Bukefalos 28 år!

Snart hundägare! =) namnförslag?

Ämelie

Trådstartare
Till denna underbara varelse :love:

http://www.lillstintans.se/bilder/d6.jpg
http://www.lillstintans.se/bilder/d5.jpg

Men vad ska han heta? Han heter just nu "Den där Dennis", vilket även är det namn som kommer stå i hans papper antar jag?? Men jag vill inte ha en hund som heter Dennis :p familjens hund heter Lucas och det låter ju ändå ganska lika när man ropar namnet... så han måste heta något annat, men vad? Ge mig förslag :) Gärna nåt på D, men inget måste, alla förslag är välkomna!

Egentligen tror jag inte på ödet, men denna gång vetti tusan... Allt började den 17 juni. Då jag för första gången kom i kontakt med en helt underbar liten tik, som jag spenderade hela sommaren med... jag som länge funderat på vilken den perfekta rasen för mig skulle vara fick mitt svar, en Dansksvensk gårdshund! Sommaren spenderades till att skaffa mer info om rasen och kolla upp uppfödare i närheten. Har sedan dess hållt koll på en uppfödares hemsida som hade planerat en valpkull. Men tänkte ändå i sinnet, att det får vänta med en liten valp, du ska ju faktiskt spara till en häst Emelie. Jag fortsatte följa hemsidan och hur det gick med tiken och valparna och när de var födda såg jag "En hane otingad" Tänkte att jag kanske ändå ska vänta med att skaffa hund på ett tag. 4 veckor senare så var han fortarande otingad, så jag ringde (det skadar ju aldrig att ringa och höra lite) dagen efter åkte jag och tittade på valparna. Blev helt kär förståss, vem kan motstå små söta 5 veckors valpar :angel: Men till min förvåning när jag blivit helt kär i den söta lilla valpen så var det ändå 2 stycken som hade förtur på valpen :eek: Den ena personen valde den andra hanen, bara en kvar som ska bestämma sig och för några minuter sedan ringde uppfödaren! Han är din om du vill ha han!!!! :love: Han är perfekt, ja ni ser ju sälva på bilderna :p och verkar trots sin ringa ålder väldigt modig och kelen :love:

Eftersom jag ska till thailand den dagen han är leveransklar så måste jag vänta 2 veckor extra på att han ska få komma hem till mig! :eek:

(Ursäkta mitt långa inlägg med 1000 smiles)
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

Snuttegullmumsiplutten tycker jag han ska heta, för det är ju vad han är :love: ;) :D
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

men guuuud va söööt:love: :love: :love:
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

guuuuuud va söööt!! love
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

min "Bobbyhills Dennis" heter Kasper :love:
det är ett lagomt namn och det skulle passa din lillkille perfekt också, lite som kasper i lådan, busig, ivrig och ettrig :p

Lycka till med den lilla sötnosen! och ha inte dina finaste nattlinnen och byxor på dig när tänderna kliar på honom, min var expert på att hoppa upp och bita tag, och hänga ner en stor reva i många av mina byxor och nattlinnen :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

Snuttegullmumsiplutten tycker jag han ska heta, för det är ju vad han är :love: ;) :D

Vilket bra förslag... blir dock lite jobbigt att ropa :D så jag väntar till att bestämma mig tills jag fått lite fler förslag ;)

men guuuud va söööt :love: :love:

guuuuuud va söööt!! love

Skönt att höra att det är andra som tycker han är söt, lätt att man blir för partisk :angel: :D
 
Senast ändrad:
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

:eek: :eek: :love: :love: :love: :love:

VIlken bedårande liten saaaak!!:love: :love:

hmm det dära med namn var en svårare femma...hmm får tänka lite på det..återkommer med det;)
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

Jag tycker Dennis är ett jättebra namn på den sötnosen! :bow:
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

Det tyckte jag också, med tanke på Dennis Mitchel ( busungen ) så tycker jag det passar perfekt på en liten Terriervalp...
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

Fast det är ingen Terrier, utan de tillhör samma rasgrupp som pincher :angel:
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

aha jag läste inte, utan såg på bilderna och kopplade valpen till en Jack russel, my mistake :P
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

jösses vilken bedårande liten varelse:love: :love:

Gulleplutten passar väl bra;)
Fast DEnnis tycker jag verkar vara ett mycket bra och passande namn när Gulleplutten bli större:)
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

Akilles
Tornado
Orkan
Birk
Spike
Hardy
Igloo
Joker
Kotten
Lucifer
Nasse
Rally
Terror
Texas
Viper
Zazoo
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

han ser ut som en "didrik"!

eller :
disco
danton


han var ju bara såå sööööt!
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

Hardy var rätt så häftigt :D

sörflickan lisa: Har funderat på Dalton och det är ju rätt så likt Danton :)

Tack alla andra :) :) :bow:
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

Så söt . Ett namn som min valp ska heta när jag då får någon är Timjan eller Chili det är så gulligt tycker jag .'Lycka till
 
Sv: Snart hundägare! =) namnförslag?

:bump: Grattis! :bump:

Va kul att det blev han! Han är ju som sagt jättefin i teckningen!
Jag tycker att han ska heta:
Malte (heter min andra hund) :love:
Melker (skulle Agnes hetat om det blev en hane)
Bulten ;)

//Mimmi
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 976
Senast: Myrten
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 119
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 756
Senast: Fruentimber
·
Gnägg Nu kära vänner har jag råkat ut för ett problem som känns både fånigt och ytligt, nästan pinsamt til och med. Men jag bjuder på det och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
16 790
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp