Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.

zassoo

Trådstartare
Hej alla kattmänniskor!

Det finns en bildtråd, men jag saknar en snacktråd där man kan skriva om stort och smått som händer i sin egen kattfamilj eller bara allmänt om katter. Saker som kanske inte behöver en egen tråd men som man ändå vill skriva om.

Vad händer i ditt kattliv just nu?

Jag har precis lämnat in lilla Tesla hos veterinären, idag är det dags för kastrering för damen. Hon var superduktig på vägen hit, jamade en del i början men sen la hon sig ner och vilade, men pep till lite emellanåt bara för att visa att det fortfarande inte var kul :D
 
Sv: Snacktråd katt

Hos oss är det frid och fröjd. Boll har blivit av med tratten hon fick ha efter sitt fula sår, och det börjar växa ut päls på det området igen :)
 
Sv: Snacktråd katt

Skönt för henne att slippa den dumma tratten ;)

Kl

Kom på en sak, någon annans katt som dreglar när man gosar med dem? :rofl: Sessan är ju lite osäker och försiktig, men när man väl får gosa ordentligt med henne så dreglar hon så det står härliga till! Det är mindre mysigt när hon skakar på huvudet så att dreglet flyger överallt :yuck:
 
Sv: Snacktråd katt

Nu på morgonen råkade Isola tippa en blomvas över mina skolgrejer, så nu hänger alla mina anteckningar på tork och skolarbetet står still. Just nu sitter den skyldiga i mitt knä och ser så söt ut vilket gör att jag absolut inte kan gå och diska... :angel:
 
Sv: Snacktråd katt

Vad skönt, då fick du en paus. ;)

Pipen gjorde en gir upp på soffbordet häromdagen och där stod ett halvt glas med cola. Cola är klibbigt. Väääldigt klibbigt!
Nåväl, jag fick väl torka upp och skälla lite men 5 minuter senare så var det glömt för då gjorde han något roligt som fick mig att skratta. :D
Men visst är det märkligt hur mycket vätska ett väldigt litet kärl kan innehålla när det väl välts ut?
 
Sv: Snacktråd katt

Bästa trådstarten ever. :D

När jag kom hem från jobbet idag satt det tre hungriga katter på bron, Sixten och två grannkatter. Det är så kul att se vilket utbyte de har av varandra fast de bara träffas ute(eller tack vare det?). Sixten är ju lite socialt osmidig och försöker leka vid olämpliga tillfällen, typ när den andra katten solar magen. Lite fräs när hon säger ifrån och sen är det bra igen, så himla skönt.

Har även upptäckt hur bra det är att ha en gubbe som är svag för kattungar. :D Han som inte ville ha någon öht kom härom veckan och sa att han är öppen för en till katt när jag har pluggat klart. Tjoho!
 
Sv: Snacktråd katt

Åh nej! Tur att de är så söta, man kan inte vara sur på dem en längre stund :D

Speedway: Blev det katt-tvätt också eller lyckades han med konststycket att klibba ner allt annat förutom sig själv? :laugh:

Linta: Kul att han har fått kompisar! Och en till katt låter väl som en strålande idé :D Min sambo har inte förstått vilken fantastisk idé det skulle vara med en blå ragdoll :love: :angel: Han tycker det räcker med två katter, vilket jag egentligen kan hålla med om, men jag vill ändå ha en :D
 
Sv: Snacktråd katt

Tesla är nu kastrerad och därmed är hon en livmoder och två äggstockar fattigare. Jag trodde att hon skulle vara trött och medtagen, men tydligen är det helt omöjligt att ligga ner och vila. Trots att ögonlocken ser väldigt tunga ut och hon inte orkar annat än att smyga fram :p
 
Sv: Snacktråd katt

Gamle katten fick jag jaga runt trädgården idag för att få in henne ,tog över två timmar vill inte ha henne ute på nätterna då de kör som idioter här :meh:
Lilleman går på kortison just nu! Fått de mycket lättare med andningen och är en mycket gladare katt igen :D
Återstår bara och se om vi nånsin hittar problemet till varför han har svårt att andas! Han har testat negativ på alla prover hittills och de vågade inte söva honom i de skicket han var i när vi var in sist!
 
Sv: Snacktråd katt

Blev det katt-tvätt också eller lyckades han med konststycket att klibba ner allt annat förutom sig själv? :laugh:

Tack och lov inte. Jag har ju provat det där med katt-tvätt 1½ gång tidigare och överlevt men det är dumt att utmana ödet.

Apropå kattkompisar så försöker Pipen skaffa kompisar när vi är ute men det är ingen annan katt som gillar honom. En av mina grannar har två katter som är ute på egen tass och dom springer alltid iväg när Pipen kommer. I huset jämte bor det två katter som ofta är ute i sele och dom fräser som två spottkobror så fort Pipen närmar sig.
Och så har vi "elaka Måns", kvarterets skräck. Åh kompis, tänkte Pipen och larvade glad i hågen fram för att hälsa. "Elaka Måns" kastade en blick på Pipen som omedelbart kastade sig ner på rygg och jamade undergivet varpå "elaka Måns" sätter sig ner och börjar tvätta sig samtidigt som ha totalt ignorerar den lille skiten som ligger i gruset och krälar.
 
Sv: Snacktråd katt

Linta: Kul att han har fått kompisar! Och en till katt låter väl som en strålande idé :D Min sambo har inte förstått vilken fantastisk idé det skulle vara med en blå ragdoll :love: :angel: Han tycker det räcker med två katter, vilket jag egentligen kan hålla med om, men jag vill ändå ha en :D
Ja verkligen! Och ja, eller hur. :D Antagligen blir det en MC eller en britt. Ja det där med hur många, Sixten verkar ju trivas rätt bra själv, men verkar samtidigt ha stort utbyte av de andra katterna... Jag skulle gärna ha en raskatt att ställa ut, så vi provar helt enkelt. Klart ni ska ha en blå. :D

Apropå kattkompisar så försöker Pipen skaffa kompisar när vi är ute men det är ingen annan katt som gillar honom. En av mina grannar har två katter som är ute på egen tass och dom springer alltid iväg när Pipen kommer. I huset jämte bor det två katter som ofta är ute i sele och dom fräser som två spottkobror så fort Pipen närmar sig.
Och så har vi "elaka Måns", kvarterets skräck. Åh kompis, tänkte Pipen och larvade glad i hågen fram för att hälsa. "Elaka Måns" kastade en blick på Pipen som omedelbart kastade sig ner på rygg och jamade undergivet varpå "elaka Måns" sätter sig ner och börjar tvätta sig samtidigt som ha totalt ignorerar den lille skiten som ligger i gruset och krälar.
Haha men stackars Pipen! Han som är så charmig, det måste vara fel på de andra katterna. :D

kl
Sixten hade en riktig ätardag igår, tre portionspåsar! Och idag bara några torrisar än så länge. Måste nästan gå och titta om det ligger något lik i gräsmattan.
 
Sv: Snacktråd katt

:rofl: :rofl:
Härlig inställning han har då!!
Mallas inställning nu när hon har bebisar är sämre. Hon morrar åt allt som inte är människor. Mestadels skator :confused:
 
Sv: Snacktråd katt

MayGrace: Skönt att det hjälper, läskigt när det är svårt med andningen! :(

Speedway: Åh nej, stackars söta lilla Pipen! De andra katterna måste vara lite knasiga ;)

Linta: Då skulle jag välja britt :D MC är häftiga, men jag vet inte, har lite svårt för lodjurslooken :p Haha kan du komma hit och övertala sambon då? :D Fick erbjudande om att vara fodervärd åt en, men det är inte aktuellt att ha fertila katter här just nu så det blev inget.
Vilket matvrak! Ibland tror jag att de är bottenlösa.

MissFideli: Bäst att se till att skatorna inte får för sig att kattnappa bebisarna! Hur mår småskruttarna nu då, visst skulle du behålla en? :)
 
Sv: Snacktråd katt

Allmän fråga!

Vilken kattras är er favorit? Om ni redan har en raskatt, vilken är favoriten utöver denna ras? :)
 
Sv: Snacktråd katt

Min dröm är en Devon utöver britterna. Hade gärna köpt en nu, men det verkar som om det blir fullt av britter hur jag än gör? :p
 
Sv: Snacktråd katt

Devon :love:

Förutom att de är lite väl livliga för min smak så skulle jag gärna ha en devon, en crémefärgad! Men om jag ska tänka både på temperament och utseende så skulle jag kunna tänka mig brittiskt långhår :)
 
Sv: Snacktråd katt

Moahaha. Då får du titta på min avatar då - cremefärgad devon (och lite rödmaskad förstås). :)
 
Sv: Snacktråd katt

Ja jag blir mer och mer sugen, fast det är tanken på att ha en till med krävande päls som avskräcker. :D Blir det MC så är det en med "lagom" box som gäller, vill absolut inte att den ska se ut som en pälsig Ron Perlman... Guldklimpens har fina kissar tycker jag. Jamen visst du, det löser jag! :D

Drömras måste vara en siames. :love: Men det blir nog lite för aktivt för Sixten tyvärr.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 196
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 781
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 782
Senast: Sparksfly
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
6 284
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp