Bukefalos 28 år!

Solsemester med spädbarn?

Flyger oslo-heathrow :)

Jag flyger Heathrow-Stockholm ofta med mina tvillingar, idag 9 år. Vi bor i England men min familj bor i Sverige. Utöver det åker vi annanstans på semester minst ett par gånger om året, t.ex. till Dubai, USA, Italien, Frankrike... Längsta resan hittills var till Mauritius, då var de 19 mån och det gick jättebra. Att flyga är för mina barn som att åka buss, och vi har aldrig haft problem (visst, någon gång har någons öra gjort lite ont i samband med förkylning, med det är ju övergående). Faktum är att de skulle kunna åka själva numera.
Jag kan inte heller påminna mig att jag någonsin blivit störd av andras barn på flyget. Gråt etc är oftast övergående och endast under start och landning - ibland gråter ju mindre barn för att de måste sitta fastspända...

Jag undrar om du för över dina känslor på barnen? Att de uppfattar din sinnesstämning, hur jobbigt du tycker att det är? Har du med dig tillräckligt med saker att göra åt dem, snacks att tugga/suga på för att avhjälpa ont eller lock i öronen? Nässprej?
 
Då finns det iallafall mening med åkandet.

Men nej, om barnet tycker det är hemskt att åka flyg ska de inte med oavsett.
Fast barn kan ju gråta ännu häftigare av andra saker. Undviker du allt där barnen kan tänkas gråta eller tycka det är jobbigt några minuter?
Sen måste jag säga att jag sett många barn som inte gråter eller knappt reagerar på start och landning.
 
Och de åksjuka barnen! De kan inte tas med till familjen inom köravstånd för då blir de åksjuka! (Att flyga är ju oftast inte ett alternativ om man tex ska till grannkommunen.)

Håller med. Jag har varit fruktansvärt åksjuk hela livet, men jag var tvungen att åka med ändå, det var riktigt hemskt.
 
Jag flyger Heathrow-Stockholm ofta med mina tvillingar, idag 9 år. Vi bor i England men min familj bor i Sverige. Utöver det åker vi annanstans på semester minst ett par gånger om året, t.ex. till Dubai, USA, Italien, Frankrike... Längsta resan hittills var till Mauritius, då var de 19 mån och det gick jättebra. Att flyga är för mina barn som att åka buss, och vi har aldrig haft problem (visst, någon gång har någons öra gjort lite ont i samband med förkylning, med det är ju övergående). Faktum är att de skulle kunna åka själva numera.
Jag kan inte heller påminna mig att jag någonsin blivit störd av andras barn på flyget. Gråt etc är oftast övergående och endast under start och landning - ibland gråter ju mindre barn för att de måste sitta fastspända...

Jag undrar om du för över dina känslor på barnen? Att de uppfattar din sinnesstämning, hur jobbigt du tycker att det är? Har du med dig tillräckligt med saker att göra åt dem, snacks att tugga/suga på för att avhjälpa ont eller lock i öronen? Nässprej?

Jag har inga egna barn, men är mycket omkring barn i min omgivning vänner och familj.

Men självklart om allt går bra och barnen inte visar något att de inte vill vara där så är det ju bara att dra iväg :)

Jag tycker dock inte om när föräldrar drar med barn på resor de vill göra som barnen kanske inte alls vill. Typ läskig flygresa eller liknande.

Jag är väldigt ljudkänslig så det stör nog mig mycket mer än vanlig människa med barngråt, men det är jag 100% medveten om att det är mitt problem och inte andras.
 
Fast barn kan ju gråta ännu häftigare av andra saker. Undviker du allt där barnen kan tänkas gråta eller tycka det är jobbigt några minuter?
Sen måste jag säga att jag sett många barn som inte gråter eller knappt reagerar på start och landning.

Självklart, de är ju inga robotar.

Vet jag att barnet tycker illa om en viss sak så undviker jag det om jag kan. Typ semester behöver inte barnet vara med på, kanske lämna hos mormor över helgen. Eller stanna hemma om ingen kan passa.

Man märker om barnet inte tycker om flygningen eller om det är något annat som råkade bli fel just då.
Och då tycker jag faktiskt man kan vänta med att åka tills barnet kan bestämma själv om hen vill följa med.
 
Jag har då blivit otroligt störd varje flyg med bebis på. Skriker till förbannelse. Inte ett enda flyg med bebis har varit trevligt.

Om jag betalar 1500kr för mitt flyg så stör det mig väldigt då hela flyget blir förstört av en skrikande unge. Finns inga hörlurar i världen som kan stänga det ute.

Jag är väldigt ljudkänslig så det stör nog mig mycket mer än vanlig människa med barngråt, men det är jag 100% medveten om att det är mitt problem och inte andras.

:confused:
 
Nä, nu ger jag upp. Du verkar ju inte ens förstå vad du själv skriver.

Du verkar ju inte förstå, när har jag skrivit att det är alla andras fel att jag blir störd? Skärp dig.

Jag har skrivit 2 gånger väldigt tydligt att jag vet att det ligger på mig. Vet inte hur jag kan förenkla det faktiskt så att du kan förstå mig.
 
Du verkar ju inte förstå, när har jag skrivit att det är alla andras fel att jag blir störd? Skärp dig.

Jag har skrivit 2 gånger väldigt tydligt att jag vet att det ligger på mig. Vet inte hur jag kan förenkla det faktiskt så att du kan förstå mig.
Jag förstår att du var åksjuk som barn o tydligen har hangupps på dina föräldrar som tvingade dig att utsättas för det, dessutom verkar du ha extrapolerat det till att ogilla föräldrar som flyger med sina barn.

Vad är det för skillnad med resande om det är semester eller hälsa på släkt? Har du funderat på KBT?
 
Vi ska flyga drygt 5 timmar med ett barn som kommer vara ca 22 månader senare i vår. Resan är för att fira en släkting.

Jag är övertygad om att barnet kommer att ha sjukt kul på resmålet, hen älskar vatten, att bada och framförallt alla släktingar som ska med.

Vi har varit, och är, väldigt oroliga för själva flygresan för det här är ett barn som är dålig på att sitta still och dålig på att vara tyst. Hen brukar inte skrika på ett ledset sätt men kommer förmodligen att bli förbannad över att inte få röra på sig och säkert ledsen när hen blir trött.
Vi kommer att ta alla till buds stående medel för att hålla ungen lugn, inklusive surfplatta som vi försöker undvika annars.

Jag kommer mest troligt att vara flygsjuk och sitta med en påse som jag försöker låta bli att kräkas i, samtidigt som jag ska försöka att inte föra över min flygrädsla på barnet (kommer säkert gå jättebra ...)

Vi hade nog inte valt att betala för den här resan själva men nu ska vi iväg vilket vi ser fram emot, trots oron för flyget.

Jag skulle vilja tacka den här tråden för att ha fått mig att inse att det är OK att barn existerar på en flygresa, tack!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp