Bukefalos 28 år!

Snart får jag hem min nya westernhäst!!

C

CindyLou

Så snart vetrinärbesiktningen är gjord ska jag ta hem min nya westernhäst! Äntligen så kan jag även ta med mej Phigalle hem till mitt stall. Boxarna är redan nyspånade och vattenhinkarna och krubborna renskrubbade. Den eviga letandet efter en hagkompis till min Phigalle och efter en reininghäst till mej och jag har hittat honom.
Han är lite ängslig i vissa situationer så vi kommer ta mkt god tid på oss för att han ska känna sej hemma och vi lära känna honom.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Läste just din blogg. Nu får du allt ta och berätta mera om vad detta är för häst.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Grattis!!!!

Alltid skönt när man hittar rätt och slipper leta mer :banana:

Hoppas du snart kommer med bilder på nytilskottet :angel:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Ja nu är ni nyfika;) Det är en 3-årig vallack alltså en 05 :a. Grövre än Phigalle men det är ju inte konstigt för de är ju inte av samma ras. Men han är mer färdig i kropp än huvud och Phigalle är ju precis tvärtom även om han börjat växta till sej fysiskt. Tror han är runt 148 men han är inte mätt på länge. Jag hoppas att han tillslut blir lika perfekt som jag hade tänkt mej . Men det ska bli min reininghäst även om Phigalle ska bli det också så har denna lite mer massa att klara av den fysiken än vad en arab har.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Jag hoppas att den är rätt, verkligen! Som tex min Phigalle testade mej i tre månader när jag köpte honom men det kändes aldrig motigt för jag älskade honom från första stunden och när allt släppte så älskade jag honom bara ännu mer.
En annan häst som jag köpte en gång kändes nja..inte så helt bra men jag köpte honom ändå för det kunde bli bra men det blev aldrig bra för mitt hjärta var aldrig med. Allt tog emot men då fick jag tag på en tjej som det klickade med honom och nu har han det jätte bra.

Så denna hoppas jag verkligen på, han kändes bara rätt:d
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Såg just vilken häst du har köpt. Provred du honom innan?
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Nej, jag provred aldrig honom. Han blev inriden förra sommaren sedan satt dom bara några gånger på honom den sommaren om jag förstod dom rätt?

Hur tycker du den verkar? Vad tycker du om stammen?
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Nej, jag provred aldrig honom. Han blev inriden förra sommaren sedan satt dom bara några gånger på honom den sommaren om jag förstod dom rätt?

Hur tycker du den verkar? Vad tycker du om stammen?

Jag vet vilken det är... Han är fin.
Lycka till.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Jag vet vilken det är... Han är fin.
Lycka till.

Tack,tack. Jag hoppas vi kommer att finna varandra som jag och Phigalle gjorde tillslut.

Kul att du vet vilken häst det är! Kan du utveckla lite mer än bara "fin"? Har du träffat honom eller vet du bara vem han är?
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Hej!

Grattis till hästköpet. Det är verkligen underbart när man hittar en individ och som det känns helt rätt med.

Köpte själv en ny häst för drygt 2 månader sedan och det känns också bara så rätt som det kan vara. Är på gång och säljer min andra då hon och jag tyvärr aldrig blev ett riktigt team. Det är absolut inget fel på hästen, utan det var kombinationen hon och jag.

Lycka till med pållen, är det en appis kanske?

MVH/Carina
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Hej!

Grattis till hästköpet. Det är verkligen underbart när man hittar en individ och som det känns helt rätt med.

Köpte själv en ny häst för drygt 2 månader sedan och det känns också bara så rätt som det kan vara. Är på gång och säljer min andra då hon och jag tyvärr aldrig blev ett riktigt team. Det är absolut inget fel på hästen, utan det var kombinationen hon och jag.

Lycka till med pållen, är det en appis kanske?

MVH/Carina

Japp en appis är det allt!

Jag känner verkligen igen detta med att inte matcha ihop eller att verkligen passa som hand i handsken. Det är viktigt att hela hjärtat är med för alla hästar är värda att bli älskade och passar man inte ihop hur man än försökt så är hästen värd att hitta sin själs matte eller husse.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Jag känner verkligen igen detta med att inte matcha ihop eller att verkligen passa som hand i handsken. Det är viktigt att hela hjärtat är med för alla hästar är värda att bli älskade och passar man inte ihop hur man än försökt så är hästen värd att hitta sin själs matte eller husse.

Så sant som det är sagt:bow::bow::bow:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Vad är nu detta??? Ingen som har viskat i mitt öra, utan man får leta som en galning i andra trådar - och vad hittar man då. Något om en annan häst!!! Fy på dig :):)

Skämt o sido - Grattis! Hoppas att det klaffar på alla sätt o vis och att man får se sköningen i verkliga livet så småningom. För tillfället nöjer jag mig med några bilder. NUUU :love::love:
ps: Du får gärna pm bloggadressen. Synd att jag inte visste att du var i köpartagen, för jag vet nämligen en kanonskön paintkille som nog hade passat dig perfa :cry:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Finns flera bilder på den redan här på westerforumet som Theci har lagt ut tidigare!
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Nej, jag provred aldrig honom. Han blev inriden förra sommaren sedan satt dom bara några gånger på honom den sommaren om jag förstod dom rätt?

Hur tycker du den verkar? Vad tycker du om stammen?

Fast nu hänger inte jag med alls. Han var inriden av din tränare förra sommaren. Varför satte han sig inte upp och skrittade på han då? Ska du ha han på prov? Är han svårriden eller varför red inte din tränare eller du på han. Fast han inte är riden på länge så borde han ju klara att bli skrittad på i 10 min så man får ett hum om hur han känns.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

grattis till nya pållen :D kan säga ett kollade själv på annonsen ett par ggr ;)
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Han är inte bara vacker han verkade väldigt trevlig och mysig med!
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Fast nu hänger inte jag med alls. Han var inriden av din tränare förra sommaren. Varför satte han sig inte upp och skrittade på han då? Ska du ha han på prov? Är han svårriden eller varför red inte din tränare eller du på han. Fast han inte är riden på länge så borde han ju klara att bli skrittad på i 10 min så man får ett hum om hur han känns.

Ingen aning faktiskt, men han är tydligen inte suttit på sedan i somras. Ägaren hade en liten unge så jag förstår varför man inte haft tid att fortsätta med ridningen dock är han markhanterad. Min tränare hängde på honom från båda sidor och det gick bra men jag tror även att detta är en ganska känslig individ som man måste ta det lugnt med och intre stressa på med. Han blev ibland på inridningen spänd när han inte visste vad man begärde av honom och kunde då skjuta in rumpan under sej men han var även hingst då. Själv ska jag gå mjukt framåt i våran takt. Har ingen anledning till att stressa.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 277
Senast: Juli0a
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 286
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 480
Senast: s957
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp