Sommarföräldrar 2015 del 2

@Rosen-Knoppen jag brukar säga att jag städar upp och bebis städar ner. Skohyllan exempelvis. Jag ställer upp skorna på den och hon städar bort dem från hyllan :D jag var så glad att ha en skohylla, sådär flera år efter att vi skaffat gemensamt boende. Skorna får i alla fall stå där när städtanten är på besök.

Jag vet inte hur många gånger jag sjungit varianter av den där "Flytta på dej"-låten...

"Å jag bygger, bygger upp å du river, river ner, du gör mig så lack, du vägrar ge upp...". :D
 
Jag vet inte hur många gånger jag sjungit varianter av den där "Flytta på dej"-låten...

"Å jag bygger, bygger upp å du river, river ner, du gör mig så lack, du vägrar ge upp...". :D
Haha, bebis gör mig inte lack, hon ser så lycklig ut när hon återställt sin ordning :love:
 
"Å jag bygger, bygger upp å du river, river ner, du är så himla söt, du vägrar ge upp...".

:D
Mer åt det hållet. Skickade en bild åt en kompis på vårt vardagsrum som innehåller soffa, akvarium, pysselbord för barnen, lekkök samt två byråer fyllda med leksaker. Det är stor golvyta. Den var i måndags täckt av grejer. Båda töserna hade hjälpts åt att riva ut saker ur byråerna. Jag har fått sån rutin på det att jag tömmer bollhinken, går från ena hörnet och fyller den med leksaker, när den är full går jag till byråerna och sorterar upp det. Görs bäst när bebis sover av ovan nämnda anledning. Äldsta flickan blir så frustrerad. "T bara stökar till igen!!" :rofl:
 
Mer åt det hållet. Skickade en bild åt en kompis på vårt vardagsrum som innehåller soffa, akvarium, pysselbord för barnen, lekkök samt två byråer fyllda med leksaker. Det är stor golvyta. Den var i måndags täckt av grejer. Båda töserna hade hjälpts åt att riva ut saker ur byråerna. Jag har fått sån rutin på det att jag tömmer bollhinken, går från ena hörnet och fyller den med leksaker, när den är full går jag till byråerna och sorterar upp det. Görs bäst när bebis sover av ovan nämnda anledning. Äldsta flickan blir så frustrerad. "T bara stökar till igen!!" :rofl:

Bra metod!
Jag brukar fösa leksakerna framför mig med dammsugaren. Tur att det inte är Lego :D

En kollegas barn hade fått ett gosedjur uppätet av deras robotgräsklippare. Numera är det inga problem att få barnet att städa efter sig i trädgården :D Kollegan funderar på att införskaffa en robotdammsugare också :angel:
 
Bra metod!
Jag brukar fösa leksakerna framför mig med dammsugaren. Tur att det inte är Lego :D

En kollegas barn hade fått ett gosedjur uppätet av deras robotgräsklippare. Numera är det inga problem att få barnet att städa efter sig i trädgården :D Kollegan funderar på att införskaffa en robotdammsugare också :angel:
Jag har för mig att någon i vår-13 hade robotdammsugare. En partner som var mycket insatt. @vilse kanske? Det hade nog varit något här under sommartid. Helt stört vad med gräs och grus som hänger med in när man går barfota.

Låter som ett smart sätt att få dem att hålla ordning. Vi är dock lite röriga allihopa. Parkerar saker på bänkar och sånt så det är lugnt att barnen rör till lite så länge man får dem delaktiga i städningen. Jag måste säga att det går ganska bra faktiskt så jag är nöjd trots stök :)
 
Jag har för mig att någon i vår-13 hade robotdammsugare. En partner som var mycket insatt. @vilse kanske? Det hade nog varit något här under sommartid. Helt stört vad med gräs och grus som hänger med in när man går barfota.

Låter som ett smart sätt att få dem att hålla ordning. Vi är dock lite röriga allihopa. Parkerar saker på bänkar och sånt så det är lugnt att barnen rör till lite så länge man får dem delaktiga i städningen. Jag måste säga att det går ganska bra faktiskt så jag är nöjd trots stök :)

Vi har en robotdammsugare, den är super, men tyvärr fungerar den inte så bra i vårt hus, våra trösklar är för höga.

Vi är också rätt stökiga av oss, sambon är visserligen värre än jag, papper, kvitton och kläder överallt. Tur att han har andra kvalitéer :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 059
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 218
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 527
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 008
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp