Bukefalos 28 år!

Snart har jag en änglahund!

Linda.B

Trådstartare
Usch är så ledsen - Har precis fått tid för avlivning åt en av mina älskade hundar. Bara att inse att det inte går längre, hon har börjat magra & benen hänger inte med längre :cry:

Hon var min första egna hund - Rottweiler har alltid varit min drömhund, men pga en mamma som sett för mycket film (Med rottweiler) fick jag inte köpa denna underbara ras förän jag flyttade hem ifrån.

Glömmer aldrig när jag var för att titta & välja valp - När uppfödaren öppnade en dörr och ut på golvet galopperade 10 små rottisvalapar, då smalt även mamma. Med hem följde kullens vackraste tik vid namn Helga.

Hon har varit en underbar & trygg kompis och det bästa jag kan göra för henne nu är att ge henne ett fint slut efter 14 långa år tillsammans.

Älskade Helga :love:







//Linda
 
Senast ändrad:
Sv: Snart har jag en änglahund!

Det är ett hårt beslut att ta men nödvändigt. Hon har varit en fin vän och ska därför slippa sluta sitt liv i krämpor. Heder åt dig!
 
Sv: Snart har jag en änglahund!

Kan bara hålla med föregående. Ett av de jobbigaste beslut man kan ta, men också något av det bästa man kan göra för sitt djur när det väl är dags.
 
Sv: Snart har jag en änglahund!

Håller med de andra. Våra hundar skänker oss så mycket glädje i våra liv att det är vår skyldighet att ge dem ett värdigt slut. All heder åt alla hundägare som resonerar på det viset :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 671
Senast: Zewz
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 661
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Jag har skrivit om den här hunden förut, men under ett annat nick. Hon har hela sitt vuxna liv gjort utfall mot andra hundar och jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 777
Senast: Dorinda
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
5 947
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp