...snart kommer det, snart...

Kalaspinglan

Trådstartare
Min valp börjar bli stor. 9 månader är han nu och han börjar bli könsmogen. Dock har han inte ännu börjat lyfta på benet ännu (inte ens en enda liten antydan), till husses stora besvikelse.

Innan vi köpte honom blev jag varnad för att köpa en RR-hane. "De är sååååå himla tuffa och svåra", "det krävs sååååååå mycket av dig som ägare"....

Men så blev det en RR-hane i alla fall. Och jag väntar, väntar och väntar på bakslaget. På att han ska bli sådär överdjävlig och jobbig. Men han är så otroligt tillmötesgående, lydig och trevlig. Givetvis har han sina dagar då han är en aning mindre intresserad av att lyssna, men det går snabbt att få honom på "rätt kurs igen". Han är inte vek, min gulleponke. Tvärtom så är han enligt många kunniga inom rasen oerhört självständig och tuff. Så nu bara undrar jag liksom vad jag gjorde som blev så himla rätt (hittills)? Eller har jag bara haft en oerhörd tur?

Nej, allvarligt. Anledningen till att jag skriver denna tråd är mest för att jag tycker att det är så lustigt att jag hela tiden varit så beredd på att "snart, snart så kommer det", men ingenting händer (ännu) *peppar, peppar*.
 
Sv: ...snart kommer det, snart...

Min tik lyfte på benet när hon kissade redan i den åldern.
Och hon gör det fortfarande.
:confused: ;)
 
Sv: ...snart kommer det, snart...

Haha Atlaz har börjat lyfta på benet ibland, men bara där han kan ta stöd.( kulle, sten m,m )

Idag gjorde dock stackarn ett stort misstag, han tog stöd mot en myrstack :rofl:

Du skulle ha sett den minen på hundskrället :D
 

Liknande trådar

R
Övr. Barn Våren 2010 separerade jag och mitt ex efter tio år ihop. Vår son var då 5 år. Jag har väl alltid varit den som skött "allt" gällande...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 111
Senast: Amha
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 904
Senast: Yrja
·
Ridning Suck, jag vet inte riktigt vart jag ska börja... Min ponny har varit skadad sen i april, så han vilar just nu vilket innebär att jag...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: castle_bar
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 118
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp