Bukefalos 28 år!

Snarkar och krampar

Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
Andra som har sådana trevliga graviditets"besvär"?

Snarkar gör jag ibland i vanliga fall också, men nu snarkar jag tydligen extremt ofta, högt och mycket. Stackars sambon väcker mig 1 - flera ggr/natt för han kan inte sova. Ibland blir jag rosenrasande (väck ej den björn som sover... :devil: ) men ibland ber jag så mycket om ursäkt, vet knappt själv vilket... En himla chansning att våga väcka mig :angel:

Några gånger har jag vaknat med kramp i vaderna, hemska tider vad äckligt det är. Sambon har hjälpt till att massera dem och då släpper det lättare. Några gånger har krampen varit på väg men jag har lyckats avstyra dem.

Har ni också trevliga besvär?
 
Sv: Snarkar och krampar

det finns flera saker man kan prova för att bli av med kramp i benen.
Jag fick lära mig att man ska ta Magnesium - vilket har hjlpt mig. Men tydligen kan det även vara brist på kalk och nåt annat också... Finns fler trådar om detta, fst kanske ganska långt tillbaka. Gör en sökning på kramp t.ex, här på barn...
 
Sv: Snarkar och krampar

jo tack, krampen är ju skön, eller inte.. :crazy:
hoppade upp ur sängen (eller okej, om sanningen ska fram "rullade") nyss och råkade då slå i vaden i sänggaveln, behöver jag berätta vem som hoppade ner för trappen på ett ben sen? ;)

Jag har värsta uppstötningarna, haft i ca två veckor nu och det verkar inte gå över, fast lite bättre har det blivit. Känns som om all mat sätter sig i halsen och vill kväva mig. :P
 
Sv: Snarkar och krampar

Inhandla Novalucol tabletter, dom hjälper! Och till skillnad från vissa andra halsbrännemedel (s*marin) så är dom inte vanebildande.

Till trådskaparen:
Snarkar gör jag till vardags också, sambon gnäller ibland, fast inte förrän morgonen efter :confused: så då anser jag att det är hans problem... :angel:

Kram har jag peppar, peppar klarat mig ifrån, har haft lite småkänningar bara. Men det är ju en dryg månad kvar.

Däremot tycker jag att bebis blir bara mer och mer livlig, det dansas både riverdance och skuggboxas för fullt. :bump: Enligt bm skulle det ju bli lugnare nu på slutet?! :D

Jenny
 
Sv: Snarkar och krampar

Jodå vi krampar här också :crazy: , det har dock blivit bättre sedan jag började med kalktillskottet, från varje morgon till 1-2ggr/vecka. Jag försöker sova med långa strumpor för att hålla vaden varm samt tar varmt bad innan sovdags.

Mina största problem är att jag sover vansinigt dåligt :( , vaknar ofta och lätt, känner mig stressad :confused: och orolig. Kna desutom bara sova på ena sidan och jag får ju så ont i höft/axel och lårutsidan av tyngd.

I morse vaknade jag klockan halvfem av att barnet hade rodeotävling i magen, fick gå upp och gå till h*n somnade igen. Sedan vaknade jag efter en timma av att h*n hickade :crazy: .....
 
Sv: Snarkar och krampar

Jamtland skrev:
Kram har jag peppar, peppar klarat mig ifrån, har haft lite småkänningar bara. Men det är ju en dryg månad kvar.

Jenny

Funkar du verkligen utan KRAMAR??? Det är ju nästan det bästa som finns :love:

(kunde inte låta bli ;))
 
Sv: Snarkar och krampar

Jag får ju iaf lite småkänningar... ;)

Och fö så börjar det bli svårt för sambon och mig att "komma åt" att krama varandra. Ingen av oss är ju så himla liten och smäcker direkt...
 
Sv: Snarkar och krampar

Jodå tydligen har jag börjat snarka också...

Och kramper har jag haft under större delen av graviditeten. Möjligtvis försvann det lite i mitten men nu mot slutet har de kommit tillbaka. Normalt känner jag av när det är på gång, så jag lyckas avvärja det oftast, men här om natten gick det bara inte att räta ut benet och min förskräckta man som vaknade av mina skrik rusade runt sängen och rätade ut benet åt mig. AJ!

Enligt honom har min andedräkt varit dålig ett par gånger. Min barnmorska sa att hon aldrig hört talas om detta symptom, men eftersom det aldrig varit något problem tidigare i mitt liv så är jag ändå övertygad om att det har med graviditeten att göra. Känns väldigt pinsamt, för jag märker det inte alls själv och kan inte rå för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 845
Senast: Zpunk
·
Kropp & Själ En del av er minns säkert min följetong om kliande hud, och nej, besvären är inte över. Jag ska försöka göra en kort sammanfattning av...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
13 644
Senast: Petrow90
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 631
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp