Snuskiga katter!

Pilot

Trådstartare
Vi har tre katter, en som är tolv, två som är 5, skiljer sig dock med ett halv år emellan.

Den äldsta katten har alltid kissat inomhus, dock i perioder, hon är uppkollad. En av de andra katterna misstänker vi också gör ifrån sig inomhus. Nu till problemet, (eller tja..) nu händer det i princip var dag, de har även börjat skita inomhus. Alla katterna är regelbundet kontrollerade hos vet.

Nu är det så att vi tar dem aldrig på bar gärning, därför är vi inte helt hundra på om han även gör ifrån sig inomhus, men då det är inom hans "område" och han dessutom mestadels ligger inne 22h av 24 så ligger det rätt nära till hands.
Vad gör man? Vi har testat kattlåda inne, hormoner i väggkontakt och fyspray (som lukta för jäkligt). Har resulterat i att vi inte vågar ha en dörr öppen, förutom till vardagsrummet som inte går att stänga (där de kissar i soffan), hallen där uppe, där det skits på mattan, badrummet där det skits i badkaret, och källaren, nu har vi iofs ställt en kruka för dörren som inte går att stänga, men där kissades en gång om dagen (minst) i två veckor, även nummer två gjordes där. Kan inte påstå att tvätten lukta gott.

Detta börjar bli riktigt påfrestande. Vi har talat om att ta bort den äldsta katten pga detta bla, då det ha alltid varit ett problem men vi vill ju inte, det är ju en familjemedlem.
Men saken är den att när vi packade ur resväskan, så hoppade han uppe och börja kissa. :crazy:
Som sagt, vad gör man? Hur kan man lista ut vem som gör vem? Vi har kattlucka, så vara katter går in och ut precis som de vill. Förutom dem sjutton gånger vi släpper in och ut dem genom dörren.
 
Sv: Snuskiga katter!

Vi hade det en period, några månader, men den användes inte. I början användes den, men då hade vi en som innekatt och de andra gick fortfarande in och ut, sedan när innekatten blev utekatt så slutades den användas.

Men om man nu sätter fram en igen, var är bästa stället att sätta den på?
Vi har tre våningar, i källaren är kattluckan.
Oftast är de "ny rastade" vid läggdags för oss.
 
Sv: Snuskiga katter!

Katter är renliga djur och vill oftast ha fler lådor.
När Gustav levde hade jag tre lådor på två katter, han var väldigt kinkig och vägrade gå på lådan om Gudrun hade hunnit före.
 
Sv: Snuskiga katter!

Men varför sätter dem sig inomhus?
I källaren som dem har kissat mest är det två meter till kattluckan.
 
Sv: Snuskiga katter!

Alla katter gillar inte regn och kyla.
Kissar dom mest i källaren så gör rent där med ättika och ställ dit en eller två kattlådor.

Pröva att blanda i lite löv i sanden om dom är vana att kissa mest ute.
 
Sv: Snuskiga katter!

Det stod inget om det, men är katterna kastrerade? Men efterssom dom är utakatter är dom väll det, eller?

Om dom inte är det kanske det kan vara en bra idé att kastrera dem, då brukar dom bli mindre benägna att kissa inne...
 
Sv: Snuskiga katter!

Ja alla tre katterna är kastrerade, jag vet inte om jag skrev det, men vi har två hanar och en hona.

Vi ska in med ena hanen och kolla honom, då vi tror det är till stor del honom, så att det inte är något mer försäkerhets skull. Men annars har de vart regelbundet kollade av vet för ett eller annat.
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 445
Senast: monster1
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 748
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 174
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 747
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp