mer strö när det behövs.
 
Lite nyfiket frågat: hur ofta rensar ni kattlådan(orna), tömmer helt, skurar ur?

Jag har ju bara en katt och därmed också en kattlåda som är välfylld med sånt där träströ. Absorberar otroligt bra, både lukten och kiss/bajs.

Jag är ju sån där att jag vill inte under några som helst omständigheter känna ens en aning av lukten från kattkiss/kattbajs där jag bor, så jag rensar lådan en gång om dan, tömmer den helt på strö och skurar ur lådan varannan vecka och fyller den sen med nytt strö.


Jag använder ÖKO ekologiska kattsand och slänger direkt i toan. Rensar ur lådan från klumpar två gånger om dagen (morgon och kväll). Fyller på sand vid behov. Tömmer helt och skurar lådan kanske någon gång per kvartal.

Har två ungkatter. Det luktar ju precis när de satt sig, men lukten binds av ströet, och jag tycker inte att det är något problem med urinlukt som hänger kvar i rummet (är också känslig för lukter, och lätt städfanatiker).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 088
Övr. Katt En dubbelgängad skruv till mitt Natural Paradise Magnolia klösträd i takhöjd försvann när flyttgubbarna höll på. Någon som vet vart jag...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: sweep
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 685
Senast: Badger
·
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 534
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Masked Singer 2024
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp