Sommarföräldrar 2015 del 2

superstar

Trådstartare
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm
24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm. Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.
6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
 
Den som kan får gärna snygga till listan och fetmarkera de födda bebisarna. Gick inte från telefonen tror jag.

Här är det fortsatta förvärkar/sammandragningar större delen av dagarna, hoppas det gör någon nytta. Ont i rygg och höfter och sovit lite sämre senaste dagarna annars mår jag rätt bra. Tre arbetspass kvar.

En av mina bästa vänner har gått över tiden 7 dagar men nu ärdet på gång, så glad för hennes skull :)
 
Juni
5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
11 - Thera, 33 år, andra barnet, Edith, född 11/6 kl 02.19, 4260 g, 52 cm.
17 - Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland, Anton född 20/5, kl 04.07, 3045g och 47cm

24 - Flo, första barnet
29 - Rosen-Knoppen, 26år, första barnet, Pojke, Stockholm.

Juli
3 - Mauen, 36 år, första barnen (tvillingar) 5/6 Pojke ca 01,30; 2734 g och 48 cm. Flicka ca 02,30; 2466 g och 46 cm.

6 - superstar, 28 år, första barnet, Uppsala
19 - Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
15 - Amha, 25 år, andra barnet, Stockholms län
16 - Elli_J, 25 år, första barnet, småländska höglandet
23 - Equilina, 28 år, andra barnet
 
Igår var det dags för BM-besök igen. Vägde mej för första gången sen inskrivningen, endast 5 kg upp. Inte konstigt att jag fortfarande kan ha mina jeans, med hjälp av hårsnodd förstås. Allt annat såg bra ut och lillen verkar ha hittat en bekväm ställning för han/hon låg likadant som förra gången.

Imorgon har jag tagit ledig från jobbet för att gå på föräldrakurs hela dagen. Det börjar inte förrän kl 10 så morgondagens sovmorgon firar jag med att just nu kolla på speedway för första gången i år:D
 
En liten rapport från hemmalivet. Barnen fortsätter sköta sig fint! Sover mkt och äter bra. Kortast intervall mellan matningarna har de tyvärr på natten. Men i natt har jag sammanlagt fått ca 5 timmars sömn, med lite avbrott i. Känner mig riktigt utvilad :D

De äter samtidigt, jag ammar en och sambon ger den andra utpumpad mjölk på flaska. Tror att jag kommer börja blanda ut den utpumpade mjölken med ersättning snart, annars kommer jag jämt få sitta vid pumpen.

Igår var jag ute och stängslade lite. Någon sa sen att man inte får lyfta tyngre än barnet efter förlossningen... Är det så? Spettet väger lite mer än ett barn :p Var ju lite borta precis efter förlossningen så jag kommer inte ihåg mkt av infon jag fick.
 
Igår var jag ute och stängslade lite. Någon sa sen att man inte får lyfta tyngre än barnet efter förlossningen... Är det så? Spettet väger lite mer än ett barn :p Var ju lite borta precis efter förlossningen så jag kommer inte ihåg mkt av infon jag fick.

Det är väl efter snitt man inte får bära mer än barnet? Har inte hört något sådant vid min förlossning iaf.

Om inte annat borde väl regeln säga inte mer än två barns vikt om man fått tvillingar :p
 
En liten rapport från hemmalivet. Barnen fortsätter sköta sig fint! Sover mkt och äter bra. Kortast intervall mellan matningarna har de tyvärr på natten. Men i natt har jag sammanlagt fått ca 5 timmars sömn, med lite avbrott i. Känner mig riktigt utvilad :D

De äter samtidigt, jag ammar en och sambon ger den andra utpumpad mjölk på flaska. Tror att jag kommer börja blanda ut den utpumpade mjölken med ersättning snart, annars kommer jag jämt få sitta vid pumpen.

Igår var jag ute och stängslade lite. Någon sa sen att man inte får lyfta tyngre än barnet efter förlossningen... Är det så? Spettet väger lite mer än ett barn :p Var ju lite borta precis efter förlossningen så jag kommer inte ihåg mkt av infon jag fick.

Som jag har förstått det är det bara efter kejsarsnitt som det rekommenderas, för att inte riskera att snittet går upp eller sabba läkningen.
 
Var hos barnmorskan i morse, v 38 (37+1). Min mage har ju varit stor hela graviditeten och idag när jag frågade henne om hon vågade sig på en viktuppskattning sa hon bara att "ja det är ju ingen liten bebis, men det har du ju redan förstått..." och sen började hon prata om tillväxtkoll och att hon skulle anmäla mig till en bedömningsrond och att det nog var dumt att vi inte gjort någon glukosbelastning...

Till saken hör att jag tog upp glukosbelastning i v 29 när jag hade sockerutslag på en urinsticka men då viftades det bara bort, ångrar att jag inte stod på mig då.

Så nu får vi se vad som händer, men hon sa att de nog i vilket fall inte låter mig gå över 2 hela veckor utan att ev övertidsbedömning kommer ske tidigare. Hon skulle höra av sig när hon hör från spec.mvc's rond.

Just nu hoppas jag bara att det drar igång av sig själv snart. Har massor av sammandragningar som är starkare än innan och en del onda + är på väg på semester 50 mil hemifrån så förutsättningarna är goda ;)
 
Var hos barnmorskan i morse, v 38 (37+1). Min mage har ju varit stor hela graviditeten och idag när jag frågade henne om hon vågade sig på en viktuppskattning sa hon bara att "ja det är ju ingen liten bebis, men det har du ju redan förstått..." och sen började hon prata om tillväxtkoll och att hon skulle anmäla mig till en bedömningsrond och att det nog var dumt att vi inte gjort någon glukosbelastning...

Till saken hör att jag tog upp glukosbelastning i v 29 när jag hade sockerutslag på en urinsticka men då viftades det bara bort, ångrar att jag inte stod på mig då.

Så nu får vi se vad som händer, men hon sa att de nog i vilket fall inte låter mig gå över 2 hela veckor utan att ev övertidsbedömning kommer ske tidigare. Hon skulle höra av sig när hon hör från spec.mvc's rond.

Just nu hoppas jag bara att det drar igång av sig själv snart. Har massor av sammandragningar som är starkare än innan och en del onda + är på väg på semester 50 mil hemifrån så förutsättningarna är goda ;)

En stor mage betyder inte automatiskt ett stort barn, så jag tycker du ska försöka slappna av lite :)
Min sons mage låg på sf 40 i vecka 38 och tösens mage låg på sf 37 i vecka 41.
Han vägde 3375 gram när han kom i vecka 39 och hon vägde 4060 när hon kom i vecka 42.
Han hade däremot ett helt extra hav av vatten. Dom var en aningens chockade när dom tog vattnet på mig och det kom så mycket. Så det förklarade varför min mage var så stor.

Men bra att ni ska kolla upp vikten ändå. Förhoppningsvis har du bara lite extra vatten som sonen hade :)
 
@Imogen och @Blueberry
Skönt! Då kör jag på. Det är så härligt att få använda sin kropp!

Stängsla är säkert inga problem, men tänk på att bäckenbottenmuskulaturen är försvagad och att trycket mot muskulaturen ökar vid tunga lyft. Det kan leda till inkontinensbesvär om inte muskulaturen tränas upp., så tänk på att knipa när du lyfter (och öva annars också) :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 059
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 219
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 544
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 024
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp