Snacktråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ifall katten försvinner så är det bra att uppgifterna finns på båda sidor, eftersom man inte vet var folk kommer testa att söka :)
Det är snart två år sedan de registrerades i SKK. Kan jag göra det såhär långt efteråt? Och i så fall, hur gör jag? (Om du har tid och lust att svara, annars googlar jag.)
 
Det är snart två år sedan de registrerades i SKK. Kan jag göra det såhär långt efteråt? Och i så fall, hur gör jag? (Om du har tid och lust att svara, annars googlar jag.)
Jag mailade Sverak, så la dom in samma uppgifter som står på SKK. Det var kostnadsfritt :)
Mitt gjordes också långt efter SKK, eftersom Sveraks register kom senare (som jag förstått det)
 
Iso är ett matvrak!! Så fort man står i köket kommer han springandes och jamar, men slutar ganska fort när man ignorerar honom. Om man nån gång ger honom en godbit håller han på att äta upp hela handen O_o Han är verkligen motsatsen till gizmo som inte gör mer än slickar lite på saker man håller fram.

Nyss när mira (hunden) låg och tuggade på ett grisöra spatserar han rätt fram och försöker sno det av henne. En sprayflaska är bra att ha ibland!
 
Lite nyfiket frågat: hur ofta rensar ni kattlådan(orna), tömmer helt, skurar ur?

Dagligdags rensar jag lådorna ca 4 gånger om dagen, fyller på ny sand 1 gång i veckan. Slänger all sand och skurar ca var 6-8 vecka, men ibland har det blivit längre mellan gångerna. Skulle nog inte kunna med att lägga tillbaka gammal sand i nyskurade lådor tror jag. Det är ju alltid lite smått som man inte lyckats få med och med tanke på min ena skvättkissare känns det fräschare att helt byta ut sanden då och då.

Använder Extreme Classic och den har funkat bra förutom att jag fick en fix idé nyligen att testa deras finkorniga sand när min perfekta modell av kattsandspade för den grovkorniga försvann ur affärens sortiment. Klumparna som blir av den finkorniga går sönder väldigt lätt vilket resulterar i en massa "smått" överallt i lådan. Förstås hade jag beställt en rejäl laddning av den sanden eftersom det var kampanjpris, men det blir en tillbakagång till den grovkorniga sedan.
 
Kakan har också besökt veterinären idag.
Så nu har det kostat 850 kr för att hon skulle bita sönder klon. Men, men, det är inte mycket att göra åt, det som har skett har skett och att gå runt och hoppas att det skulle lösa sig självt skulle inte fungerat för mig. Känns bra att det är tittat på av någon som vet vad den pratar om och så väntar en antibiotikakur i 16 dagar, så nu lär jag köpa hem ännu mer gourmetburkar så hon får i sig medicinen (den ska strös över maten). Behöver även köpa omega 3-tillskott till henne, för klornas skull, så nu ska jag leta reda på var jag hittar sånt :)

Såhär tjusig var hon igår. Nu har hon inget bandage längre, men har en större tratt så hon inte når fram med tassen.
Eller ja, just nu har jag henne i sele i soffan utan tratt, känns bra att hon får vara utan den och tvätta resten av kroppen när hon är under konstant uppsikt

wpid-wp-1420403192652.jpeg
 
Kakan har också besökt veterinären idag.
Så nu har det kostat 850 kr för att hon skulle bita sönder klon. Men, men, det är inte mycket att göra åt, det som har skett har skett och att gå runt och hoppas att det skulle lösa sig självt skulle inte fungerat för mig. Känns bra att det är tittat på av någon som vet vad den pratar om och så väntar en antibiotikakur i 16 dagar, så nu lär jag köpa hem ännu mer gourmetburkar så hon får i sig medicinen (den ska strös över maten). Behöver även köpa omega 3-tillskott till henne, för klornas skull, så nu ska jag leta reda på var jag hittar sånt :)

Såhär tjusig var hon igår. Nu har hon inget bandage längre, men har en större tratt så hon inte når fram med tassen.
Eller ja, just nu har jag henne i sele i soffan utan tratt, känns bra att hon får vara utan den och tvätta resten av kroppen när hon är under konstant uppsikt

wpid-wp-1420403192652.jpeg

Stackaren :(. Kika om djurapoteket har något.

Jag sitter och funderar om jag ska ta det på försäkringen. Har 1500 i självrisk.
 
Stackaren :(. Kika om djurapoteket har något.

Jag sitter och funderar om jag ska ta det på försäkringen. Har 1500 i självrisk.
Ja, sån jäkla otur att det skulle bli så illa! Veterinären hade tydligen pratat om att det kunde vara något brutet ute i tån också (vet inte riktigt vad, jag var inte med), men att det i så fall skulle läka ut av sig självt. Har googlat mig till ett tillskott som verkar bra i alla fall, så det ska jag nog klicka hem :)
 
Skit :( Bonnie är jättedålig i magen och har varit sen dagarna innan jul. Går upp och ner, men lös eller diarré hela tiden. Bara för att jag gav dom lite RC Exigent för att deras vanliga mat var slut och dom skulle slippa vara utan en hel arbetsdag. Så nu får hon RC Gastro Intestinal att äta, FortiFlora strött på dagligen och 2 ggr dagligen utsätter jag henne för helvetet enligt henne. Hon får Canikur!! :wtf::wtf:

Är hon inte bra till veckans slut, blir det veterinär. Hon är ju dräktig och jag kan inte hålla på med vad som helst då. :(
 
Haha pungen ska det ju stå!!

Anledningen till att jag undrar är att vår kattunge inte har en pung (???) eller kan man missa den? Blir inte klok på alla rumpbilder som visar kön.
 
Lite nyfiket frågat: hur ofta rensar ni kattlådan(orna), tömmer helt, skurar ur?

Jag har ju bara en katt och därmed också en kattlåda som är välfylld med sånt där träströ. Absorberar otroligt bra, både lukten och kiss/bajs.

Jag är ju sån där att jag vill inte under några som helst omständigheter känna ens en aning av lukten från kattkiss/kattbajs där jag bor, så jag rensar lådan en gång om dan, tömmer den helt på strö och skurar ur lådan varannan vecka och fyller den sen med nytt strö.

Tre katter, tömmer typ morgon o kväll.
 
Nikita luktar äpple (sköljmedel) har tvättat alla hennes fleecefiltar och när hon kommer och vill gosa doftar hon så gott, så gott :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
279
· Visningar
18 543
Senast: Cavallo
·
Övr. Katt En dubbelgängad skruv till mitt Natural Paradise Magnolia klösträd i takhöjd försvann när flyttgubbarna höll på. Någon som vet vart jag...
Svar
1
· Visningar
298
Senast: sweep
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 705
Senast: Badger
·
Fordon Min bil ska få ny startmotor, förhoppningsvis på fredag om den hinner fram. Men om den inte hinner, finns det nått sätt jag ändå kan få...
2
Svar
24
· Visningar
1 602
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp