Bukefalos 28 år!

Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Springsteen

Trådstartare
Nu börjar solen titta fram och det betyder ju att man bör plocka fram solskydd, i alla fall om man är som jag - likblek.

Vilka har ni testat och vad har ni för favoriter? :)
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Faktor 30 och 50, de brukar heta nåt i stil med "for kids". Jag föredrar den ganska fasta varianten i tub, solkräm i sprayflaska förstår jag mig inte alls på, den hamnar ju bara överallt på kläderna och måste ändå smörjas in sen för att bi jämnt.

/ginger
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Tittar in och frågar om någon har tips på solskyddskräm för ansiktet som är lätt i konsistensen. Jag blir lätt blank och fet i hyn på vissa ställen
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Det skulle jag också vilja ha tips om, Jag tycker att det är svårt att hitta något som man inte blir blank av.
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Jag använder Green People. Ekologisk, parfym- och parabenfri. Bränner mig i princip aldrig så använder inte mer än 15 men de har högre också.

Till ansiktet använder jag oftast dagkräm med spf men GP funkar även i ansiktet och man blir inte blank.

Vanliga solskydd är så fulla av kemikalier att de är ungefär lika cancerogena som solen så det är en produkt där det är viktigt att välja ekologisk.
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Jag använder cliniderm sun face gel. Den är jättebra och har bla en mattande effekt.
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Hojtar till och behöver också tips!

Är i behov av en ansiktskräm med runt 50+ spf som INTE svider i ögonen.. Körde förra året på apotekets, men så fort man blev lite svettig och det började rinna, så fick man det i ögonen.. Fyyyy tusan vad ont det gjorde. :arghh:

Spenderar liksom hela dagarna i solen pga jobb. Solglasögon och keps fungerar ju någorlunda, men det behövs mer! Någon mes 20 spf fungerar inte när man står i direkt sol, men dessa verkar inte svida i ögonen. :(
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Jag har de senaste två somrarna använt mig av Elizabeth Ardens solskyddsfaktor med SPF 50. Jag tycker också att det är svårt att finna någon som man inte blir bland i ansiktet av, speciellt inte om man vill ha så hög SPF som möjligt. Den här är för min del bäst hittills, men jag är ändå inte helt och hållet nöjd.
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Anthelios 60!!! Det är världens bästa ansiktssolskydd. Den går på lätt som en dröm, är helt osynlig, och täpper inte till porerna. Jag har på mig den varje dag året om. :)

Det är La Roche Posay som gör den, och det är flaskan med uppstickande kork i SPF 60 (sunscreen fluid) som är bäst. Krämerna på tub är kännbart fetare.
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Den beskrivningen fick mig att tänka att den MÅSTE jag testa när min nuvarande tar slut :)
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Jag gillar de fetaste för kids, det känns som att de täcker bra även om man blir väldigt vit. Dom har jag över alla gaddningar.
Har alltid hög solskyddsfaktor, har en hudsjukdom som ökar risken för hudcancer och jag vill inte kasta mig till hundarna frivilligt.
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

kl

Att inte somna i solen. I 2timmar. I London. I april.
Muttermuttermutter.

Watch out for the sun peeps! It will burn you and it will hurt you.

DSC_0711_zps541ce8c2.jpg
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Och jag tycker Cliniderm är kass :crazy: Gillar en del av deras andra produkter, men deras face gel ogillar jag verkligen, tycker den känns så tjock och tilltäppande.

Jag funderar på om någon provat Eucerin Sun Face? Den ska ha spf 50 och ge matt look, inte täppa till porerna, fungera på känslig hud, aknehud osv. Låter vettigt men jag har ingen erfarenhet, nån som har?

På kroppen kör jag på vad som helst som har spf 25 eller högre, just nu kan jag inte för mitt liv komma på vad den sorten jag använde förra året hette :crazy: Det var iallafall en stor flaska med ett lock som man vrider ett halvt varv för att öppna... Flytande men ganska tjock, kändes som att den gav ett bra skydd utan att vara allt för klibbig. Återkommer!
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Jäklar! Aj vad ont det ser ut att göra. I feel your pain... En gång så hade jag bara på mig solskyddsfaktor 15 och var ute i solen i två timmar,
jag brände mig så illa att jag fick vätska under huden och min panna svullnade så illa att den hängde ner över mitt ena öga!
Quasimodo fick jag heta ett bra tag!
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Jag vet bara att jag använde en av deras på min fölunge förra sommaren och den fungerade jättebra på henne. :p
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Låter som en själsfrände, kunde inte se på det ögat en dag och vätskefyllda blåsor och hela baletten. Och alla på vårdcentralen/sjukvårdupplysningen bara garvade när jag sa att det var från London haha.

Ingen sol för mig på ett tag...
Och sedan med minst SPF50 i ansiktet tror jag bestämt.
(men nu, efter två avskalade hudlager, ser jag 'bara' extremt solbränd ut!)
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Vilken bra tråd!
Förra året hade jag i ansiktet Dermalogicas solskydd 30 som man antingen har direkt i ansiktet eller blandar med foundation(då får man svagare skydd så klart).
Den är bäst hittills. Men jag tycker fortfarande den täppte till porerna ngt och man blir lite fet iaf.

På kroppen är jag snålare och inte lika känslig mot krämer. Där kör jag ACO kids spf 30. Kan nog eg behöva 50. Blir nog de två i år.

Ansiktsgrejs vill jag nog hitta bättre om det går. Ska följa svaren!
 
Sv: Solskyddsfaktor, vilken är er favorit?

Som ginger och alltså extra känslig så är detta det enda som funkar RIKTIGT bra:

burka_72795115.jpg


:angel:
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
453
Senast: Lilla
·
IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
369
Senast: Sassy
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 296
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Detta är verkligen den värsta och längsta så kallade vintern jag någonsin har varit med om. Det har regnat och blåst konstant sedan i...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
5 324
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp