Snacktråd katt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd katt

Allmän fråga!

Vilken kattras är er favorit? Om ni redan har en raskatt, vilken är favoriten utöver denna ras? :)

Oriental och siames :love:
En vacker dag ska jag ha en sån. Kommer bli skitjobbigt den dagen jag måste bestämma mig för vilken... Jag har ju liksom redan en maskad och en omaskad katt - så jag kan ju inte välja någon av den anledningen heller
 
Sv: Snacktråd katt

Norsk skogskatt :love:
Ja man blir iaf lättad när de går åt rätt håll! Han har vart dålig från och till sen han Kom för 1 år sedan men blev värre nu sent i våras :(
Vet misstänker allergi mot pollen osv då han blev sämre snabbt! Fick väcka han i mellan åt när han sov då han hade andnings uppehåll!
Festen allmänt fråga så här, har aldrig givit katt kortison tidigare kan de ändra färg på tungan under tiden de får medicin?
Ska fråga vet också när hon ringer på måndag!
 
Sv: Snacktråd katt

Men Boll är ju tigrerad så om du väljer en enfärgad oriental så har du ju en av varje sort! :D

Typ en sån här:
Titania-e1342807210978.jpg

(googlad bild)
 
Sv: Snacktråd katt

Apropå favoritraser så har jag aldrig själv haft något annat än huskatt men jag skulle gärna ta den här klassiska persern. :love:

 
Sv: Snacktråd katt

Men fy vad läskigt! :crazy: Jag har ingen aning, men det låter som en bra idé att fråga veterinären.
 
Sv: Snacktråd katt

Vilken vacker perser! :love: Gillar verkligen nosen på den, dagens perser med intryckt näsa ser ju för hemska ut...
 
Sv: Snacktråd katt

+1 på det :love: Blev förälskad i kollegans perser, men jag vill ju ställa ut och domaren tyckte att hennes väääldigt lilla näsa var för lång, så en klassisk perser lär väl inte gå bra direkt... Men en dag så. :angel:
 
Sv: Snacktråd katt

Haha, ja det var ju tanken med Sixten också, men tänkte att vi kan ju prova. Och det är ju så kul. Mina kissar kommer alltid vara familjemedlemmar mest av allt, men om det blir en ny katt har jag ju möjlighet att väja, och då vill jag gärna ha en liten chans på utställning också. Jag planerar att leva tills jag är 150 så finns det nog tid till en långnäst perser också. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Snacktråd katt

Men Boll är ju tigrerad så om du väljer en enfärgad oriental så har du ju en av varje sort! :D

Typ en sån här:
Titania-e1342807210978.jpg

(googlad bild)

Jag har funderat över det, men det är så svårt att fota de som är choklad eller svarta :angel: (sen att jag får samma problem med en mörk mask är en heeeelt annan sak)
En vit vill jag inte ha, tycker inte att dom ser bra ut som blå heller... Det blir liksom inte så mycket kvar ;)
Är ju bra svag för tabby dessutom. Har dock sagt till mig själv att jag kan ju börja med att välja en efter den individ jag fastnar för först, så kan jag ta den andra varianten nästa gång det ska köpas katt :idea:
 
Sv: Snacktråd katt

Haha vilket sätt att selektera färg! :D

Jag tror att i slutändan är det kattens personlighet som väger störst. Jag skulle absolut inte ha en brun colorpoint eller mitted, jag skulle ju ha en blå bicolor! Men nu sitter jag här med en underbar brun mitted :) (förutom att hon inte är så underbar för tillfället. Snarare en skitstövel och en mattjuv ;))
 
Sv: Snacktråd katt

Troligen blir långhårig britt godkänd om nått år eller så, dom ser ut ungefär så där.
Eller så här:
cutcaster-photo-801139909-British-Longhair-cat-1-year-old-in-front-of-white-background.jpg
 
Sv: Snacktråd katt

Kl
Lille katt blir bara piggare och piggare som går för varje dag! Var livrädd att han skulle bli sämre ( stor risk fanns )! Han hade en dipp med maten och åt inte ordentligt första w2 dagarna men nu äter han som en häst!
Ska bli roligt att tala om för hans Vet! Hon var lika orolig som vi då han har charmat henne totalt :love: eller de gör han med alla ;)
 
Sv: Snacktråd katt

Haha vilket sätt att selektera färg! :D

Jag tror att i slutändan är det kattens personlighet som väger störst. Jag skulle absolut inte ha en brun colorpoint eller mitted, jag skulle ju ha en blå bicolor! Men nu sitter jag här med en underbar brun mitted :) (förutom att hon inte är så underbar för tillfället. Snarare en skitstövel och en mattjuv ;))

Det kommer väl bli som de gånger jag letat häst. Hade redan från början sagt att jag ville ha ett halvblodssto som skulle vara isabell eller gulbrun, utbildad motsvarande låga klasser så inget märkvärdigt.
Första gången blev det en brun oinriden travarhingst.. Inga rätt alls.
Andra gången ett brunt ohanterat ponnysto. Ett steg närmre målet ;)

Har ju sagt länge att jag ska ha en siames. Sen föddes Kakan, maskad huskatt - och henne kunde jag bara inte låta bli att tinga. Så jag är ju ett steg åt rätt håll där med ;)
Fast jag kom på en sak efter att ha googlat olika varianter av orientalfärger: Om det är nån som kommer lyckas ta bra bilder av en svart/choklad så är det ju jag, så det argumentet håller inte längre. Dessutom vore det ju roligt med lite brun färg hemma, istället för bara en blåmaskad och en silvertabby...
Men som du säger, personligheten är viktigare än färgen! Man kommer ju inte älska katten mindre för att den har "fel" färg
 
Sv: Snacktråd katt

Jättefin! Jag har kikat lite på dem också, de är ju godkända i wcf, men har inte riktigt velat byta förbund. Egentligen av ren lathet, det är ju så få wcf-utställningar häromkring. :D Har ju inga kontakter eller tidigare uppfödare på någon "sida" eller så.
 
Sv: Snacktråd katt

Säg till om du vill ha tips på uppfödare, kan nog ge en del tips i alla fall. Det jobbas rätt hårt på att få dom godkända, så blir det inte nästa år blir det säkert året efter det. Eller nått.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 220
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 830
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 797
Senast: Sparksfly
·
Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits...
2
Svar
32
· Visningar
6 353
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp