Bukefalos 28 år!

Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Kan inte påstå att jag har följt tråden, men gud vad härligt det låter - det låter som du har hittat rätt :) *glad för din skull*
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Kan inte påstå att jag har följt tråden, men gud vad härligt det låter - det låter som du har hittat rätt :) *glad för din skull*

Tack så jätte mycket :) Det känns skönt att äntligen hitta en häst som det känns rätt med. Jag var så rädd att jag inte skulle hitta en som passade mej lika bra som med min unghäst och nu har jag två underbaringar hemma. Visst är det lite så saker än det ena än det andra med båda två men dom passar mej och jag tycker så himla mkt om dom båda:love:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

låter ju vekligen som om det där är ett litet guldmynt!
om hon blir kvar ett tag så kommer hon nog att förstå att du är en sansad människa som tar hand om "det farliga" åt henne o kommer alltid att vara så lugnt som hon var efter ridturen.
låter ju i alla fall som det, o det låter bra, hoppas på god fortsättning
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

låter ju vekligen som om det där är ett litet guldmynt!
om hon blir kvar ett tag så kommer hon nog att förstå att du är en sansad människa som tar hand om "det farliga" åt henne o kommer alltid att vara så lugnt som hon var efter ridturen.
låter ju i alla fall som det, o det låter bra, hoppas på god fortsättning


Jag ska ha henne på prov i två veckor tom söndag nästa helg men det känns ju redan rätt och ridningen är det ju bara mest jag som behöver tränas så det spelar ju ingen roll vilken häst jag än köper för det är ju ändå jag som behöver träna på att sitta rätt och ge rätt singnaler. Men hon känns så lagom. Lagom hög,lagom bred,lagom temperament. Och hon får väl vara tjurig i sin box för det är ju ändå hennes egna lugn och ro ställe så länge hon inte gör ut fall eller försöker gå på en i boxen så låter jag henne vara. Hon håller sej verkligen undan för en i boxen tex när man kommer med hö osv. Hon har nog tyvärr lite spricker här och där i alla hovarna, sömmarna sitter en bra bit utanför hovarna så nu ska min hovis komma på måndag så får vi se om vi ska ha rundskoning,bara fram eller bart. Men det är mkt grusvägar här och jag vet inte om hon ömmar av det.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Gud vad roligt för dig att du äntligen hittat ännu en liten pålle att lita på :)
Du kanske helt enkelt är en arabmänniska :D
Kommer nog bli en super häst när hon börjar känna sig mer hemma och litar på dig till 100 :)
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Tack! Det känns så skönt. Jag hade inte ens klappat en arab innan jag köpte Phigalle:D
Jag tror som du säger att allt blir bra när hon känner sej tryggare, inte konstigt att hon är orolig när hon varit här en vecka och innan det hos sin ägare i två veckor. Innan det hos en "tränare" i 3-4 månader och så köptes hon av ägaren i februari förra året så det är inte konstigt alls, hon kanske tror att det snart är dax att åka igen men hon kommer nog få stanna allt:love:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Vad roligt att hu har hittat en häst som passar! Vore roligt att se bild på henne.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Jag ska buda på en billig kamera på tradera så vi kan ta lite kort:D
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Va kul! Hoppas att allt blir bra nu.
Lycka till!!
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Va kul! Hoppas att allt blir bra nu.
Lycka till!!

Det hoppas jag med så tack:)
Jag resonerar som så att om hela hjärtat är med så blir motgångar inte så svåra att ta sej igenom och nu känns det så rätt.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Hoppas att det blir bra med dennA pållen nu. Hon verkar ju kanon fin.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Hoppas att det blir bra med dennA pållen nu. Hon verkar ju kanon fin.

Jag hoppas på det med. Hon känns så lagom och ett + för den fina härstammningen för det vore ju kul att ta ett föl senare med.Adeles pappa Kaiser är ju bara:love:
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Och Imre gick det ju verkligen inte bra med:cry: Hans stenhårda temprament passade mej inte alls. Kände ingen samspelhet.
Med Ricky så känns det redan rätt. Men jag ska ju träffa honom idag och se om det känns lika rätt fortfarande.

I månads så tog jag och kände och klappade över honom och det enda var väl att han var lite lite skygg om öronen men det var Phigalle med när jag köpte honom och det är ju inget nu, brukar hänga repet på hans öra och han står snällt och väntar -snälla matte kan du ta bort det nu?

Ska känna igenom honom lite mer idag som sagt.

sorry för att dra upp en gammal tråd men måste bara fråga, vilken imre provred du ? imre el thair eller heter den bara imre ? *bara nyfiken eftersom jag är medis på imre el thair.
 
Sv: Snart får jag hem min nya westernhäst!!

Imre var en 4 årig hopphäst halvblod/connemara som jag äde några få månader.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 497
Senast: Juli0a
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 245
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 471
Senast: s957
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp