Bukefalos 28 år!

Söt lukt på urin - katt?

Lindon

Trådstartare
Det här är väl femtielfte tråden om urinsten och urinvägsinf. hos katt.. har sökt och sökt men ingenting stämmer riktigt in. :o

Har en kastrerad 5-årig hankatt, normalt hull. Äter mest torrfoder (från vanlig affär), dricker normalt. Går inne på pottan. Har märkt att nån av katterna haft en mörkare urin en tid, men inte tänkt mer på det. Idag såg vi det igen då vi städade ur pottan. Vaktade på hanen, som gick på pottan, krafsade och krafsade...inget händer. Kommer ut - inget kiss. Går in en stund senare, kissar en normal hög som verkar mörkare och som dessutom luktar sötare än normalt - alltså inte den typiska ammoniakkattpisslukten. Det jag tänker på då är diabetes? eller njusten? infektion? annars pigg som vanligt.

Borde jag ringa veterinär och fråga? nu kommer snart helgen igen....lyckas alltid få sjuka katter över helgerna...:devil:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 811
Senast: WildHorse
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 944
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 091
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har en ljuvlig katthane (alla mina katter är visserligen ljuvliga...) sedan åtta eller så, år tillbaka. Det har hänt att han har...
Svar
13
· Visningar
1 393
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp