Bukefalos 28 år!

Sojamjöl?

L

linabergmer

Hejsan!
Det är så att jag ska börja ge min häst soljmjöl.
Är det någon som ger sin/sina hästar det?
Fungerar det bra?
Vart köper ni det? Hur stor säck(kg)?
Och vad kostar den?

Tacksam för svar!
 
Jag ger mitt ena sto soja nu när hon gått 8 mån dräktig och det funkar bra. Hon får 0,2 kg per dag. Maxgivan är 100 gram per 100 kg kroppsvikt har jag för mig. Köper 30kg säck (ger till getterna med!) på Granngården, kostar 165,75kr.
 
Använder oxå soja till mina hästar. Tycker det är kanonbra! :)
Mycket protein för lite pengar.
Köper oxå från Granngården.
 
Oki, tack, men är det det billigaste stället man kan köpa soja på? Så jag kan alltså ge min häst 0,5 kg soja när hon väger ca 500kg?
 
Ja, du KAN ge henne 0,5 kg men passar det in i hennes foderstat? Du fick ju jättebra hjälp av Magdalena, varför ville du inte ha det förslaget?
 
Magdalena har rekommenderat henne att ge 300 gr soja i foderstaten, så jag tror att det passar sig att ge soja då :smirk:


tänk om jag kunde läsa allt på en ggr och svara när jag gjort det, såg att hon ville ge 500 gr, och Magdalena rekommenderat 300.
Sorry sorry
 
mm, då blir det ju lite fel... Jag misstänker att hon inte tänker följa Magdalenas råd över öht, är det så?
Vad ska du ge hästen förutom soja?
 
Vi har räknat annan foderstat med en del annat grovfoder, så 500g är helt ok.
 
Ja tack magdalena att du är med mej!
Men finns det inte o köpa på ngt annat ställe än granngården? Jag har liksom 5 mil dit...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
778
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 168
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
281
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp